حسام الویس صفوی

[ad id='39844']
خبرگزاری میزان: حسام نواب صفوی گفت: در ابتدا باید بگویم که ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال پیش اصلاً امریکا وجود نداشت، برای مثال در زمان صفویه نامی به نام آمریکا در جهان موجود نبود. سیستم امریکا به این صورت بود که هرکسی که می آمد ملیت امریکایی می‌گرفت در صورتی که در اصل امریکا متعلق به سرخ پوستان بوده است.
کدام خواننده انگشتر شاه ایران را به دستشویی انداخت؟

او درخصوص شباهت خود به الویس ادامه داد: الویس پریسلی سیاسی ترین خواننده زمان خودش بود، در طول زمان آدم هایی زیادی ادای الویس را در آورده اند اما هیچکس موقعیت او را پیدا نمی کند.

بازیگر فیلم «آس و پاس» الویس را فردی ضد نژاد‌پرستی دانست و تاکید کرد: الویس شخصی بسیار سیاسی بود و همواره علیه فضای نژاد پرستی می خواند. مارتین لوترکینگ رئیس جنبش سیاه‌پوستان امریکا در آن زمان مصاحبه ای به نام «رویایی دارم» داشت. در سال ۱۹۶۸ لوتر کینگ توسط عده ای نژادپرست و افراطی کشته شد.

او افزود: الویس پریسلی در همان سال و بعد از ترور لوتر‌کینگ آهنگی به نام «اگر بتوانم رویایی داشته باشم» را خواند. این آهنگ اثری کاملاً انتقادی به سیاست های نژادپرستانه امریکا بود و الویس در گروه خود چندین سیاه‌پوست داشت.

بازیگر سریال معمای شاه با اشاره به نفرت الویس از رژیم پهلوی تصریح کرد: نکته جالبی که در مورد الویس وجود دارد این است که انگشتری توسط محمدرضا پهلوی به الویس داده شد. بعد از اتفاقات و کشتار های صورت گرفته توسط رژیم پهلوی، الویس به نشانه اعتراض این انگشتر را به درون دستشویی پرت کرد.

نواب صفوی با توصیف الویس به عنوان خواننده‌ای با دغدغه های انسانی خاطرنشان کرد: فقط شباهت من با الویس علاقه ای در من نسبت به او ایجاد نکرده، بلکه نوع نگاه او و حرکت های سیاسی او بود که مرا به او علافه‌مند ساخته است. الویس چند سال قبل از انقلاب فوت کرد و هیچ موضعی نسبت به انقلاب اسلامی نداشته است. این شخص موضعی کاملاً انسانی داشته که اگر موضعی ضد ایرانی داشت برای من تماماً رد شده بود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *