نقد بررسی کامل فیلم زادبوم ابوالحسن داودی

[ad id='39844']

نقد بررسی کامل فیلم زادبوم ابولحسن داودی

«زادبوم» از جمله فیلم هایی است که سال ها در محاق بوده و حالا فرصت نمایش پیدا کرده. فیلم داستان چند خانواده را روایت می کند که از ایران مهاجرت کرده و حالا در اندیشه بازگشت هستند. کارگردان این مفهوم را با داستان واقعی لاک پشت هایی در آمیخته که وقتی سر از تخم در می آورند، راه اقیانوس را در پیش می گیرند و می روند، اما پس از بلوغ در ۳۰ سالگی، برای تخم گذاری به زادگاه شان باز می گردند.
 
ابوالحسن داودی در این فیلم به روایتی از نسل ها پرداخته که یکی از درونمایه های آن مسئله مهاجرت است. برگ برنده فیلم شماری نشدن است که توانسته در وهله اول قصه اش را تعریف کند. این را هم بدانید که تولید فیلم دو سال طول کشید و بخش هایی از آن در تهران، قشم، دبی و آلمان فیلمبرداری شده است.
* ترکیب بازیگران: از جذابیت های «زادبوم» عزت الله انتظامی است که جزو آخرین فیلم هایی است که بازی کرد. مسعود رایگان، رویا تیموریان و بهرام رادان دیگر بازیگران فیلم هستند که بازی های شان برگ برنده فیلم است.
* حاشیه: وقتی در جشنواره بیست و هفتم رونمایی شد، کمتر کسی گمان می کرد به بایگانی برود. خاصه آن که فیلم برگزیده مردم شد و سیمرغ فیلمنامه را به دست آورد. آن چه اکران فیلم را به تاخیر انداخته تعابیر فرامتنی است.» مثلا خبرنامه دانشجویان ایران این طور درباره اش نوشته، «زادبوم خلاصه حرفش این این است که سیاستمدار ایرانی خوب، سیاستمدار پشیمان است؛ یک رجل سیاسی پس از پشیمانی از انقلابی گری که در نهایت به قدرت طلبی ختم شد، با همکاری همان افرادی که به دلیل کارهایش از کشور گریخته بودند زمینه را برای بازگشت ایرانیانی که ۳۰ سال پیش از کشور فرار کردند، فراهم می کند.
 
البته این پیام را در قالب روایت نمادین لاک پشت ها را ارائه کرده است؛ جانورانی که پس از ۳۰ سال، مجددا به محل تولد بر می گردند.» نکته جالب این است، «زادبوم» در حالی توسط حوزه هنری تحریم شده که مسئولان پیشین این نهاد در تولید فیلم مشارکت داشتند.
* پیش بینی فروش: دو میلیارد تومان
* شروع اکران: ۱۸ مرداد
نقد بررسی کامل فیلم زادبوم ابولحسن داودی نقد بررسی کامل فیلم زادبوم ابولحسن داودی نقد بررسی کامل فیلم زادبوم ابولحسن داودی نقد بررسی کامل فیلم زادبوم ابولحسن داودی نقد بررسی کامل فیلم زادبوم ابولحسن داودی نقد بررسی کامل فیلم زادبوم ابولحسن داودی نقد بررسی کامل فیلم زادبوم ابولحسن داودی نقد بررسی کامل فیلم زادبوم ابولحسن داودی نقد بررسی کامل فیلم زادبوم ابولحسن داودی نقد بررسی کامل فیلم زادبوم ابولحسن داودی
[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *