بررسی و نقد فیلم مشمشه شاهد احمدلو

[ad id='39844']

نقد فیلم مشمشه شاهد احمدلو

فیلم سینمایی مشمشه جدیدترین کار سینمایی به نویسندگی و کارگردانی شاهد احمدلو می باشد که پیش تولید آن شروع شده است و شاهد احمدلو قصد دارد بعد از انتهاب بازیگران و عوامل فیلم ، تصویربرداری مشمشه را از دی ماه شروع کند . فیلمبرداری مشمشه به طور کامل در شهر تهران انجام خواهد شد و این کارگردان ایرانی قصد دارد در کنار بازیگران اصلی فیلمش از هنرجویان کارگاه خود نیز استفاده کند . بازیگران فیلم سینمایی مشمشه حمید گودرزی هستند . داستان فیلم ایرانی مشمشه یک طنز موقعیت است و داستان یک گروه فیلمبرداری را به تصویر می کشد که برای چند سکانس از فیلم شان احتیاج به یک الاغ دارند و …

شاهد احمدلو که این روزها در مقام بازیگر در فیلم سینمایی “پونه” به ایفای نقش می‌پردازد، به تازگی پروانه ساخت اثر سینمایی خود را دریافت کرده و وارد پیش تولید شده است.

وی در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تاکنون از میان بازیگران تنها حضور حمید گودرزی در این فیلم قطعی شده است؛ که پیش از این من و حمید گودرزی به عنوان بازیگر در مجموعه تلویزیونی “گشت ویژه” با یکدیگر همکاری مشترک داشتیم.

وی ادامه داد: این فیلم بسیار پربازیگر است و به زودی سایر بازیگران فیلم نیز معرفی خواهند شد. بخشی از آنها نیز استعدادهای جوانی هستند که در دوره‌های مختلف ورک شاپ آموزشی من حضور داشتند و از آن میان انتخاب شدند. به زودی چهره‌های جدیدی به سینما معرفی خواهند شد.

احمدلو درباره داستان این فیلم بیان کرد: قصه درباره یک گروه فیلمبرداری است که در حال ساخت فیلمی هستند و برای فیلمبرداری چند صحنه از این فیلم احتیاج به یک خر دارند و برای یافتن این خر و در رویارویی با آن به مشکلات زیادی بر می‌خورند که قصه فیلم را پیش می‌برد. در واقع یک فیلم در فیلم است که ریشه در فیلم کوتاه خودم “سینما سگ” دارد که نه تنها موفق ترین فیلم من بود بلکه یکی از فیلم‌های موفق سینمای کوتاه ایران نیز شناخته شد.

 بازیگر “طاقباز” درباره تفاوت این فیلم با سایر آثارش اظهار کرد: از دیدگاه شخصی خودم متفاوت ترین کار من تاکنون خواهد بودو سالهاست که دورخیز کردم برای رسیدن به چنین نقطه‌ای و حداقل برای برآورده کردن انتظارات خودم از خودم که تاکنون فرصتی فراهم نبوده است، فیلم متفاوتی خواهد بود.

 وی در ادامه درباره زمان اکران فیلم نیز عنوان کرد: عجله‌ای ندارم  چرا که  فیلم باید مسیر خود را طی کند و ما هم تلاش می‌کنیم تا با کمترین دست انداز به افق‌هایی که در ذهن داریم دست یابیم.

احمدلو درباره انتخاب این عنوان برای فیلم و ربط آن به موضوع فیلم گفت: “مشمشه” یک نوع بیماری است که از حیوان چهارپا به انسان منتقل می‌شود و به صورت غیر مستقیم درارتباط با موضوع فیلم است. البته عنوان قبلی فیلم”چه کسی خر را رها کرد” بود که تغییر کرده و احتمال دارد که این عنوان نیز تغییر کند.

وی درخصوص لوکیشن‌های فیلم نیز اظهار کرد: این فیلم یک فیلم کاملا شهری است و فیلمبرداریآن به طور کامل در تهران و برخی از مناطق حاشیه شهر انجام می شود. تعدادی از لوکیشن های پروژه نیز تاکنون انتخاب شده است.

“مشمشه” چهارمین فیلم بلند احمدلو به عنوان کارگردان محسوب می شود. وی همچنین ساخت فیلم های سینمایی “موش”، “اگه می تونی منو بگیر” و “چند می گیری گریه کنی” را در کارنامه خود دارد. این کارگردان پیش تر قرار بود فیلم سینمایی “کتک خور” را مقابل دوربین ببرد. فیلمی که ساخت آن به پس از پایان تولید “مشمشه” موکول شده است.

علی یاور تهیه کنندگی “مشمشه” را برعهده گرفته است.

نقد فیلم مشمشه شاهد احمدلو  نقد فیلم مشمشه شاهد احمدلو   نقد فیلم مشمشه شاهد احمدلو   نقد فیلم مشمشه شاهد احمدلو   نقد فیلم مشمشه شاهد احمدلو   نقد فیلم مشمشه شاهد احمدلو   نقد فیلم مشمشه شاهد احمدلو    نقد فیلم مشمشه شاهد احمدلو   نقد فیلم مشمشه شاهد احمدلو    نقد فیلم مشمشه شاهد احمدلو    نقد فیلم مشمشه شاهد احمدلو     نقد فیلم مشمشه شاهد احمدلو    نقد فیلم مشمشه شاهد

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *