نقد بررسی پیامرسان ویپسی

[ad id='39844']

 

چت و گفتگو و فعالیت در اپلیکیشن های پیام رسانی، این روزها به رکن مهمی در زندگی مردم اقصی نقاط جهان تبدیل شده، طوری که نبود یا ایجاد اختلال در آنها می تواند بر زندگی شخصی و حتی کاری بسیاری از افراد تأثیر بگذارد.

همین وابستگی شدید کاربران به پیام رسان ها باعث شده تا طی سال های اخیر شاهد رشد فزاینده اپلیکیشن های این چنینی باشیم، خصوصا مواردی که به غیر از امکان گفتگوی متنی و ارسال و دریافت فایل های مالتی مدیا، می توانند نقش یک تلفن اینترنتی را هم برای کاربرانشان مهیا کنند.

پیام رسان Wispi یکی از تازه واردان قدرتمند این حوزه محسوب می شود؛ محصول یک توسعه دهنده نه چندان شناخته شده چینی که با امکاناتی ایده آل همچون برقراری تماس های رایگان اینترنتی، با جدیت بازار نقاط مختلف دنیا علی الخصوص ایران را هدف قرار داده و برای کنار زدن رقبای قدرتمندی همچون تلگرام و واتس اپ تلاش می کند.

در ادامه به بررسی و شرح قابلیت هایی که با ویسپی بدست می آورید خواهیم پرداخت.

 

پس از نصب ویسپی و ثبت شماره در آن، کد فعالسازی برایتان ارسال می گردد که بعد از وارد کردنش می توانید کار با اپ را شروع کنید. ویسپی رابط کاربری ساده و سبکی دارد که البته مشخص است زمان زیادی صرف آن نشده، چرا که ظرافتی در این طراحی نمی بینید.

فونت ها و آیکن ها به رنگ خاکستری و در ساده ترین شکل ممکن خود هستند و رنگ آمیزی بی روح محیط نیز چنگی به دل نمی زند. چینش منو ها هم اگرچه به صورت دسته بندی شده و منظم انجام گرفته،‌ اما تعدد صفحات می تواند بسیاری از کاربران که به پیام رسان ساده ای همچون تلگرام عادت کرده اند را گمراه کند.

اما در همین رابط کاربری زمخت و نه چندان دلچسب، قابلیت های بسیار خوبی نهفته شده که مطمئنا تحمل این محیط را برایتان آسان می کند. برای پروفایلتان در ویسپی، به غیر از در نظر گرفتن اسم و عکس کاربری و تعیین وضعیت Last Seen (عمومی و خصوصی)، می توانید یک کالر آیدی ویدئویی بسازید؛ ویدئویی ۶ ثانیه ای که برای استقبال از مخاطبینی که در زمان آنلاین نبودن با شما تماس می گیرند کاربرد دارد.

 

اما بگذارید در مورد امکانات پیام رسانی ویسپی صحبت کنیم، قسمتی که الحق در آن می درخشد. این اپلیکیشن نه تنها امکان چت و گفتگوی معمولی همچون تلگرام و واتس اپ را برای اعضای شبکه اش مهیا کرده، بلکه امکان برقراری تماس های اینترنتی و ارسال پیامک رایگان با بسیاری از کشورهای دنیا را در اختیارتان می گذارد.

امکانات چت و گفتگو شامل ارسال عکس،‌ پیام صوتی، ارسال لینک ویدئو به طور مستقیم از وب، موزیک و همچنین عکس های از بین رونده و غیر قابل ذخیره (همچون اسنپ چت) هستند. مضاف بر این می توانید به سبک وایبر موقعیت جغرافیایی تان را هم برای طرف مقابل ارسال کنید، و از استیکرها و اموجی های رایگان ویسپی در چت هایتان بهره بگیرید.

 

اما مهم ترین قابلیت ویسپی، تماس های اینترنتی اش هستند. با ثبت نام در اپ، یک دلار آمریکا اعتبار به شما داده می شود که می توانید آن را برای برقراری تماس های اینترنتی با شماره های متفرقه از کشورهای مختلف دنیا خرج کنید.

برای تماس با برخی کشورها اعتبارتان خرج می شود که نرخ مربوط هر کدام را می توانید در منوی Rates Table ببینید. اما نکته فوق العاده اینجاست که هزینه تماس برای کشورهایی مثل ایالات متحده آمریکا و انگلستان رایگان در نظر گرفته شده. با توجه به کیفیت عالی تماس های ویسپی، این قابلیت برای کاربرانی که مکررا با آشنایان خود در این دو کشور تماس می گیرند نعمت بزرگی به حساب می آید.

هنگام مکالمه به غیر از میوت کردن میکروفون، گذاشتن روی حالت بلندگو و توقف تماس قابلیت جالبی وجود دارد و آن هم امکان تغییر صداست. ویسپی یک سری افکت خنده دار برایتان در نظر گرفته که می توانید با آن صدایتان پشت تلفن را تغییر دهید که البته امیدواریم از آن برای مزاحمت تلفنی و سرکار گذاشتن دیگران استفاده نشود!

ارسال پیامک به هر شماره تلفنی در دنیا هم از دیگر قابلیت های خوب ویسپی است. اما به غیر از امکان احداث گروه های ۲۰۰ نفره که بزرگترین محافل مجازی ویسپی اند، پیام رسان مورد بحث یک شبکه اجتماعی عمومی هم دارد که می توانید کانال هایش در شاخه های مختلف (هنر، سینما، سبک زندگی، خنده و سرگرمی و …) را دنبال کنید؛ چیزی تقریبا مشابه اینستاگرام با قابلیت لایک کردن و نظرگذاری اما به طور یک طرفه و عدم امکان بارگذاری محتوا.

 

گنجاندن چنین بخشی در ویسپی هر چند که لزومی نداشته، اما گشت و گذار در آن خالی از لطف نیست و چیزهای جالبی می توان در آن پیدا کرد. رادیوهای اینترنتی کشورهای مختلف (از جمله ایران) هم در ویسپی حضور دارند که می توانند برای علاقه مندان به موزیک و اخبار و حتی فراگیری زبان های خارجی تا حدی مفید و مثمر ثمر باشند.

در ویسپی می توانید دوستان فیسبوکی تان را پیدا کنید، افراد را با نام کاربری جستجو کرده و حتی بر حسب موقعیت جغرافیایی بیابید. در بخش Search By Location اعضای ویسپی که در نزدیکی موقعیت جغرافیایی تان هستند به نمایش در می آیند که می توانید به آنها درخواست دوستی فرستاده و گفتگویتان را آغاز کنید.

ویسپی ضمنا به طور کامل از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند، و در تنظیمات اپ می توانید نوشته های انگلیسی محیط اپ را تماما به زبان مادری مان تغییر دهید. همچنین امکان ساخت کانال هم قابلیتی است که اخیرا به ویسپی اضافه شده که شبیه به تلگرام عمل می کند.

کمی از مشکلات ویسپی بگوییم. این اپ به غیر از رابط کاربری گمراه کننده ای که دارد، فضای رم زیادی هم اشغال می کند. به عنوان مثال حجم فایل نصب اپ در نسخه اندروید حدودا ۵۰ مگابایت است، پس از نصب به صد مگابایت می رسد و هنگام فعال بودن در پس زمینه چیزی در حدود ۲۰۰ مگابایت از رم را به خود اختصاص می دهد که همین می تواند عامل افزایش مصرف باتری و کندی سیستم عامل شود.

اما با وجود این مشکلات، شکی نیست که امکانات خوب و رایگان ارتباطی ویسپی برگ برنده اش محسوب شده و می توانند عامل استقبال کاربران ایرانی از آن در آینده ای نزدیک باشند. توصیه می کنیم حتما ویسپی را امتحان کنید.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *