قیمت مرغ در شب عید

[ad id='39844']

خبرگزاری ایسنا: رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی به تشریح دلایل افزایش گوشت مرغ در مدت اخیر پرداخت و تصریح کرد در این مقطع از سال به دلیل بالا رفتن تقاضا، طبیعی است که تا حدودی قیمت‌ها افزایش یابد اما به نظر نمی‌رسد برای بازار شب عید هر کیلوگرم گوشت مرغ بیش از ۷۵۰۰ تومان فروخته شود.

مهدی یوسفی گفت: اصولا قیمت گوشت مرغ بر اساس شرایط عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و همیشه در بعضی مناسبت‌ها مثل دهه فجر تقاضا برای گوشت مرغ بالا می‌رود و معمولا تا پایان سال هم ادامه دارد.

وی ادامه داد: در اواخر بهمن ماه قدرت خرید جامعه از بقیه ایام سال به دلیل دریافت عیدی و پاداش بیشتر است و همین موضوع باعث افزایش تقاضا می‌شود و طبیعی است که مقداری قیمت افزایش داشته باشیم.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ در این مقطع از سال نسبت به زمان مشابه در سال‌های قبل چندان افزایش نیافته است، عنوان کرد: امسال میزان تولید نسبت به سال‌های اخیر بیشتر شده و از طرفی هم تقاضا کمتر شده است اما به دلیل اینکه سایر جایگزین‌ها مثل گوشت گوسفندی قیمت بالایی دارد و قیمت آن حدود هفت برابر قیمت گوشت مرغ است، تقاضا برای گوشت مرغ به نسبت بیشتر از محصولات مشابه است.

یوسفی افزود: البته این موضوع درست است که قیمت مرغ نسبت به قیمت یک ماه قبل افزایش پیدا کرده و هنوز به تعادل مناسبی برای قیمت مرغ به طوری که هم تولیدکننده سود ببرد و هم مصرف کننده راضی باشد نرسیده‌ایم. قبول داریم که قدرت خرید مردم پایین است اما مرغ هم محصول ارزانی محسوب می‌شود. اگر دولت می‌خواهد مردم مرغ خیلی ارزان تهیه کنند باید به تولیدکننده یارانه پرداخت کند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره تاثیر افزایش قیمت جوجه یکروزه روی افزایش قیمت گوشت مرغ گفت: در یک ماه گذشته قیمت جوجه یکروزه افزایش یافت اما اصولا قیمت فروش مرغ ارتباط زیادی با قیمت تمام شده آن ندارد، به دلیل اینکه افزایش قیمت جوجه به مرغدار و پروش‌دهنده مرغ مربوط است و افزایش یا کاهش آن به وضعیت تقاضا در زمان‌های مختلف بستگی دارد.  در برهه‌هایی بوده که قیمت تمام شده مرغ پایین آمده اما قیمت گوشت مرغ بالا رفته است و در مواقعی هم برعکس این موضوع اتفاق افتاده است.

وی همچنین تصریح کرد که آنفلوانزای مرغی هیچ تاثیری روی قیمت گوشت مرغ نداشته است.

یوسفی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تولید و قیمت گوشت مرغ برای وضعیت بازار شب عید توضیح داد:  برای شب عید تولید مرغ به اندازه کافی موجود است و ذخیره‌های شرکت پشتیبانی امور دام هم وجود دارد و به نظر نمی‌رسد که قیمت آن به بیش از ۷۵۰۰ تومان برسد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *