بررسی و نقد فیلم های ابرقهرمانی ۲۰۱۸

[ad id='39844']

 

اسپایدی کمیک : در سال ۲۰۱۷ به نظر میرسید که هالیوود برای تمام سنین و سلیقه ها یک محصول ویژه داره. از فیلم های مورد پسند منتقدین مثل “لوگان”گرفته تا فیلم هایی برای زنان مثل “واندرومن” یا فیلم هایی که برای کل خانواده مناسب بودند (“مرد عنکبوتی بازگشت به خانه” و “نگهبانان کهکشان ۲”) یا فیلم های مناسب کودکان (“بتمن: فیلم سینمایی لگویی”) . و البته درسته که “جاستیس لیگ” از هر نظر یک شکست بود ولی در هر حال سالی که گذشت همچون ویترینی زیبا و چشمگیر بود که در آن هر چیزی یافت میشد. اما انگار سال ۲۰۱۸ از ۲۰۱۷ هم قراره شلوغ تر و رنگارنگ تر باشه! در این مقاله به معرفی آثار سینمایی کمیک بوکی/ابرقهرمانی این سال میپردازیم.

توجه: این مقاله رتبه بندی نداره و ترتیب آیتم ها به ترتیب تاریخ اکران آنها میباشد.

 

۱- پلنگ سیاه (Black Panther)

 

تاریخ اکران: ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ (۲۷ بهمن ۱۳۹۶)

اقای رایان کوگلر به عنوان کارگردان این فیلم داستان تچالا ملقب به پلنگ سیاه (با بازی چدویک بوزمان) را به عنوان شاه واکاندا پس از مرگ پدرش (که در فیلم “جنگ داخلی” رخ داد) روایت خواهد کرد. این فیلم همچنان یک اثر تاریخی برای سیاه پوستان خواهد بود. چون تقریبا همه بازیگران سیاه پوست هستند و قراره سرشار از پیام های اجتماعی/فرهنگی باشه چون شخصیت خبیث فیلم به نام یولیسس کلا (اندی سرکیسس) و همچنین اریک کیل مانگر قراره برگردند تا ثروت های این ملت آفریقایی را غارت کنند (این استعاره ای است از استعمار). داستان فیلم جالب خواهد بود چون به کل دنیای سینمایی مارول ربط پیدا میکنه. چون تچالا با استیو راجرز متحد شده و به سرباز زمستان پناه داده. همچنین قراره شخصیت پلنگ سیاه و کشورش واکاندا در فیلم جنگ بینهایت نقش های زیادی ایفا کنند و بر علیه ثانوس و لشگرش با هم متحد شوند . همچنین زمزمه هایی شنیده میشود مبنی بر اینکه شاید سنگ بینهایت آخر (سنگ روح) در واکاندا باشد.  بنابراین این فیلم میتواند بسیار برای MCU مهم باشد.

 

۲- میوتانت های جدید (The New Mutants)

 

تاریخ اکران: ۱۳ آوریل ۲۰۱۸ (۲۴ فروردین ۱۳۹۷)

آقای جاش بون به عنوان کارگردان این فیلم قبلا فیلم خوش ساخت نوجوانانه به نام The Fault in Our Stars را در سال ۲۰۱۴ ساخته بود. بنابراین الان توقعات از این فیلم هم بالا رفته . ضمن اینکه تریلرها و تصاویر منتشره نشون میده قراره با اثری متفاوت در ژانر کمیک بوکی طرف باشیم چون این فیلم کاملا ترسناکه! گفته میشه داستان فیلم از روی کمیک معروف مارول  به نام “حماسه خرس شیطانی” (The Demon Bear Saga) ساخته شده. برای آشنایی با بازیگران و شخصیت های این فیلم حتما این مقاله را بخوانید. البته بر خلاف دنیای کمیک شخصیت های فیلم قرار نیست از شاگردان مدرسه پرفسور اگزاویر باشند . در واقع آنها در لوکیشنی که مثل یک تیمارستان است و زیر نظر مقامات دولتی و دکتری به نام Cecelia Reyes ، نگهداری میشوند. در آنجا نه تنها باید با قدرت های فوق بشری نوظهور خود بلکه با خاطراتی تلخ از گذشته نیز روبرو شوند. همچنین به نظر میرسه ساختمانی که در آن هستند ، جن زده است!

 

۳- انتقام جویان: جنگ بینهایت (Avengers: Infinity War)

 

تاریخ اکران: ۴ می ۲۰۱۸ (۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷)

تمام آمار و ارقام و نظرسنجی ها نشون میده که این فیلم مورد انتظار ترین فیلم سال ۲۰۱۸ هستش ولی قطعا میشه بهش لقب مورد انتظار ترین فیلم ابرقهرمانی کل تاریخ سینما را داد چون قراره ثمره ۱۰ سال زحمت و داستان سرایی دنیای سینمایی مارول در آن به اوج خودش برسد. وقتی هم که تریلر این فیلم پخش شد رکورد بازدید را در تاریخ سینما شکست! ما قبلا تو سایتمون تو این مقاله هر چی درباره این فیلم میدونیم رو قرار داده بودیم ولی به طور خلاصه میتوان گفت که  قراره ثانوس (جاش برولین) سرانجام پایش به کره زمین برسه تا به اشیا بسیار پرقدرت موسوم به “سنگ های بینهایت” دست پیدا کنه و با قرار دادن آنها در دستکش خودش به شخصیتی خدا مانند تبدیل بشه و بر کل عالم حکمرانی کنه. سپس قهرمان هایی از تمام فیلم مارول و از سرتاسر عالم با هم متحد میشوند تا جلوی او را بگیرند. این قهرمانان عبارت هستند از: هالک، ویژن، فالکون، ایرون من، اسپایدرمن، دکتر استرنج، استیو راجرز، پلنگ سیاه، اسکارلت ویچ،  ثور و نگهبانان کهکشان. پس باید نظاره گر باشیم و ببینیم چه بر سر قهرمانان ما خواهد آمد و ثانوس به همراه اعضای فرقه سیاه خودش چه قدر بیرحمی از خودشان نشان خواهند داد. ضمن اینکه این فیلم مستقیما قراره وصل بشه به فیلم اونجرز ۴ که در آن دوره قبلی فیلم های مارول به پایان میرسه و میگن شاید خیلی از قهرمان ها کشته بشوند.

 

۴- ددپول ۲ (Deadpool2)

 

تاریخ اکران: ۱ ژوئن ۲۰۱۸ (۱۱ خرداد ۱۳۹۷)

علیرغم اینکه نوعی بازاریابی یا حضور تبلیغاتی/کمدی دائمی از ددپول در دنیای مجازی شاهد هستیم اما باید اعتراف کرد که ما تقریبا هیچ چیز از داستان و محتوای فیلم ددپول ۲ نمیدانیم (البته در این مقاله هر چی دستمون رسیده بود رو درباره این فیلم گفتیم). در هر حال این فیلم توسط دیوید لیچ (کارگردان سری فیلم های “جان ویک”) ساخته میشه که جانشین آقای تیم میلر (سازنده ددپول ۱) شد. رایان رینولدز همچنان نقش ددپول رو بازی میکنه و به نظر میرسه تمام شخصیت های مکمل قسمت اول برمیگردند به علاوه دو شخصیت مهم و جدید به نام های کیبل (جاش برولین) و زازی بیتس (دومینو). گفته میشه قراره حضور اونا راه رو برای فیلم X-force هموار کنه. همچنین اولش کمی نگرانی بود که شاید بعد از حریده شدن بخش های سینمایی و تلویزیونی فاکس به دست دیزنی شخصیت پردازی و حال و هوای فیلم های ددپول هم تلطیف بشه ولی رئیس دیزنی (باب ایگر) و خالق ددپول یعنی راب لیفیلد به هواداران اطمینان دادند که همچین چیزی رخ نخواهد داد . پس با خیال راحت به استقبال از خشونت ، انفجار ، کمدی وقیحانه و شوخی های آنچنانی ددپول ۲ برویم.

 

۵- خانواده شگفت انگیز ۲ (The Incredibles 2)

 

تاریخ اکران: ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۵ خرداد ۱۳۹۷)

بالاخره پس از سالها انتظار امسال دنباله انیمیشن موفق و پرفروش “خانواده شگفت انگیز” (محصول پیکسار و دیزنی) عرضه خواهد شد و مطمئنا اونقدر درام و هیجان داره که باعث بشه تماشاچی ها اون خاطره بد ریبوت فیلم “چهار شگفت انگیز” رو از یاد ببرند! کارگردان قسمت اول یعنی «برد برد» برگشته و همین طور شخصیت های قسمت اول : آقای شگفت انگیز (کریگ تی. نلسون)، الاستی گرل (هالی هانتر)، ویولت (سارا واول)، دش (هاک میلنر) و فروزون (ساموئل ال. جکسون). گفته میشه داستان درست بعد از وقایع پایانی قسمت اول شروع میشه . قراره حول و حوش تلاش های خانواده برای داشتن زندگی عادی و نرمال بچرخه که اصلا هم کار ساده ای نیست چون قدرت های فوق بشری جک – جک خیلی سریع دارن رشد میکنند. ضمن اینکه مادر خانواده (الاستی گرل) هم الان زمان بیشتری رو به مبارزه با جنایت اختصاص میده. اما به زودی متوجه میشوند که باید با فروزون متحد شوند تا با تهدید شخصیت خبیث جدیدی به نام The Underminer (جان راتزنبرگر) مقابله کنند (همون شخصیتی که در لحظات آخر فیلم اول دیده شد و سپس در بازی رایانه ای The Incredibles: Rise of the Underminer حضور یافت).

 

۶- مرد مورچه ای و واسپ (Ant-Man and the Wasp)

 

تاریخ اکران: ۶ جولای ۲۰۱۸ (۱۵ تیر ۱۳۹۷)

اقای پایتون رید به عنوان کارگردان قسمت اول فیلم موفق “مرد مورچه ای” کار سختی رو در پیش داره چون باید به خیلی از سئوالات پاسخ بده و بپردازه. اولا اینکه باید به قضیه نقش اسکات لانگ (مرد مورچه ای) در بلوای فیلم جنگ داخلی برسه (یعنی تبدیل شدنش به جاینت من و زندانی شدن و بعد فرارش)  و بعدشم باید به قضیه ژانت ون داین (واسپ اریجینال) و گیر کردنش برای چندین دهه در دنیایی به نام Quantum Realm و سپس بازگشت او به زمان حال بپردازه. این وسط هوپ ون داین (دختر مرد مورچه ای اریجینال) هم به واسپ جدید تبدیل میشه و باید با تهدید جدید به نام گوست مقابله کنند (عکس این شخصیت خبیث رو میتونید اینجا ببینید). تازه گفته میشه قراره ایده مالتی ورس و دنیاهای دیگر هم در این فیلم مطرح بشه! پس میبینید که قسمت دوم مرد مورچه ای تا چه حد میتونه فیلم مهمی باشه. اما جای شکرش باقیه که رفقای بامزه اسکات لانگ مثل لوئیز (مایکل پینا) در فیلم هستند و قراره لحظات شاد و باحالی رو تجربه کنیم. همچنین لارنس فیشبورن هم قراره شخصیت جدیدی باشه به نام بیل فاستر.

 

 

۷- تایتان های نوجوان به سینما راه پیدا میکنند (Teen Titans GO! to the Movies

 

تاریخ اکران: ۲۷ جولای ۲۰۱۸ (۵ مرداد ۱۳۹۷)

خب قراره شاهد اکران نسخه سینمایی کارتون معروف و بادوام شبکه کارتون نت ورک یعنی “تایتان های نوجوان به پیش (Teen Titans Go)  باشیم. گفته میشه این کارتون سینمایی هم درست مثل کارتون های قبلی این سری هستش. داستانش هم به نظر بامزه میاد: تایتان ها ناامید شده اند از اینکه ابرقهرمانان دی سی در دنیای سینما و فیلم های اختصاصی خودشون حضور دارند ولی اونا نه! بنابراین یک کارگردان سینما پیدا میکنند تا فیلمشون رو بسازه! تمام صداپیشه های سریال Teen Titans Go! در این فیلم هستند . ضمن اینکه اولین انیمیشن سینمایی دی سی هستش که براساس یک سریال تلویزیونی ساخته میشه . گفته میشه کریستین بل و ویل ارنت هم در فیلم به جای نقش هایی که فاش نشده اند حرف میزنند. هنوز نمیدونیم خبیث داستان کیه ولی قطعا برامون نوعی غافلگیری خواهد بود . همچنین میشه مطمئن بود که این فیلم پر خواهد بود از انواع ایستراگ و ارجاعات بامزه و باحال!

 

 

۸- ونوم (Venom)

 

تاریخ اکران: ۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهر ۱۳۹۷)

فیلم اختصاصی “ونوم” بدون حضور اسپایدرمن واقعا یک چالش سخته ولی سونی عمیقا اعتقاد داره که میتونه باهاش موفق باشه. دلیل اصلی امیدواری سونی هم اینه که بازیگر اصلی فیلم کسی مثل تام هاردی هستش که قراره نقش ادی براک/ونوم رو بازی کنه. دلیل دیگر اینه که فیلم قراره با درجه R ساخته بشه . پس یعنی قراره خیلی خشن و خفن باشه که این میتونه به خوبی با شخصیت ونوم در کمیک ها همخوانی داشته باشه. به جز لوگوی فیلم که اینجا در جشنواره کمیک کان برزیل رونمایی شد، عکس یا اطلاعات رسمی از این فیلم منتشر نشده . البته  ما قبلا در این مقاله هر چی خبر و شایعه ازش به گوشمون رسیده رو آوردیم. به طور مثال گفته میشه داستان فیلم از روی کمیک Venom: Lethal Protector که سال ۱۹۹۳ منتشر شد و در آن ونوم نوعی شخصیت نیمه مثبت بود اقتباس میشه. یعنی قراره ادی براک با موسسه ای پلید به نام Life Foundation دست و پنجه نرم کنه که نقشه های خبیثی برای سیمبیوت فضایی داره و میخواد از روی آن تکثیر کنه. آقای ریز احمد (بازیگر فیلم Rogue One) در این فیلم هست که اولش میگفتن احتمالا نقش کارنیج رو بازی میکنه ولی الان انگار تکذیب شده. وودی هارلسن هم میگن نقش خبیثی تو فیلم داره و البته خانم میشل ویلیامز هم گفته میشه نقش ونوم مونث (She-Venom) رو بازی میکنه!

 

۹- مردان ایکس: فونیکس سیاه (X-Men: Dark Phoenix)

 

تاریخ اکران: ۲ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۱ آبان ۱۳۹۷)

داستان کمیک بوکی Dark Phoenix (که از بهترین داستان های تاریخ مردان ایکسه) یک بار به صورت نصفه و نیمه در فیلم “مردان ایکس: آخرین ایستادگی” مورد اقتباس قرار گرفت که داد همه رو درآورد. حالا اما فاکس و اقای سایمون کینبرگ میخواهند این بار درست و حسابی این داستان را اقتباس کنند. سوفی ترنر (که به خاطر نقشش تو سریال “بازی تاج و تخت” میشناسنش) بار دیگر نقش جین گری رو بازی میکنه . گفته میشه داستان فیلم هم حول و حوش همین شخصیت میچرخه (درست مثل کمیکش). همچنین میگن قضیه مگنتو و جزیره میوتانت ها (جنوشا) هم میخواد تو فیلم مطرح بشه. خانم جسیکا چستن هم که قراره نقش یک بیگانه فضایی که قدرت های تغییر شکل پیدا کردن داره رو بازی میکنه. اما چیزی که بیشتر هواداران را نگران کرده اینه که کینبرگ گفته قراره فیلم حال و هوایی واقع گرایانه داشته باشه. در حالی که کمیک Dark Phoenix کاملا فضای کیهانی و حماسی داشت!

 

۱۰- اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

 

تاریخ اکران: ۱۴ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۳ آذر ۱۳۹۷)

درسته فیل لرد و کریس میلر از کارگردانی فیلم “هان سولو” برکنار شدند ولی برای کارگردانی این انیمیشن واقعا مناسب هستند. آنها که سابقه ساخت فیلم موفقی همچون Lego Movie را دارند ، قراره در این فیلم ما را با مایلز مورالز آشنا کنند (برای آشنایی با مایلز بهتره  چند وقت پیش هم تیزر تریلر این انیمیشن منتشر شد که خیلی ما را ذوق زده کرد و نشان داد قراره شاهد مردان یا زنان عنکبوتی از دنیاهای دیگر باشیم  ما که آماده هستیم در این فیلم داستان “دنیای عنکبوتی، مورد اقتباس قرار بگیره. ضمن اینکه خیلی ها میگن اقای لیو شریبر قراره به جای خبیث اصلی دنیای عنکبوتی یعنی «مورلان» حرف بزنه!

 

۱۱- آکوامن (Aquaman)

 

تاریخ اکران: ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷)

ما اولش خیلی سریع و کوتاه آکوامن را در فیلم “بتمن علیه سوپرمن” دیدیم. بعدشم که در فیلم “جاستیس لیگ”. حالا هم قراره در فیلم اختصاصی خودش به کارگردانی «جیمز وان» حضور پیدا کنه. گفته میشه داستان فیلم روی رگ و ریشه آکوامن و حق طبیعی او برای رسیدن به تاج و تخت آتلانتیس زوم کنه. عشق آکوامن یعنی مرا (آمبر هرد) و همچنین برادرش Orm (پاتریک ویلسون) هم قراره از شخصیت های کلیدی فیلم باشند. وان گفته میخواد یک اثر درام سیاسی/شاهانه بسازه که تم هایی نظیر عشق، خانواده و خیانت در آن هست. راستش رو بخواهید صحنه های مربوط به آتلانتیس در فیلم جاستیس لیگ ناامید کننده بود . ولی صبر میکنیم تا ببینیم جیمز وان چی برامون تدارک دیده . ایا این واقعا یک “جنگ ستارگان زیر آب” است که وارنر ادعا میکنه ؟

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *