جایگزین های ارزان قیمت برای خودروهای گران قیمت

[ad id='39844']
روزنامه تماشاگران امروز – میثم فرزیان: اگر دلار ۳ هزار و ۸۱۶ تومانی فعلی زبان داشته باشد، قطعا خودش هم تصدیق می کند که خرید خودرو با این قیمت ارز کار چندان آسانی نیست. مثلا به تویوتا کمری نگاه کنید! در همه جا خودرویی معمولی و سهل الوصول برای خانواده ها به شمار می آید. اما اگر من و شما همین الان روانه بازار شویم و بخواهیم یکی از آنها را بخریم، در نمایندگی ها باید دست کم ۱۸۰ میلیون تومان پیاده شویم.
تویوتا یاریس هم مثال خوبی است چون مشتری اصلی اش در همه دنیا جوانان تازه دست به فرمان شده اند، اما در ایران کدام جوانی را سراغ دارید که بتواند برای خرید اولین خودرو خود ۱۱۴ میلیون تومان کنار بگذارد؟ این گزارش برای همین وضعیت نوشته شده است؛ معرفی و توصیه خودروهای ارزان قیمت موجود در بازار و مقایسه آنها با نمونه های مشابه از نظر ظاهری و البته توان و قدرت.

تیبا ۲ به جای میتسوبیشی میراژ

اگر میراژ را از نزدیک دیده باشید، با ما موافق خواهید بود که این خودرو از نظر ظاهری و طراحی هیچ گونه جای دفاعی را باقی نگذاشته است. معمولا سوپرمینی ها خودروهایی هستند که جذاب بودن و هیجان جزو  ذات آنهاست، اما میراژ در این زمینه همه را ناامید می کند. از نظر فنی نیز موتور سه سیلندر میراژ توانی دقیقا برابر موتور تیبا تولید می کند.
میراژ در تایلند تولید می شود و نه در ژاپن. در مورد این خودرو همین توضیح بس که مجله تاپ گیر بدون رودربایستی آن را «آشغال» خطاب کرده و کانسیومر ریپورتز نیز به آن لقب «تاسف آور» داده است. پس اجازه دهید ما نیز بگوییم که اگر به جای ۷۹ میلیون تومان، ۲۷ میلیون تومان برای تیبا ۲ بدهید، به جز یک گیربکس CVT نه چندان خوب، چیز مهم دیگری را از دست نخواهیدداد. اگر نگران اختلاف کیفیت میراژ و تیبا هستید، می توانید اختلاف قیمت آنها را در بانک گذشته و سود پول خود را برای تعمیرات تیبا خرج کنید. هر دوی این خودروها به یک اندازه بد و در برابر مبلغی که برای آنها می پردازید بی ارزش هستند.

برلیانس به جای تویوتا یاریس

 جایگزین های ارزان قیمت برای خودروهای گران قیمت
تویوتا یاریس یک سوپرمینی خوشنام و باکیفیت است که در کشور ما نیز سابقه خوبی داشته است و استقبال نسبتا مناسبی از آن صورت گرفته است. طراحی خوب و یکفیت بالا برگ های برنده یاریس در بازارهای مختلف بوده است. این کلاس از خودروها در سراسر جهان خوردوهایی مخصوص نسل جوان و ماشین اولی ها هستند، اما پرداخت ۱۱۴ میلیون تومان برای نسخه هاچ بک و ۱۱۸ میلیون تومان برای نسخه صندوقدار آن تنها برای تعداد کمی از جوانان این سرزمین امکان پذیر است. پس راه چاره چیست؟ برلیانس H200 شامل دو مدل هاچ بک و صندوقدار می شود که به ترتیب H220  و H230  نام دارند و هر دو دارای تیپ های دنده ای و اتومات هستند.
برلیانس H200 از جهات بسیاری مشابه یاریس است. هر دور دارای تیپ های هاچ بک و صندوقدار هستند، هر دور دارای موتور ۱۵۰۰ سی سی هستند، هر دور دارای دو ایربگ بوده و هر دور در عقب دارای ترمزهای کاسه ای هستند. در نتیجه برلیانس می تواند برای افرادی که توانایی خرید خودرویی مانند تویوتا یاریس را ندارند، جایگزینی با یک سوم قیمت باشد.

جک J5 به جای هیوندای الانترا

هیوندای الانترا یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین خودروهای کلاس خود در کشور ماست. این خودرو علاوه بر داشتن ظاهری به روز، ایمنی بسیار بالایی نیز دراد و از سطح بالایی از امکانات رفاهی بهره می برد، اما اگر حدود ۱۳۰ میلیون تومان برای خرید یک الانترا ندارید، ما به شما جک J5 را پیشنهاد می دهیم.
درست است که جک کیفیت الانترا را نداشته و از نظر امکانات رفاهی نیز از آن یک سر و گردن پایین تر است، اما در برابر قیمت ۵۳ تا ۶۴ میلیون تومانی خود، ظاهر قابل قبول و مدرنی ارائه می کند و از نظر ایمنی نیز می توان آن را قابل قبول دانست. بزرگ ترین مشکل جک را می توان جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک و نه چندان هوشمند آن دانست.

لیفان ۸۲۰ به جای تویوتا کمری

 جایگزین های ارزان قیمت برای خودروهای گران قیمت
کمری در بازارهای جهانی قیمتی بسیار معقول و مناسب خانواده های قشر متوسط دارد، اما در ایران برچسب قیمتی در حدود ۱۸۰ میلیون تومان را بر خورد می بیند و این مبلغی نیست که هر خانواده ای توانایی پرداخت آن را داشته باشد. قطعا مدیران تویوتا از مقایسه کمری با لیفان ۸۲۰ عصبانی می شوند، اما باید بگوییم لیفان ۸۲۰ خودرویی است که بر پایه پلتفرم نسل قبلی تویوتا کمری شکل گرفته است و شباهت های بسیاری به آن دارد. لیفان ۸۲۰ فاصله محروی دقیقا برابر با تویوتا کمری دارد و طرح داشبورد و فضای داخلی آن نیز شباهت های بسیاری به کمری دارد.
برخلاف آنچه که برخی سایت های چیین ادعا می کنند، موتور لیفان ۸۲۰ نه از میتسوبیشی، بلکه از موتروهای تویوتاست و خروجی های توان و گشتاور آن کاملا مشابه کمری های XV40 با کد ۲AZ-FE است. لیفان ۸۲۰ حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان خرج روی دست تان می گذارد.

جک S5 به جای هیوندای توسان

کپی کردن خوب کار چندان آسانی نیست و نیاز به توانایی بالایی دارد. جک با بهره گیری از طراحان بین المللی موفق شده است یک  کپی خوب از هیوندای توسان بسازد. یکی از بزرگ ترین کمبودهایی که جک S5 تا پیش از این با آن رو به رو بود، دنده دستی آن بود که باعث ایجاد تردید در بین خریداران می شد اما اکنون نسخه اتوماتیک S5 هم با گیربکس شش سرعته دوکلاچه و افزایش آپشن ها و امکانات رفاهی در دسترس است تا شاید بتواند بخش بیشتری از مشتریان شاسی بلندهای کره ای را به خود جذب کند. خرید جک S5 اتوماتیک کمی بیشتر از نصف قیمت هیوندای توسان برایتان خرج بر می دارد.
[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *