بررسی و نقد کامل پیامرسان ایرانی سروش

[ad id='39844']

پیامرسان سروش، در حال حاضر با داشتن بالای ۵۰۰ هزار نصب در بازار، پرطرفدار ترین پیامرسان ایرانی شناخته می شود. در این مقاله میخوایم بررسی کنیم ببینیم چه عواملی باعث شده که این پیامرسان، محبوب ترین در نوع خود باشد و چرا بعضی افراد، سروش را جایگزین تلگرام معرفی کرده اند.

برای شروع، ویژگی های این اپلیکیشن از نظر ممبروان رو بررسی میکنیم:

  • رابط کاربری زیبا، روان و ساده، سرعت بالا و همچنین امنیت خوب
  • امکان چت یا گفتگوی دونفره یا گروهی و همچنین امکان تماس صوتی رایگان
  • امکان ایجاد کانال تعاملی‌ (عمومی) و خصوصی
  • امکان مشاهده لوکیشن یا موقعیت مکانی دوستان

 

در تمام کشور های دنیا ، پیامرسان های مختلف و استفاده از آن یکی از موضوعاتی هست که هم مردم و هم دولت هارا درگیر خود کرده و از این رو بسیاری از افراد دست به ساخت و توسعه اپلیکیشن های پیامرسان مختلف کرده اند. از آنجایی که در ایران، پیامرسان های خارجی مانند تلگرام، واتس اپ و … رواج بیشتری دارن یا میشه گفت سلطه دارن برروی این فضا، گروهی از متخصصین ایرانی دست به ساخت پیامرسان صددرصد وطنی به نام “سروش” زدند. کیفیت بالای این پیامرسان و همچنین سرعت بالای اون نشون میده که اگه توسط افراد ایرانی حمایت بشه، ممکنه حتی جای تلگرام رو بگیره. اما آیا واقعا این اتفاق خواهد افتاد؟ در ادامه، سروش رو یه مقدار جزئی و دقیق تر بررسی میکنیم.

 

رابط کاربری:

سروش همه امکاناتی که یک پیام رسان خوب باید داشته باشه رو در قالب رابط کاربری ساده و روان خود ارائه کرده. به دلیل اینکه که سرورهای پیام رسان سروش در داخل کشور هستند، هنگام استفاده از این برنامه می توانیم شاهد سرعت خوب آن باشیم. رنگبندی ساده اما چیدمان حرفه ای همه المان های این اپیلیکیشن، آیکن های زیبا و فونت فارسی مناسب ظاهر اپ پیام رسان سروش را جذاب کرده. سازندگان این پیام رسان استیکرهای متنوع و بامزه ای نیز برای شما طراحی کردن که می تونید به راحتی اون ها رو دریافت کنید و در گفتگوهای متنی‌تون استفاده کنید.

با نصب پیام رسان سروش روی تلفن همراهتان به امکاناتی نذیر امکانات دیگر پیام رسان ها البته در بستر بومی دسترسی خواهید داشت. پیام رسان سروش امکان چت دو نفره، چت گروهی، تماس صوتی، کانال ها، پروفایل کاربری، لیست مخاطبین، استیکرهای متنوع، ارسال انواع فایل ها و امکانات زیاد دیگری را برای کاربرانش فراهم کرده است. اما موضوع مهم در انتخاب و استفاده از این پیام رسان تفاوت ها و مزیت های آن نسبت به دیگر پیام رسان های موجود می باشد. در ادامه دربهر هر یک از امکانات جدید و جالب پیام رسان سروش بحث خواهیم کرد :

در پیام رسان سروش می تونید با مراجعه به تب مربوط به کانال ها همه کانال های عمومی رو به صورت دسته بندی شده مشاهده کنید و کانال مورد نظر خودتون رو دنبال کنید. در این پیام رسان امکان ایجاد کانال های خصوصی هم فراهم شده. دسترسی به این نوع کانال ها فقط توسط افرادی که ادمین مشخص کرده امکان پذیر هست.

  

یکی از امکانات خیلی جالب سروش، ایجاد کانال تعاملی هست. وقتی که شما به عنوان مدیر کانال، یک کانال می سازید، در بخش تنظیمات میتونید تنظیمی انجام بدید تا دنبال کننده های شما روی هر پیام بتونن به شما پاسخ ارسال کنند. همچنین میتونید در تمام کانال هایی که میسازید امکان نظرسنجی یا مسابقه که دارای چند کزینه هست داشته باشید. کاربران نیز امکان لایک کردن همه پیام ها را دارند. تعداد بازدید و تعداد لایک های هر پبام حالتی مانند اینستاگرام، زیر آن نوشته شده است.

اگر امکان مکان نمای اپلیکیشن سروش رو فعال کنید، موقعیت مکانی شمارو به دوستانتون نشون میده و در عوض میتونید موقعیت مکانی دوستاتون رو هم ببینید. در قسمت فروشگاه استیکر میتونید به دسته بندی، برترین و جدیدترین استیکرهای موجود در برنامه دسترسی داشته باشید. تمام استیکرهای برنامه توسط خود پیام رسان سروش طراحی شده و در اختیار شما قرار گرفته است.

 
 

کارایی

پیامرسان سروش برای ایرانیان طراحی شده تا بتونن در ارتباطات مجازیشون از امنیت اطلاعاتشون اطمینان خاطر داشته باشن (البته در اپلیکیشن های ایرانی این مورد یه مقدار قابل تامل هست و در واقع معنا و مفهوم خاصی ندارد!!!) . سروش، امکان گفتگوی دو نفره متنی و صوتی، ارسال انواع فایل، ایجاد گروه ها و کانال ها و … را به شما میدهد. اما برای کاربرانش امکانات منحصر به فرد خوبی ارائه کرده. این قابلیت ها شامل ایجاد کانال های تعاملی و یا خصوصی، ایجاد نظرسنجی و یا مسابقات چند گزینه ای، ارسال پاسخ روی پیام های کانال، اطلاع از موقعیت مکانی دوستان و … می باشد. با نصب این پیام رسان ایرانی روی تلفن همراهتان از امکانات و ویژگی های خوب آن بهره ببرید و از تولید ملی نیز حمایت کنید.

 

[ad id='39844']

1 دیدگاه دربارهٔ «بررسی و نقد کامل پیامرسان ایرانی سروش»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *