نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

نقد بررسی کامل فیلم تیک آف با بازی مصطفی زمانی پگاه آهنگرانی و رضا یزدانی || سینمای ایران

[ad id='39844']

نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

به گزارش منظوم، مرجع سینما تلویزیون ایران، احسان عبدی پور نویسنده و کارگردان جوان سینمای ایران پس از تولید سه دو فیلم «پاپ» و «تنهای تنهای تنها» جدیدترین ساخته خود یعنی تیک آف را برای پرده نقره ای سینما آماده کرده است. در خلاصه این فیلم آمده است: “فائز، مسیح، آتنا و حمزه، روزهای کسالت‌بار و خموده حوالی سی سالگی‌شان را پشت سر می‌گذارند. ورود شیرزاد که پنج سال است زندگی‌اش را روی دریا و درون کشتی می‌گذراند، همراه با یک کشتی فرانسوی، اتفاقی و ناخواسته، ریتم زندگی‌شان را عوض می‌کند.”

نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

احسان عبدی پور برای فیلم جدید خود از بازیگران توانا و نام آشنایی بهره برده است. پگاه آهنگرانی و مصطفی زمانی از جمله بازیگرانی هستند که این فیلمساز جوان را در این اثر همراهی کرده اند. عبدی پور با وجود سابقه کم در تولید آثار سینمایی به خلاقیت و ارائه مفهوم و سبکی متفاوت به مخاطبان شناخته می شود.

او پیشتر یک بار در سال ۹۲ برای ساخت فیلم «تنهای تنهای تنها» از جشن انجمن منتقدان سینمای ایران جایزه خلاقیت و استعداد درخشان ویژه فیلمسازان اول را دریافت کرده است. او متولد سال ۵۹ در بوشهر و دانش آموخته فیلمنامه نویسی از دانشگاه سینما تئاتر است. عبدی پور از سال ۸۹ فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده و نویسندگی تمام ساخته های خود را نیز برعهده داشته است.

نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

مصطفی زمانی

مصطفی زمانی متولد سال ۱۳۶۱ در گیلان است. او را می توان از اندک بازیگرانی به شمار آورد که از ابتدای کار خود به شهرتی باورنکردنی در میان مردم دست یافته اند. او این شهرت را مدیون بازی در سریال «یوسف پیامبر» ساخته فرج الله سلحشور است. نقش آفرینی در یک سریال تاریخی مذهبی آن هم در تلویزیون با مخاطبان زیاد و گسترده در طیف های مختلف موجب شد تا او راه صد ساله را یک شبه طی کند.

نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

مصطفی زمانی در طول این چند سال در آثار قابل توجه و تاثیرگذاری حضور داشته است. جدا از «یوسف پیامبر» بازی او در فصل نخست سریال شهرزاد نیز با استقبال و تحسین بسیاری از سوی مخاطبان روبرو شد. افزون بر این فعالیت زمانی در سینما از همان ابتدا با موفقیت همراه بوده است. او با فیلم «آل» به کارگردانی بهرام بهرامیان در سال ۸۸ بازی در سینما را تجربه کرد و در همان سال در دو فیلم «کیفر» ساخته حسن فتحی و «بدرود بغداد» به کارگردانی مهدی نادری نیز حاضر شد. او برای بازی در «کیفر» از دیدگاه منتقدان کاندید عنوان بهترین بازیگر مرد سال شد.

همچنین برای حضور در فیلم «بدرود بغداد» نیز در یازدهمین جشنواره فیلم دفاع مقدس نامزد دریافت جابزه بهترین بازیگر نقش اول مرد گردید. او بعدها نیز برای فیلم های «قصه پریا» و «یک عاشقانه ساده» در جشنواره فجر و جشن سینمای ایران کاندید دریافت جوایز دیگری شد.

نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

مصطفی زمانی دوبار برای فیلم های «جیب بر خیابان جنوبی» به کارگردانی سیاوش اسعدی و «قصه عشق پدرم» ساخته محمدرضا ورزی از جشن خانه سنمای جوایز  بهترین بازیگر نقش اول و نقش مکمل مرد را دریافت کرده است. او در ابتدای سال ۹۶ با دو فیلم «سارا و آیدا» و «لابی» در سینما حضور خواهد یافت. گذشته از این خبرهای مبنی بر حضور او در مجموعه تلویزیونی «موسی (ع)» به کارگردانی جمال شورجه نیز به گوش می رسد. این سریال اکنون مراحل پیش تولید خود را می گذراند و احتمالا فیلمبرداری آن نیز چند سالی به طول خواهد انجامید.نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

مصطفی زمانی در کنار بازی جذاب از صدای گیرایی نیز برخوردار است که موجب شده تا بارها از آن در آثاری نظیر شهرزاد برای دکلمه اشعار استفاده کند. علاوه بر این او در زمینه گویندگی متن نیز فعالیت دارد که از جمله آثار وی می توان به مستند «نام و نشان» به کارگردانی مهدی جعفری اشاره کرد.

 نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

پگاه آهنگرانی

 نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

پگاه آهنگرانی متولد سال ۱۳۶۳ و فرزند یک خانواده هنری است. منیژه حکمت و جمشید آهنگرانی مادر و پدر او هر دو از کارگردان های مطرح سینمای ایران هستند. او بازیگری را از کودکی و در سن ۶ سالگی با فیلم سینمایی «گربه آواز خوان» ساخته کامبوزیا پرتوی آغاز کرد.

نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

 نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

دومین حضور او در سینما با فیلم «دختری با کفش های کتانی» آن هم تنها در سن ۱۵ سالگی یک موفقیت بزرگ برایش محسوب می شد. این فیلم بسیار مورد توجه قرار گرفت و موجب درخشش پگاه آهنگرانی شد تا جایی که وی برای بازی در این اثر جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم قاهره، جایزه بهترین بازیگر از جشن دنیای تصویر، دیپلم افتخار از جشنواره بین‌المللی فیلم اجتماعی آبادان و جایزه بهترین نقش‌آفرینی از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را به دست آورد.

نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

حضور او در فیلم های بحث برانگیز با بازی در «زندان زنان» اولین ساخته مادرش منیژه حکمت ادامه یافت. این فیلم جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه در ششمین دوره جشن خانه سینما را آن خود کرد و پگاه آهنگرانی که در آن سه نقش متفاوت را بازی می کرد نیز جایزه بهترین بازیگر را از جشنواره فیلم لوکارنو دریافت کرد. او در کارنامه بازیگری خود آثار طنز موفق و پرفروشی همچون «مکس» و «ورود آقایان ممنوع» را نیز به همراه دارد.

نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

پگاه آهنگرانی در زمینه ساخت مستند نیز دستی بر آتش دارد و تاکنون مستندهای جذاب و پر حرف و حدیثی را هم تولید کرده است که در این میان می توان به سیب، تماشاخانه، محاکات غزاله علیزاده و ده‌نمکی‌ها اشاره کرد. او برای کارگردانی فیلم مستند «تماشاخانه» جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم کوتاه اصفهان را دریافت کرده است.

صحنه تئاتر عرصه دیگری است که پگاه آهنگرانی چند سالی است در آن فعالیت می کند. او در سال ۸۹ با دو نمایش «منهای دو» به کارگردانی مرحوم داوود رشیدی و متولد ۱۳۶۱ ساخته پیام دهکردی و نوشته نغمه ثمینی اجرای زنده بر روی صحنه تئاتر را تجربه کرد. او بازی در آثاری نظیر «پاورقی»، «شرق شرق است» و «ریچارد سوم» را نیز در کارنامه دارد. افزون بر این از دیگر فعالیت های پگاه آهنگرانی می توان به نوازندگی ویولنسل و همکاری با گروه نوازندگان آثار حسین علیزاده و هوشنگ کامکار در ارکستر ملی اشاره کرد.

او یک بار در سال ۹۱ برای بازی در فیلم «دربند» ساخته پرویز شهبازی از سی‌ویکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرده است.

 نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

رضا یزدانی

سینمای ایران برهه ای را تجربه می کند که کارگردان ها به دلایل تکنیکی یا برای جذابیت بیشتر صحنه های فیلم خود از خواننده های مطرح استفاده می کنند. در این بین رضا یزدانی سابقه ای قابل توجه و مداوم دارد و چند سالی است در کنار خواندن تیتراژ آثار سینمایی به بازی در بعضی آثار نیز می پردازد. او متولد سال ۱۳۵۲ است و در زمینه آهنگسازی و نوازندگی نیز فعالیت می کند. او در نواختن گیتار به ویژه گیتار الکتریک تخصص ویژه ای دارد. اولین حضور او به عنوان هنرپیشه در سینما با فیلم «طهران، تهران» ساخته مشترک داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور در سال ۸۳ بود.

نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

مفهوم ترانه های انتخابی او که به طور عمده درون مایه ای اجتماعی و نوستالوژیک دارد حتی در فیلم هایی که تاکنون در آنها حضور داشته نیز دیده می شود که به طور خاص می توان به فیلم «طهران، تهران» اشاره کرد. این فیلم داستان یک خواننده است که سعی دارد کنسرت بگذارد. اما در طی مراحل گرفتن مجوز مشکلاتی برای او و گروهش پیش می‌آید. این فیلم در اپیزود اول با عنوان طهران روزهای تهران قدیم را روایت می کند که خالی از فضای نوستالوژیک نیست.

رضا یزدانی در عرصه موسیقی بسیار فعال و پرکار ظاهر شده و تاکنون موفق به انتشار ۱۰ آلبوم شده است. افزون بر این در طول سال دائما صدای او را در تیتراژ سریال های پخش شده از شبکه های مختلف سیما می شنویم که از جمله آنها می توان به مجموعه های پرستاران، تعبیر واروونه یک رویا و ساخت ایران اشاره کرد. جنس صدا، شیوه بیان و اشعار متفاوتی که او استفاده می کند همگی منجر می شوند تا بسیاری از کارهای او مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

رضا یزدانی در عرصه سینما پیش از هنرپیشگی به اجرای ترانه برای فیلم های مختلف می پرداخت. او تاکنون سه بار برای فیلم های «حکم»، «مرگ تدریجی یک رویا» و «طهران، تهران» به ترتیب در سال های ۸۴، ۸۸ و ۹۰ برنده تندیس حافظ جشن سینمایی دنیای تصویر برای اجرای ترانه شده است. او در سینما با مسعود کیمیایی همکاری مداوم و مستمری دارد و تا امروز در چهار فیلم حکم، رئیس، محاکمه در خیابان و متروپل ساخته این کارگردان به عنوان خواننده حضور داشته است.

نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

نقد بررسی کامل فیلم تیک آف

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *