همه چیز درباره بازی پرطرفدار کانتر استرایک

[ad id='39844']
هفته نامه صدا – محمد مصطفوی: در دنیای بازی های اکشن محصولاتی با جذابیت ها و تفاوت های زیادی ساخته شده است، اما معدود بازی هایی از ابتدا با مخاطب خود ماندگار ماندند و تا انتها از جذابیت هایشان کاسته نشد. بازی Counter- Strike از جمله بازی هایی بود که با ورود به عرصه بازی های اکشن تحول بسیار زیادی در سبک شوترهای اول شخص ایجاد کرد که تا انتها توانست مخاطبان بسیار زیادی را با خود همراه کند. این بازی توسط کمپانی قدرتمند Valve Corporationn در سال ۱۹۹۹ در دنیای بازی های کامپیوتری منتشر شد.
در برتری کمپانی ولو همین کافی است که از معدود شرکت های بازیسازی به شمار می رود که از همان ابتدا شروع طوفانی داشت و با بازی های خود توانست طرفداران بسیاری جمع آوری کند و تااکنون این طرفداران را نیز همراه خود راضی داشته باشد. امروزه موفقیت فراگیر این کمپانی بر کسی پوشیده نیست و برای مثال ۱۲۵ میلیون اکانت فعال و ماهانه بیش از ۱۰ میلیون بازیکن قسمتی از آمار شبکه استیم است که نشان می دهد برای PC گیمرها این شبکه و شرکت از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
هر آنچه باید درباره بازی پرطرفدار کانتر بدانید

کمپانی ولو

۲۴ آگوست سال ۱۹۹۶ دو کارمند موفق سابق شرکت مایکروسافت شرکت بازیسازی شخصی خود با نام Valve را در واشنگتن امریکا تاسیس کردند. موسسان این کمپانی که حدود ۱۳ سال روی نسخه های ابتدایی ویندوز کار می کردند به لطف سرمایه میلیون دلاری ای که کسب کرده بودند به سراغ رویای خودشان یعنی بازیسازی رفتند. آن دو بعد از دو سال، یکی از ماندگارترین آثار بازی های رایانه ای را عرضه کردند.
Half Life توانست در یک شب ولو را به بالاترین نقاط موفقیت برساند تا این شرکت با سرعت غیرقابل تصوری پیشرفت کند. اما موسسان این کمپانی تازه در ابتدای راه بودند و به لطف نبوغ عالی و مدیریت بی نظیرشان توانستند شرکتی که نزدیک به ۴۰۰ کارمند دارد را جزو پردرآمدترین کمپانی های بازیسازی قرار دهند و با برنامه ریزی فوق العاده شان ابتدا شبکه سراسری استیم را گسترش دهند و پس از موفقیت های پی در پی در این حوزه، کنسول اختصاصی خود را توسعه دهند. موتور بازیسازی اختصاصی این شرکت Source نام دارد و تنها اثر این کمپانی که در حال حاضر از نسخه دوم این موتور بهره می برد بازی Dota 2 است.
این کمپانی قدرتمند سری های مختلفی را در عرصه بازی های کامپیوتر منتشر کرده است که می توان به سری های Team Dortress، Half Life، Dota 2، Left 4 Dead، Portal و از همه مهم تر Counter- Strike اشاره کرد.

دلایل موفقیت Valve

شاید در نگاه اول باید به شبکه موفق استیم اشاره کنیم اما حقیقت این است که اولین دلیل موفقیت های پی در پی کمپانی ولو مدیریت هوشمندانه، خاص و بدون نقص گیب نیویل است. یکی از تفاوت های اساسی این شرکت با دیگر مجموعه های بزرگ بازیسازی دنیا در نحوه مدیریت آن است؛ جایی که مدیری در سیستم وجود ندارد و فاصله طبقاتی بین افراد بسیار کم است.
 هر آنچه باید درباره بازی پرطرفدار کانتر بدانید
در یکی از مصاحبه هایی که با گیب انجام شد او اشاره کرده که کارکنان او حتی از کارکنان کمپانی های اپل و گوگل نیز حقوق بیشتری دریافت می کند که البته چندان باعث تعجب نیست. موسسان کمپانی ولو همواره در مدیریت و برنامه ریزی هایشان بسیار هوشمند، موفق و زیرک بودند تا جایی که حتی در برهه ای از زمان پیشنهاد وسوسه انگیز خرید یک میلیارد دلاری توسط شرکت EA را نپذیرفتند، به گفته متخصصان سرمایه او بدون احتساب ۵۰ درصد سهام کمپانی ولو عدد ۲ میلیارد دلار را نشان دهد. اما دومین دلیل مهم موفقیت های پی در پی این کمپانی بدون شک شبکه استیم است. یک شبکه سراسری برای خرید و ارتباط بازیکنان که در مدت ۱۳ سالی که از فعالیت قدرتمندانه آن می  گذرد، بیش از ۶ هزار بازی را در خود جای داده است.
همچنین  ۱۲۵ میلیون اکانت فعال و ماهانه بیش از ۱۰ میلیون بازیکن  آمار بسیار شگفت انگیزی برای یک شبکه سراسری بازی به حساب می آید. ولی نباید دلیل سودآوری کمپانی ولو را فراموش کنیم؛ تخفیف ها! اوایل تابستان، سال نوی میلادی یا بهتر است بگوییم هر موقعیتی که پیدا شود در استیم شاهد تخفیف آثار فاخری هستیم که توجه مخاطب را به خود جلب می کنند و گویی او را مدهوش می کند. در بسیاری از مواقع این تخفیف ها وسوسه کننده است و باعث می شود که به یکباره حتی اگر یکی از نسخه های این سری را تجربه نکرده باشید تصمیم به خرید آن بگیرید.

Counter- Strike

بدون شک برای ما بازیکنان ایرانی بازی کانتر استرایک مفاهیم دیگری را دارد؛ زیرا بیشتر ما اولین تجربه شوتر اول شخص را مدیون این بازی هستیم. همانطور که شاهد هستید Half Life منبع الهام بسیاری از آثار شوتر اول شخص قرار گرفت و بدون شک یکی از مطرح ترین آنها که بخش بازی های آنلاین چندنفره را دستخوش تغییرات بسیاری کرد و باعث پیشرفت این دسته از بازی ها شد بازی Counter- Strike است.
سال ۱۹۹۹ و یک سال پس از عرضه Half Life دو شخص به نام های مین له و جس کلیف قبل از اینکه توسط Velve استخدام شوند با استفاده از بخش مدسازی Half Life بازی کانتر استرایک را ساختند. این بازی به خاطر گیم پلی درگیر کننده خود به سرعت بین بازیکنان رایانه ای محبوبیت زیادی پیدا کرد و با عرضه شبکه استیم تبدیل به یکی از قدرتمندترین بازی های رایانه ای شد. ۱٫۶ آخرین آپدیت این نسخه کانتراسترایک بود تا در سال ۲۰۰۴ که نسخه Condition Zero معرفی شد.
 هر آنچه باید درباره بازی پرطرفدار کانتر بدانید
این بازی به خاطر گرافیک قدیمی و بی کیفیت مورد استقبال زیادی قرار نگرفت و موفقیت های قبلی را به دست نیاورد ولی در همان سال و بعد از معرفی موتور سورس توسط ولو نسخه دیگر از بازی کانتر به نام سورس عرضه شد که دوباره توانست مورد استقبال مخاطبان خود قرار گیرد و موفقیت اولین نسخه این سری  را تکرار کند.
بعد از گذشت چند سال نسخه سورس نیز از نظر گرافیکی قابل رقابت با آثار شوتر نسل جدید نبود و به همین دلیل ولو Global Offensive را در سال ۲۰۱۲ عرضه کرد تا بتواند طرفداران این بازی را راضی نگه دارد. سری کانتر استرایک در ۱۷ سالی که از انتشار نسخه اول آن گذشته است بیش از ۵۰ میلیون فروش داشته و همواره به جز نسخه Condition Zero متا آن از عدد ۸۲ روی رایانه های شخصی پایین تر نبوده است. یکی از حواشی جالب این سری مربوط به سال ۲۰۰۸ و ممنوعیت فروش آن در کشور برزیل بود اما بعد از آزادسازی فروش این بازی در حال حاضر یکی از ۱۰ تیم برتر مسابقات CS.GO از بازیکنان این کشور تشکیل شده است. اکنون به بررسی نسخه های مختلف آن می پردازیم.

Counter- Strike 1.6

در این بازی تعدادی از بازیکنان در گروه تروریست و تعدادی هم در گروه پلیس قرار می گیرند. تروریست ها قصد بمب گذاری در منطقه های مشخص شده را دارند و پلیس ها باید مانع این کار شوند. در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار سرور اینترنتی برای نسخه های مختلف بازی کانتر وجوددارد. هنوز هم این نسخه یکی از محبوب ترین نسخه های منتشر شده است که کاربران برای بازی از آن استفاده می کنند البته نسخه های مختلفی از همین نسخه وجود دارد که آپدیت شده اند و امکاناتی به آنها اضافه شده است.

Counter- Strike: Condition Zero

این نسخه از بازی در سال ۲۰۰۴ منتشر شد که برای ساخت آن از موتور GoldSrc Half- Life استفاده شد. حالت چند نفره، مدل ها و شخصیت ها، نقشه و دیگر ترفندهای گرافیکی در این نسخه بهبود بسیار زیادی پیدا کرده بود. برخلاف نسخه های قبلی، در این نسخه ماموریت های مختلفی وجود دارد که این اجازه را به مخاطب می دهد تا به صورت تک نفره به مبارزه با تروریست ها بپردازید. هرچه در این بازی به پیش می روید می توانید نقشه های بیشتری را آزاد کرده اما تمامی اینها لازمه کشتن ۳ دشمن در زمان کمتر از ۶۰ ثانیه است.
هر آنچه باید درباره بازی پرطرفدار کانتر بدانید

Counter- Strike: Source

این نسخه از بازی در تاریخ یک نوامبر سال ۲۰۰۴ به بازار عرضه شد. شما در یک تیم ضد تروریستی در مقابل تروریست ها قرار گرفته و باید آنها را به هلاکت برسانید. برای پیروزی در هر دور بازی، باید بمبی را در مکانی مشخص جاسازی کرده، تمامی دشمنان را نابود کرده یا گروگانی را از دست تروریست ها نجات دهید. این بازی هنوز هم از طریق steam در دسترس است و چون سیستم مورد نیاز بازی پایین است باعث شده است تا تمامی علاقه مندان به راحتی بازی کنند.

Counter- Strike: Global Offensive

این نسخه از بازی در ۲۱ آگوست سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد. در این نسخه ویژگی های کلاسیک از جمله نقشه های کلاسیک، شخصیت ها و حالات بازی که بهبود پیدا کرده اند، استفاده شده است. مانند نسخه های قبلی شما باید در نقش یک تروریست یا ضدتروریست برای از بین بردن اهداف خود تلاش کنید. هنگامی که بازی به صورت شبکه ای انجام می شود، در صورتی که کشته شوید باید تا پایان بازی صبر کرده تا گروهی برنده بازی شوند سپس وارد بازی شوید.
پس از گذشت موفقیت های بسیار زیاد، این بازی نسخه پلتفرم تلفن های همراه را نیز شامل شد، اما نکته اصلی این است که این بازی توسط کمپانی ولو منتشر نشده است. البته که تا امروز نسخه های بسیار زیادی در بازار بازی های تلفن همراه وجود داشت که اکثر آنها به صورت شبیه سازی شده از این بازی موفق بود، اما این نسخه همان بازی جذاب است!

گیم پلی

Counter- Strike 1.6 یکی از بازی های بسیار زیبا و پرطرفدار در سبک بازی های اکشن و شوتر است که توسط کمپانی بازیسازی Counter Force Ltd برای گوشی های اندروید به صورت کاملا رایگان عرضه شده که در مارکت پلی استور با امتیاز ۴٫۵ از ۵ قرار گرفته و جزو یکی از بازی های برتر این مارکت به شمار می رود.
امروزه بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان بازی Counter- Strike 1.6 را دریافت کرده اند. این بازی در حال حاضر جزو یکی از بازی های برتر موبایل در سبک اکشن شناخته شده است. اگر به بازی های اکشن و تفنگی علاقه مند هستید ما بازی کانتر استرایک را به شما پیشنهاد می کنیم.
 هر آنچه باید درباره بازی پرطرفدار کانتر بدانید
بازی Counter- Strike 1.6 همچون نسخه کامپیوتری خود به دو تیم تقسیم می شود، تیم پلیس و تیم تروریست، شما اگر بخواهید تیم تروریست را انتخاب کنید باید بمبی را که در دست تیم شما قرار دارد درجای مشخص شده ای قرار دهید و به مدت ۶۰ ثانیه از خنثی کردن آن بمب با نیروهای پلیس مقابله کنیدواگر هم بخواهید تیم پلیس را انتخاب کنید کاملا برعکس نیروهای تروریست باید از منطقه محافظت کرده و نیروهای تروریست را شکست و بمب را از دست آنها دربیاورید در غیر این صورت آن منطقه منفجر شده و شما شکست می خورید. بازی کانتراسترایک با گرافیک بسیار بالا و محیط سه بعدی به همراه صداگذاری بی نظیر طراحی شده و مناسب تمامی سیستم های اندروید ۲٫۳ به بالا می باشد.
بد نیست به این موضوع هم توجه کنید که بازی با صفحه لمسی اصلا میانه خوبی ندارد. البته صفحه لمسی که به کنار، حتی بازی کردن کانتر با دسته هم حس خوب ماوس و کیبورد را ندارد، چه برسد به اینکه بخواهید آن را روی صفحه موبایل و با کلیدهای لمسی بازی کنید.
از ویژگی های جذاب این بازی می توانیم به امکان بازی تحت شبکه بدون اتصال به اینترنت نام ببریم. به این صورت که شما با استفاده از امکانات تلفن همراه خود و در تنظیمات این بازی یک شبکه محلی کوچک وای فای تشکیل داده و بادوستان خود با اتصال به آن شبکه می توانید از بازی به صورت جمعی لذت ببرید.

موفقیت های بازی

لیگ ورزش های الکترونیکی به مدت چند سال است که در حوزه بازی های ویدئویی با ایجاد مسابقات و لیگ های حرفه ای برای بازی های چندنفره مختلف در حال فعالیت گسترده است که بازی کانتر استرایک نیز در آن دارای جایگاه مخصوص خود است و به صورت مداوم از مقام های برتر بهره می برد.
 هر آنچه باید درباره بازی پرطرفدار کانتر بدانید
سوپردیتا یکی از معتبرترین موسسه های ارائه آمار است که در جدیدترین گزارش خود به درآمد صنعت بازیسازی در سال ۲۰۱۶ و همچنین بازی های پرفروش ماه نوامبر پرداخته است. به گزارش این موسسه، بازی های ویدئویی در مجموع در سال های ۲۰۱۶ درآمدی معادل ۱۰۰ میلیارد دلار داشته اند که در این بین بازی های موبایل با درآمد ۴۱ میلیارد دلاری بیشترین سهم را از آن خود کرده اند. بازی کانتر استرایک نیز در رتبه دهم قرار دارد.
[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *