توهین روزنامه همشهری به مردم سیل زده ترک زبان

توهین روزنامه همشهری به مردم سیل زده ترک زبان

[ad id='39844']

توهین روزنامه همشهری به مردم سیل زده ترک زبان وب سایت ایران آنلاین در خبری نوشت: تیتر روزنامه همشهری، ارگان شهرداری تهران با اعتراض و رنجش هموطنان در استان های آذری نشین روبرو شد. روزنامه همشهری در تیتر اول خود با ابعاد بزرگ و رنگ قرمز نوشت«سیل آمد تماشاگران را برد».

 توهین روزنامه همشهری به مردم سیل زده ترک زبان
مردم معترض می گویند: در این تیتر، شهروندان آذری متهم به ناآگاهی و بی مبالاتی شده ند و مدیران روزنامه انگشت اتهام در ماجرای کشته شدن افراد را به سمت خود مردم نشانه رفته اند.
 توهین روزنامه همشهری به مردم سیل زده ترک زبان

سایت ها و کانال های تلگرامی منسوب به سه شهر تبریز، ارومیه و اردبیل از دیروز مطالبی از قول شماری از شهروندان منتشر کرده اند که از ناراحتی و دلخوری شدید آنها حکایت دارد. آنها گفته اند قضاوت  روزنامه شهرداری در باره دلیل قربانیان سیل، ناجوانمردانه، خلاف واقع و اهانت آمیز است. آن گونه که سایت ها و کانال های آذری زبان نوشته اند این اعتراض ها در مجالس تشییع قربانیان سیل به صورت بارزتر از سوی بستگان افراد داغدیده اعلام شده است.

یکی از سایت های خبری تبریز نوشته است: «در حالی که بسیاری از جانباختگان سیل روز جمعه شهرستان های آذرشهر و عجب شیر جزو اهالی روستا (ساکنان داخل منزل)  و خودروهای عبوری در این منطقه بودند» روزنامه همشهری با نگاهی ناآگاهانه و غیر منصفانه تمامی جانباختگان را جزو تماشاگران این سیل خوانده است.
 توهین روزنامه همشهری به مردم سیل زده ترک زبان

این سایت می افزاید: بی تردید انتخاب چنین تیتر عجولانه و غیر منصفانه هیچ گاه از یاد مردم داغدار آذربایجان فراموش نخواهد شد.

در شماره امروز روزنامه همشهری نشانه ای از اصلاح و توضیح در این باره دیده نمی شود. تنها تیتر مربوط به سیل مطلبی است که در آن نویسنده از منظر دعوای همیشگی شهردار تهران با دولت به سیل نگاه کرده و در پایان هم نتیجه گیری کرده است که این اتفاق بر اثر غفلت مسئولان دولت و پیش بینی نکردن آنها را رخ داده است!

 

توهین روزنامه همشهری به مردم سیل زده ترک زبان

روزنامه «آفتاب یزد» مطلبی را با تیتر «عارف لرستانی به چه دلیل فوت کرد؟» منتشر کرده و در همین راستا گزارشی از شائبه‌ی قصور پزشکی تهیه کرده است. روزنامه آفتاب یزد همچنین مطلب دیگری با عنوان «باز هم سیل، باز هم ویرانی» منتشر کرده است.

روزنامه «شهروند»‌ عکس نخست خود را به سیل‌زدگان شمال غرب کشور اختصاص داده و در همین راستا مطلبی را با تیتر «‌قربانیان تماشا» منتشر کرده است. این روزنامه  به سخنان مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی اشاره و آورده است «کشته شدگان سیل آذرشهر به رغم هشدارها برای فیلمبرداری و عکاسی به حاشیه رودخانه رفته بودند».

روزنامه «آرمان امروز» مطلبی را با تیتر «سیل بیش از چهل قربانی گرفت» را منتشر و به عزای عمومی در آذربایجان شرقی اشاره کرده است.

روزنامه «شرق» مطلبی با عنوان «سیلی که جان‌ها را برد» منتشر کرده و به این حادثه اشاره کرده است.

روزنامه «بانی‌فیلم» نیز مطلبی با تیتر «‌مرگ کمدین شیرین، بهار ۹۶ را تلخ کرد» را منتشر کرده است و به خاکسپاری این هنرمند در کرمانشاه اشاره کرده است. این روزنامه همچنین گفت‌وگویی را با هنرمندان درباره‌ی عارف لرستانی انجام داده است. روزنامه بانی‌فیلم عکس نخست خود را به سه گریم متفاوت از زنده‌یاد عارف لرستانی اختصاص داده است.

توهین روزنامه همشهری به مردم سیل زده ترک زبان

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *