نقد بررسی کامل جنگ ستارگان ۷ آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi 2017))

[ad id='39844']

 

نام فیلم : Star Wars: The Last Jedi | جنگ ستارگان: آخرین جدای

ژانر : اکشن | ماجراجویی | فانتزی

مدت زمان: —

تاریخ اکران : جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶

زبان : انگلیسی

کارگردان : Patty Jenkins

نویسندگان : Rian Johnson, George Lucas

بازیگران : Daisy Ridley, John Boyega, Mark Hamill

زیرنویس فارسی :

IMDB : N/A از ۱۰ | تعداد آرا: N/A کاربر

خلاصه داستان : جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) فیلمی نام آشنا و بسیار محبوب به کارگردانی ریان جانسون است که طبق برنامه ریزی های انجام شده زمان اکران فیلم ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ مصادف با ۲۴ آذر ۹۶ خواهد بود. فیلم جنگ ستارگان : اخرین جدای، در واقع هشتمین قسمت از سری فیلم های جنگ ستارگان خواهد بود که ادامه ی داستان نسخه ی جدید قبلی یعنی جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد را دنبال خواهد داد. هنوز اطلاعات زیادی از داستان و فیلم منتشر نشده است و تا آخر سال میلادی می بایست صبر کرد.  از چند روز بعد از اکران در دسترس خواهد بود. نسخه ی بلوری جنگ ستارگان ۸، به احتمال قوی در اوایل سال بعد یعنی بهار ۹۷ منتشر خواهد شد. چند سال پیش حق پخش این فیلم توسط کمپانی دیزنی خریداری شد و از سابقه ی کارگردان آن می توان به سریال محبوب Breaking Bad اشاره کرد. در انتهای نسخه هفتم شخصیت لوک اسکای دیده شد و به نظر میرسد در این نسخه نقش پررنگی داشته باشد. ممکن است لوک اسکای‌واکر برای آخرین بار در این فرانچایز دیده شود و در این قسمت فیلم به صورت ویژه ای به شخصیت او پرداخته خواهد شد. ری برای اولین بار در فیلم Star Wars: The Force Awakens پا به دنیای بزرگتری گذاشت و در این قسمت ماجراجویی خود را ادامه می دهد. در این سفر حماسی فین، پو و لوک اسکای واکر نیز در کنار او خواهند بود. فیلم جنگ ستارگان ۸، نسخه دوم از سه گانه ی جدید جنگ ستارگان است و بعد از آن نیز می بایست منتظر قسمت آخر این سه گانه باشیم. در مورد بازیگران این فیلم حضور بازیگرانی همچون مارک همیل، کری فیشر، آدام درایور، دیزی ریدلی، جان Boyega، اسکار اسحاق، لوپیتا نیونگو، دامنل گلیسون، آنتونی دانیلز، گوئندولین کریستی، و اندی سرکیس تایید شده است. شایعه ای از حضور تام هاردی نیز در این قسمت خبر می دهد که ممکن است در نقش Stormtrooper حاضر شود، هنوز حضور او تایید و یا رد نشده است و در آینده می بایست منتظر تایید این خبر باشیم. جنگ ستارگان ۷ آخرین جدای. همچون ۷ نسخه ی قبلی ، موزیک این سری نیز برعهده ی جان ویلیامز خواهد بود. یکی از نقاط قوت فیلم های جنگ ستارگان، موسیقی متن بسیار زیبای آن است. نسخه ی بعدی این فیلم یعنی Star Wars: Episode IX برای اکران در سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده است….

 

بازیگران و نقش های فیلم Star Wars: The Last Jedi :

 

مارک همیل نقش لوک اسکای واکر، یک استاد فوق العاده قدرتمند جدای و به خواست خود در سیاره Ahch-To بوده است.

کری فیشر در نقش شاهزاده لیا اورگانا سولو، او دختر پادمه آمیدالا از سیاره نابو و شوالیه جدای آناکین اسکای‌واکر است. در عین حال، خواهر دوقلوی لوک اسکای‌واکر نیز محسوب می‌شود. 

آدام درایور در نقش کایلو رن، فرمانده ی گروه اسنوک‌ها، یکی از نقش های منفی فیلم.

دیسی ریدلی در نقش ری. یکی از بازماندگان سیاره ای خشک و بیابانی.

جان بویگا در نقش فین، یکی از اعضای سابق First Order.

اسکار آیزاک در نقش پو دامرون، یکی از فرماندگان Resistance’s Starfighter Corps.

و ….

=============+============

 

اطلاعات کلی فیلم Star Wars: The Last Jedi :

 

کارگردان : ریان جانسون

تهیه‌کنندگان : کاتلین کندی، رام برگمن

نویسنده : ریان جانسون

بر اساس : شخصیت‌های بوجود آمده توسط: جرج لوکاس،

بازیگران : مارک همیل، کری فیشر، آدام درایور، دیسی ریدلی، جان بویگا، اسکار آیزاک، لوپیتا نیونگو، دامنل گلیسون،

موسیقی : جان ویلیلمز

تدوین : باب داکسی

فیلم‌برداری : استیو یدلین

شرکت تولید : لوکاس فیلم

توزیع‌کننده : استودیو سینمایی والت دیزنی

تاریخ‌های انتشار : ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ (ایالات متحده) | جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶

کشور : ایالات متحده

بودجه ی فیلم :

 

اخبار فیلم جنگ ستارگان آخرین جدای

 

کارگردان این فیلم می‌گوید که سخت‌ترین کار گروهِ پس از تولید فیلم در این کهکشان به پایان رسید. بالاخره جنگ ستارگان Star Wars: The Last Jedi تمام شد، درواقع این قسمتش تمام شد.
رایان جانسون (Rian Johnson) کارگردان این قسمت از جنگ ستارگان در اینستاگرام خود نوشت که تولید این فیلم ۱۹ ماه پس از شروع فیلم‌برداری سرانجام به پایان رسیده است. این متن به همراه عکسی از تیم تولید است که جانسون در کپشن آن نوشته که کار فعال‌ترین گروه ساخت فیلم در این کهکشان به پایان رسید، دلم برای نشستن در اتاق‌های تاریک به همراه این گروه تنگ خواهد شد.این خود پایانسیت برای عکس‌های مختلفی که کارگردان از عرق ریختن‌هایشان در ساخت و تدوین فیلم منتشر می‌کرد، مثل زمانی که عکس از انفجارها و یا جلسه‌های تدوینگرها درباره‌ی زمین‌های ساخته‌شده می‌گذاشت. تنها ۳ ماه به زمان اکران فیلم باقی‌مانده است و در این میان تنها یک آنونس از فیلم به بازار آمده است و عکس‌های کارگردان فیلم بود که موضوعات زیادی برای بحث و گفتگو میان طرفداران پر و پا قرص این مجموعه ایجاد می‌کرد.
فیلم در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ به اکران عمومی درخواهد آمد.

 

شایعات پیرامون فیلم بعدی جنگ سترگان در سال ۲۰۱۹

هفته گذشته، کمپانی لوکاس فیلم از قطع همکاری با کالین ترورو، کارگردان فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: اپیزود ۹) خبر داد. از رایان جانسون و جی جی آبرامز به‌عنوان دو گزینه اصلی جانشینی ترورو در این فیلم نام برده می‌شود. جانسون در حال حاضر کارگردانی فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) را بر عهده دارد و در حال تکمیل این فیلم است. با این حال، گفته می‌شود که او گزینه محبوب و اصلی لوکاس فیلم برای کارگردانی فیلم Star Wars: Episode IX است. همچنین جانسون پیش از این گفته بود که دوست دارد فیلم دیگری در دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) را کارگردانی کند. حال جانسون به این شایعات واکنش نشان داده و در مورد آن توضیحاتی را به اشتراک گذاشته است. او گفت:

هرگز کارگردانی قسمت نهم این فیلم در برنامه من نبوده است. بنابراین، من نمی‌دانم که دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن است. در حال حاضر تمام تمرکز من روی تکمیل قسمت هشتم است و من تجربه ساخت یک فیلم در دنیای جنگ ستارگان را داشته‌ام. در حال حاضر من خارج از این فیلم قرار دارم و از دید یک مخاطب می‌توانم به آن واکنش نشان بدهم. بنابراین نه، من فعلا در مورد آن نمی‌توانم فکر کنم و هرکسی می‌تواند کارگردانی این فیلم را قبول کند. من واقعا هیجان‌زده هستم که دوباره قرار است عضوی از گروه مخاطبان باشم و روی صندلی بنشینم و ببینم که فیلمساز بعدی چه چیزی را قرار است به ما نشان دهد و داستان چگونه قرار است به پایان برسد.

 

فیلم Star Wars: Episode IX قرار است در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۹ (۳ خرداد ۱۳۹۸) روی پرده برود. علاوه بر این، جانسون تایید کرد که جوزف گوردون لویت که با او در سه فیلم قبلی خود همکاری داشته، قرار است نقش کوتاهی را در فیلم Star Wars: The Last Jedi بر عهده داشته باشد. او صداپیشگی یک بیگانه فضایی را در این فیلم بر عهده داشته است که طبق گفته جانسون نقش او بسیار کوتاه، اما بسیار بامزه است. علاوه بر کارگردانی، جانسون کار نوشتن فیلم Star Wars: The Last Jedi را نیز بر عهده داشته است.

دیزی ریدلی در نقش ری، مارک همیل در نقش لوک اسکای‌واکر، بنیسیو دل تورو در نقش DJ، کری فیشر در نقش پرنسس لیا، آدام درایور در نقش کایلو رن، جان بویگا در نقش فین، اسکار آیزاک در نقش پو دامرون، دومهنل گیلسون در نقش ژنرال هاکس، گوئندولین کریستی در نقش کاپیتان فازما، لوپیتا نیونگو در نقش ماز کاناتا، آنتونی دنیلز در نقش C-3PO، لورا درن در نقش معاون آدمیرال امیلین هولدو و اندی سرکیس در نقش رهبر محفل – اسنوک، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Star Wars: The Last Jedi حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Star Wars: The Last Jedi برای اکران در تاریخ ۱۵ دسامبر امسال (۲۴ آذر) برنامه‌ریزی شده است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *