نقدی بر فیلم بن بست وثوق حمید کاویانی

[ad id='39844']

کارگردان:حمید کاویانی   تهیه کنندگان:مهرداد فرید

بن بست وثوق

بازیگران: امین تارخ، هانیه توسلی، محمود جعفری، مهدی پاکدل، هومن برق‌نورد، یوسف مرادیان، مسعود سخایی، پانته آ سیروس، هامون قراب، مرجان مقدس زاده، هوشنگ توکلی و جمشید مشایخی
سایر عوامل: مشاور کارگردان: کیومرث پوراحمد، سرمایه گذار: مهدی مقدس زاده (انجمن حامیان)، تهیه کننده: مهرداد فرید، مجری طرح و مدیر تولید: پیمان جعفری، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار کارگردان: علیرضا نجف زاده، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان‌پناه، مدیر صدابرداری و صداگذار: مهران ملکوتی، طراح صحنه و لباس: ملک جهان خزاعی، طراح چهره پردازی: بابک اسکندری، تدوین: میثم مویینی، جانشین تولید: حسن حیدرزاده، دستیار اول فیلمبردار: هادی منوچهرپناه، برنامه ریز: ایمان غیرتمند، عکاس: حبیب مجیدی، مدیر تدارکات: مهدی روزبهانی
داستان فیلم: «بن بست وثوق» مضمونی اجتماعی و عاطفی دارد و روایت عاشقانه ای است.

گفتنی است:حمید کاویانی که تا پیش از ساخت این فیلم به عنوان مستندساز، نویسنده، دستیار اول کارگردان و مدیر برنامه‌ریزی در سینما فعالیت داشته است اکنون نخستین ساخته بلند سینمایی خود را به اتمام رسانده و در کارنامه هنری اش ثبت کرده است. در فیلم سینمایی «بن بست وثوق» امین تارخ به عنوان نقش اول این فیلم با حضوری کاملا متفاوت به ایفای نقش می پردازد.

بن بست وثوق

نشست «بن‌بست وثوق» در برج میلاد | فیلمنامه‌ای خاص با فضایی سرد
به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، در این نشست حمید کاویانی کارگردان، کیومرث پوراحمد مشاور کارگردان، مهرداد فرید تهیه‌کننده، پیمان جعفری مجری طرح و مدیر تولید، محمدرضا جهان‌پناه مدیر فیلمبرداری، مهران ملکوتی صدابردار و صداگذار، بامداد بیات موسیقی‌متن، سیروس میمنت و محمود جعفری بازیگران حضور داشتند.

در ابتدای این نشست کیومرث پوراحمد با اشاره به حضور در این فیلم به عنوان مشاور کارگردان توضیح داد: هرسال یکی دو نفر از کسانی که می‌خواهند فیلم اول را بسازند، از من می‌خواهند که در کنارشان حضور داشته باشم. این بار اما قبول کردم چرا که کارگردانش فرهیختگی و شاعرانگی داشت و اهل دل بود و از همه مهم‌تر این که کارگردان خوبی است.

وی ادامه داد: در «بن‌بست وثوق» کار زیادی نکردم و بیشتر به تیم دلگرمی  دادم. فقط متأسفم که امین تارخ اینجا نیست و امیدوارم عذرش برای حضور نداشتن، موجه باشد.

مهرداد فرید نیز گفت: این اولین بار است که تهیه‌کنندگی فرد دیگری را انجام می‌دهم و امیدوارم استارت خوبی برای خود من باشد. ابتدا قرار بود امین تارخ تهیه‌کننده باشد اما بعدا ترجیح داد که تمرکزش را بر روی بازیگری در این فیلم بگذارد.

محمود جعفری هم بیان کرد: خوشحالم در فیلمی کار کرده‌ام که چند نسل در کنار همدیگر بوده‌اند و در کنار همه آنها نکته‌های زیادی را آموختم. «بن‌بست وثوق» فیلمنامه خاصی داشت و سردی خاصی بر فضای داستان آن حاکم بود.

سیروس میمنت نیز گفت: به علت رفاقتی که با آقایی کاویانی داشتم، بازی در این فیلم را پذیرفتم. متاسفم که امسال جشنواره پرباری نبود و در جشنواره فیلم‌های خوب ندیدیم. امیدوارم سال آینده دیگر اینگونه نباشد.

بامداد بیات هم درباره حضور در این پروژه به عنوان آهنگساز که به گفته خودش یکی از سخت‌ترین فیلم‌هایی است که تا به حال در آن همکاری کرده است، تصریح کرد: سختی کار در این بود که هر ثانیه از موسیقی فیلم باید قدم به قدم با داستان فیلم جلو می‌رفت و درعین‌حال هم نمی‌خواستیم موسیقی آن ملودیک باشد و از طرفی باید مخاطبان را هم همراه خود می‌کرد.

حمید کاویانی نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا زمان فیلم‌تان تا این حد طولانی است، گفت: می‌خواستیم داستان فیلم را کمی در سکوت پیش ببریم. از ابتدا هم قرار بود نسخه جشنواره کمتر کوتاه شود با این پیش فرض که حوصله مخاطب جشنواره بیشتر از مخاطبان عام است. اما قطعا زمان آن در اکران کوتاه‎‌تر خواهد شد.

وی در پایان افزود: این فیلم آخرین فیلمی بود که به جشنواره امسال با فراز و نشیب اضافه شد و زمان کمی برای تحویل آن داشتیم. در نتیجه ریسک کمتری در آن انجام دادیم و با همان ایده اولیه کارگردان، قصه را روایت کردیم.

بن بست وثوق

بن بست وثوق

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *