همه چیز درباره چالش و بازی نهنگ آبی و مراحل آن

[ad id='39844']

همه چیز درباره چالش و بازی نهنگ آبی و مراحل آن

بازی یا چالش نهنگ آبی چیست؟

نهنگ آبی یک بازی روسیه ای است که توسط فیلیپ بودیکین ساخته شده است. این بازی سال ۲۰۱۳ در روسیه منتشر شد. بازی نهنگ آبی در زبان های مختلف نام های متفاوتی دارد اما در فارسی به آن نهنگ آبی می گوییم. در این بازی بازیکن باید ۵۰ وظیفه ای را که توسط ادمین به او گفته می شود را انجام دهد. بعد از انجام تمام ۴۹ درخواست نوبت به آخرین آنها می رسد که خودکشی است!.

چالش نهنگ آبی چگونه کار می کند؟

در این بازی ادمین با بازیکن چت می کند یعنی اگر شما چالش نهنگ آبی را شروع کنید ادمین از طریق مسنجرهای مختلف مانند فیسبوک، واتس اپ و … با شما مرتبط می شود. سپس چالش آغاز می شود. ادمین روزی یک وظیفه به شما می دهد و سپس می خواهد با ارسال عکس ثابت کنید که آن کار را کرده اید.

درباره ادمین نهنگ آبی:

همانطور که گفتم او از کشور روسیه است. ۲۱ سالش است. او دانشجوی روانشناسی بوده اما از دانشگاهی که درس می خوانده اخراج شده است. درباره ساخت این بازی گفته: می خواهم این جامعه را از زباله های زیستی پاک کنم.

۵۰ وظیفه ای که در بازی نهنگ آبی از شما خواسته می شود

بیایید نگاهی بیندازیم به ۵۰ وظیفه ای که از طرف ادمین صادر می شود و در نهایت منجر به خودکشی بازیگر می شود:

۱- با تیغ روی دست خود f57 بکش، یک عکس برای ادمین ارسال کن.

۲- ساعت ۴:۲۰ دقیقه صبح از خواب بیدار شو و فیلم های روانشناسانه و ترسناکی که ادمین برایت ارسال می کند را تماشا کن.

۳- با تیغ دست خود را در طول رگ ها ببر، اما نه خیلی عمیق که رگ پاره شود، فقط سه خراش، سپس عکس بگیر و برای ادمین بفرست.

۴- یک نهنگ روی یک قطعه کاغذ بکش، عکسش را برای ادمین بفرست.

۵- اگر آماده ای که تبدیل به یک نهنگ شوی روی پایت کلمه yes ( بله ) را با تیغ بکش، اگر نه چندین بار خودت را با تیغ زخمی کن ( خودت را شکنجه کن ). عکس را برای ادمین بفرست.

۶- یک وظیفه با یک رمز

۷- روی دستت با تیغ f40 بکش، عکسش را برای ادمین ارسال کن.

۸- در استاتوس Vkontakte ( یک شبکه اجتماعی روسیه ای ) بنویس #i_am_whale. ( بنا به منطقه جغرافیایی و شبکه های اجتماعی که در آن عضوید این مورد تغییر می کند )

۹- باید بر ترست غلبه کنی

۱۰- ساعت ۴ صبح از خواب بیدار شو و به یک پشت بام برو، هرچه بالاتر بهتر.

۱۱- با تیغ روی دستت یک نهنگ بکش، عکسش را برای ادمین ارسال کن.

۱۲- تمام روز فیلم های ترسناک و دیوانه وار تماشا کن.

۱۳- آهنگی را که ادمین برایت می فرستد گوش کن.

۱۴- لبت را ببر.

۱۵- با یک سوزن چندین بار به دستت فرو کن.

۱۶- یک کار دردناک با خودت بکن، خودت را مریض کن.

۱۷- به بالاترین پشت بامی که می توانی برو و کمی روی لبه آن بایست.

۱۸- به یک پل برو و روی لبه اش بایست.

۱۹- از یک جرثقیل بالا برو و یا حداقل تلاشت را بکن.

۲۰- ادمین چک می کند که قابل اعتماد هستی یا نه.

۲۱- با یک نهنگ دیگر ( یک فرد دیگر که این بازی را انجام می دهد ) در اسکایپ صحبت کن.

۲۲- به یک پشت بام برو و لبه آن بنشین طوری که پاهایت آویزان باشد.

۲۳- یک وظیفه رمزدار دیگر.

۲۴- وظیفه محرمانه.

۲۵- با یک نهنگ ( یک بازیکن دیگر ) ملاقات کن.

۲۶- ادمین تاریخ مرگت را می گوید و باید قبولش کنی.

۲۷- ساعت ۴:۲۰ دقیقه صبح از خواب بیدار شو و به نزدیکترین خط آهنی که موجود است برو.

۲۸- تمام روز با هیچکس صحبت نکن.

۲۹- قول بده که یک نهنگی

۳۰- هر روز صبح ساعت ۴:۲۰ از خواب بیدار می شوی، ویدئوهای ترسناک تماشا می کنی، به موسیقی که ادمین فرستاده گوش می کنی، یک بریدگی روی بدنت ایجاد می کنی، با یک نهنگ ( بازیکنی دیگر ) صحبت می کنی.

از اینجا تا وظیفه ۴۹ هر روز کار قربانی این بازی همین است

.

.

.

.

۴۹- هر روز صبح ساعت ۴:۲۰ از خواب بیدار می شوی، ویدئوهای ترسناک تماشا می کنی، به موسیقی که ادمین فرستاده گوش می کنی، یک بریدگی روی بدنت ایجاد می کنی، با یک نهنگ ( بازیکنی دیگر ) صحبت می کنی.

۵۰- از یک ساختمان بلند پایین بپر، نهنگت را بگیر.

این بازی فوق العاده خطرناک است طوری که در روسیه ۱۳۰ گزارش خودکشی از کودکان ابلاغ شده است. تمام این کودکان از یک گروه اینترنتی بوده اند و این ۱۳۰ مورد خودکشی در طی تنها چند ماه اتفاق افتاد.

متاسفانه این بازی نه تنها در روسیه بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا قربانی گرفته و به تازگی خبرها حاکی از آن است که کودکان ایرانی نیز در خطر چنین چالش وحشتناکی قرار دارند.

نهنگ آبی متوقف نشده و همچنان موردهای بیشتری گزارش می شود

شاید خیلی ها با خود بگویند حالا که ادمین این بازی دستگیر شده این چالش نیز دیگر به پایان رسیده. متاسفانه باید بگویم اشتباه فکر می کنید گروهی همچنان این بازی خطرناک را ادامه می دهند پیوسته در حال ارسال لینک آن به افراد مختلف هستند.

چرا قربانی مجبور می شود کاملا مطیع ادمین شود؟

اگر سعی کنید لینک بازی را به صورت آنلاین پیدا کنید خواهید دید که به هیچ وجه چنین لینکی در دسترس نیست چون ادمین خودش کنترل می کند که چه کسی به بازی دسترسی پیدا کند. گزارش ها نشان داده ادمین قربانی خود را شناسایی می کند و برایشان یک لینک ارسال می کند که وقتی در گوشی قربانی باز می شود تمام اطلاعات گوشی آنها را برای ادمین کپی می کند. ادمین با سوالاتی ابتدا مطمئن می شود کودک و یا نوجوان قربانی از نظر روانی آسیب پذیر و تنها است. سپس از او تعهد گرفته می شود که به دستورات ادمین عمل کند. بعد از این مرحله در صورت سرپیچی قربانی تهدید می شود و این تهدید با استفاده از اطلاعات محل زندگی و دیگر مواردی که ادمین از او به سرقت برده انجام می شود. بنابراین قربانی از ترس تهدیدها به خواسته ها عمل می کند در صورتی که عمل نکردن به وظیفه ها هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

مواظب فرزندان و هرکسی که فکر می کنید در خطر چنین چالش وحشتناکی قرار دارد باشید. با اطلاع رسانی جلوی خودکشی های احتمالی را می توان گرفت.

 

همه چیز درباره چالش و بازی نهنگ آبی و مراحل آن همه چیز درباره چالش و بازی نهنگ آبی و مراحل آن  همه چیز درباره چالش و بازی نهنگ آبی و مراحل آن  همه چیز درباره چالش و بازی نهنگ آبی و مراحل آن  همه چیز درباره چالش و بازی نهنگ آبی و مراحل آن  همه چیز درباره چالش و بازی نهنگ آبی و مراحل آن  همه چیز درباره چالش و بازی نهنگ آبی و مراحل آن  همه چیز درباره چالش و بازی نهنگ آبی و مراحل آن 

 

[ad id='39844']

4 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز درباره چالش و بازی نهنگ آبی و مراحل آن»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *