نقدی بر فیلم ایرانی هلن

[ad id='39844']

به گزارش پایگاه خبری سینمابین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ثقفی، کارگردان، همزمان با نزدیک شدن به زمان اکران فیلم «هلن» در این باره گفت: وقتی انتخابی پیش رو داری و حق انتخاب دیگری هم نداری،‌ تنها یک گرینه در مقابلت قرار دارد و باید به آن تن بدهی.

وی ادامه داد: شرایطی که برای اکران فیلم «هلن» ایجاد شده، یک جبر است و چاره ای نیست و کاری نمی‌شود کرد. همین حالا چهل و هفت فیلم در صف اکران مانده‌اند و ما هم در شرایطی که عرضه و تقاضا زیاد است، نمی‌توانیم کاری کنیم.

ثقفی عنوان کرد: شرایط اکران، برای همه تهیه‌کنندگان یکسان نیست. برخی تهیه‌کنندگان هم پخش کننده هستند و هم سالن دار و هم کمپانی دارند و در طول سال و طی همه فصل ها بیش از ده فیلم در حال اکران دارند.

وی ادامه داد: شرایط آن‌ها با تهیه‌کننده‌ای که برای اکران یک فیلم دارد، متفاوت است.

این کارگردان، اظهار داشت: شورای صنفی نمایش باید برای فیلم‌ها مثل یک چتر حمایتی عمل کند.

فیلم هلن

فیلم سینمایی «هلن»

ثقفی در خصوص میزان استقبالی که توسط مردم از فیلم «هلن» خواهد شد، عنوان کرد: من فکر می‌کنم نود درصد مردمی که به تماشای فیلم می‌نشینند، با رضایت از سالن بیرون می‌آیند.

وی عنوان کرد: فیلم‌هایی هستند که هزینه‌ای که برای تبلیغاتشان صرف می‌شود، بیشتر از هزینه خود فیلم است و فیلم هلن از جهت تبلیغات با آنها برابری نخواهد کرد.

تهیه‌کننده فیلم «همه چیز برای فروش» اظهار داشت: فکر می‌کنم، اگر فیلم در شرایط مطلوب و مناسب و تبلیغات خوب، معرفی و اطلاع رسانی شود، مورد اسقبال قرار بگیرد.

این کارگردان پیرامون موضوع فیلمش گفت: داستان پیرامون خانواده‌ای روایت می شود که دختر آن‌ها عزم رفتن به خارج از کشور را کرده است. اما چیزی که می‌خواهد خیالی بیش نیست.

وی گفت: طبق یک بحث روانشناسی، شخصیت افراد تا چهل سالگی شکل می‌گیرد و بعد از آن تغییر شخصیت و رفتار سخت است. مشکل می‌توان شخصیت کسی را تغییر داد. در حالی که اگر یک جوان بیست ساله دچار مشکل شود، می توان رفتارش را با آموزش و تعلیم، تغییر داد. برای همین موضوع فیلم هلن، پرداخت به زندگی و شرایط جوان‌ها است.

تهیه‌کننده فیلم «مرگ کسب و کار من است» گفت: فیلم «هلن» دو فاکتور مهم دارد و آن موضوع مهاجرت و خانواده است. در بحث مهاجرت که بسیاری از جوانان امروزی هم درگیرش هستند، هلن نشان می‌دهد که این رویا و آرزو خیالی بیش نیست و هر گیاهی در خاک خودش رشد می‌کند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر خانواده است. اینکه در بدترین شرایط زندگی و گرفتاری‌ها باز خانواده است که به یاری فرزندان می آید.

گفتنی است؛ «هلن» روایتگر داستان دختری است که با خانواده‌اش دچار چالش‌هایی می شود.

روشنک گرامی، پژمان بازغی، امین حیایی، هوتن شکیبا، ستاره پسیانی، مهرداد فلاحتگر، سید احمد محمدی و رویا نونهالی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

فیلم هلن

فیلم سینمایی «هلن»

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *