شایعه ورشکستگی بانک سرمایه

[ad id='39844']

ورشکستگی بانک سرمایه تا ۱۵ اسفند ۹۵ در حالی شایعه جدید این روزها در فضای مجازی تبدیل شده و در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که محتوای آن خود بیانگر کذب بودن آن است.

به گزارش روز شنبه، در روزهای اخیر پیامی در گروه ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شود که در آن از کاربران خواسته شده اگر پول یا سپرده ای در بانک سرمایه دارند، آن را تا امروز (شنبه ۱۴ اسفند) از بانک خارج کنند زیرا طبق اطلاعات موثق این بانک تا ۱۵ اسفند اعلام ورشکستگی می کند.

شایعه سازان به همین میزان نیز اکتفا نکرده و مدعی شده اند همه حساب های این بانک در بانک سپه بسته و بلوکه شده است که همین جمله ناصحیح بودن مطلب منتشره را نشان می دهد زیرا طبق قانون همه بانک ها در بانک مرکزی حساب دارند نه در بانک های دیگر ضمن آنکه بانک ها بابت افتتاح هر نوع حساب، ملزم به پرداخت «ذخیره قانونی» نزد بانک مرکزی هستند که با این رویکرد، بانک ها ورشکسته نمی شوند و بانک مرکزی نگهبان وجوه مردم نزد بانکهاست.

در این پیوند، بانک سرمایه نیز امروز (شنبه) در اطلاعیه ای با رد شایعه مطرح شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر اعلام ورشکستگی بانک سرمایه تاکید کرده است: بی شک سهامداران و سپرده گذاران بانک سرمایه با اطلاعات و شم اقتصادی بالای خود به سادگی در می یابند که متأسفانه طراحان این شایعه یا از ساده ترین قوانین بانکداری در ایران بی خبرند و یا به عمد خود را به بی خبری زده اند.

بانک سرمایه تاکید کرده است: این بانک به لحاظ رشد منابع در سال جاری بهترین عملکرد را نسبت به یازده سال گذشته خود داشته و با اقدام قاطع حقوقی که به بازداشت چند تن از بدهکاران کلان بانکی انجامیده، در پی وصول مطالبات معوق خود و احقاق حقوق سهامداران است.

این اطلاعیه می افزاید: به همین اعتبار می توان آبشخور چنین شایعات پیش پا افتاده ای را در میان بدهکاران و مدیونین گردن کشی دانست که برای نجات خود از چنگ قانون، از هیچ حربه ای حتی دروغ و تشویش اذهان عمومی و تحمیل هزینه های هنگفت مادی و روانی به جامعه ابا ندارند.

بانک سرمایه همچنین تاکید کرد که اقدام های حقوقی خود را در برخورد با منشأ این شایعه پراکنی ها با کمک دستگاه های قضایی، نظارتی و اطلاعاتی به انجام رسانده است و نتایج آن را به اطلاع مردم خواهد رساند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *