بررسی و نقد فیلم ماموریت غیر ممکن ۶ فال اوت (سقوط)

[ad id='39844']

فیلم ماموریت غیر ممکن ۶ فال اوت (سقوط)

بازیگر «ماموریت غیرممکن» اسم قسمت ششم این مجموعه را در اینستاگرام اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، تام کروز در اینستاگرام اعلام کرد قسمت ششم «ماموریت غیرممکن» با عنوان «فال‌اوت» اکران می‌شود.

کارگردان فیلم گفته است این کلمه دو معنی دارد: هم به معنی پخش شدن مواد رادیواکتیو بعد از انفجار اتمی است و هم به عواقب منفی کاری بعد از تمام شدنش اطلاق می‌شود. اینجا نیز منظور کارگردان هر دو مورد بوده است و در فیلم هم تهدید انفجار اتمی هست و هم این که این تهدید نتیجه کارهای گذشته شخصیت اصلی بوده است.

کروز با دو پست اینستاگرامی هم این عنوان را افشا کرد و هم تصویری از بدل‌کاری‌هایی را که خودش انجام داده ارایه کرد که در آن از یک طرف هلیکوپتر آویزان است.

پارامونت «ماموریت غیرممکن: -فال‌اوت» را ۲۷ جولای ۲۰۱۸ روی پرده‌های نقره‌ای می‌فرستد.

ماه آگوست تام کروز برای انجام یکی از صحنه‌های اکشن فیلم که خودش انجام آن را برعهده گرفته بود و هنگام پریدن از روی دو ساختمان بلند در لندن مصدوم شد.

کریستوفر مک کوایر کارگردان فیلم گفت او زاویه پریدن را کمی آن طرف‌تر گرفته بود و در چهارمین برداشت به دیوار برخورد کرد و قوزک پایش شکست. فیلمبرداری فیلم تا زمان بهبود جراحت کروز به تعویق افتاد.

در قسمت ششم «ماموریت غیرممکن» هنری کویل، ربکا فرگوسون، آنجلا بست و آلک بالدوین بازی می‌کنند.

 

نقد فیلم ماموریت غیر ممکن دولت یاغی

سری فیلمهای اکشن « ماموریت غیرممکن » قدمتی بیست ساله در سینما دارند ( البته فارغ از سریال تلویزیونی که نیم قرن پیش پخش می شد ) و نکته جالب درباره این سری این است که همواره یک بازیگر در نقش اصلی آن حضور داشته و آن تام کروز بوده است که شاید بتواند باعث شود تام کروز در آینده رکوردی هم برای خودش دست و پا کند! جدیدترین قسمت فیلم « ماموریت غیرممکن » که با نام « ملت سرکش » منتشر شده، برای همزمان نشدن با اکران فیلم « جیمزباند » یا رقبای دیگر، در تاریخ ۳۱ جولای ۲۰۱۵ به اکران درآمده است؛ بازه زمانی که رقیب قدرتمندی را پیش روی خود نمی بیند. داستان « ملت سرکش » از این قرار است :

پس از وقوع چند جنایت بین المللی سازمان دهی شده، مامور اِتان هانت ( تام کروز ) در جستجوی اتحادیه ای است که اعتقاد دارد پشت این جنایت ها حضور دارد اما مسئول بلند پایه سازمان جاسوسی آمریکا به نام آلن هانلی ( آلک بالدوین ) قویا اعتقاد دارد که فعالیت های اِتان و تیم IMF می تواند امنیت ملی را به خطر بیندازد و برای کشور ایجاد دردسر کند. با اینحال اِتان بار دیگر به سراغ گروه خبره اش می رود و از بنجی ( سایمون پگ ) درخواست می کند تا بتواند از طریق تکنولوژی های منحصر به فردش، به او در رسیدن به این اتحادیه بین المللی کمک کند. وی در ادامه جستجوهایش به یک تروریست مخوف به نام سالامون لین ( شان هریس ) برخورد می کند و…

قسمت قبلی « ماموریت غیرممکن » با عنوان « پروتکل اشباح » با اضافه کردن شخصیت های مکمل جدید و اکشن جذاب، توانست این سری از فیلمها را از روند نزولی که می رفت تا به آن دچار شود نجات دهد و بار دیگر تبدیل به اثر محبوب تماشاگران کند. در « ملت سرکش » ، تمامی تغییراتی که در « پروتکل اشباح » به وقوع پیوسته و نتایج مثبتی نیز به همراه آورده بود، اینبار نیز با کیفیتی به مراتب بهتر به نمایش درآمده که باعث می شود « ملت سرکش » بتواند به عنوان بهترین قسمت این سری از فیلمها معرفی شود.

فیلمنامه « ملت سرکش » یکی از نقاط قوت فیلم محسوب می شود که برخلاف رویه اکشن و بی خردانه معمول این ژانر در عصر حاضر، داستان نسبتا پُر مغز، به همراه تعلیقی جذاب را به مخاطب ارائه کرده که به راحتی کنجکاوی تماشاگر را تا انتهای زنده نگه می دارد. در فیلمنامه ای که کریستوفر مک کوری به همراه دریو پیرس به رشته نگارش در آورده، شخصیت های داستان دارای بُعد شده اند و توانسته اند در جریان داستان موثر باشند و بیشتر از یک همراه خالی برای قهرمان داستان به چشم بیایند.

مک کوری در « ملت سرکش » اشاره ای به سرنوشت وضعیت همسرِ اتان، جولیا، نمی کند و لازم نمی بیند که اطلاعات مفیدی در این زمینه به مخاطب دهد و تماشاگر نمی داند که چه بر سر وی آمده. به همین جهت در قسمت جدید یک شخصیت زن جذاب به نام ایلسا ( با بازی ربکا فرگوسن ) را به داستان اضافه کرده تا با حضور در کنار اِتان بتواند روایت کلاسیک ژانر جاسوسی – تریلر را در داستان شکل دهد. ایلسا مامور مخفی باهوشی است که بده و بستان هایش با اِتان در جریان فیلم علی رغم حرکت در لبه تیغ، لوس نمی شود و تا انتهای داستان جذابیتش را حفظ می کند.

یکی دیگر از نکات مثبت « ملت سرکش » که تحسین برانگیز است، به حال خود رها نکردن شخصیت منفی داستان است. فیلم اگرچه بر روی داستان اِتان و تیم همراهش تمرکز دارد و مطابق رسم و رسوم دیرینه آثار اکشن، خیلی بهایی به شخصیت منفی داستان نداده، اما با اینهال لین در فیلم « ملت سرکش » شخصیت منفی قابل احترامی است و توانسته در چنین جایگاهی صاحب شخصیتی در خور توجه باشد! لین ترسناک است و باهوش. او می داند که چطور باید بد باشد و تماشاگر هم گاها نگران این وضعیت می شود که شاید وی بتواند بالاخره از پس اِتان برآید! اینکه تماشاگر چنین احساسی را تجربه می کند، مُهری است بر موفقیت مک کوری برای ترسیم این شخصیت.

« ملت سرکش » در بخش اکشن نیز اثری نفس گیر و جذاب است که به راحتی قادر خواهد بود در بخش پرداخت صحنه های اکشن به رقابت با دیگر اثر شاخص ژانر جاسوسی یعنی « جیمز باند » بپردازد. فیلم صحنه های هیجان انگیز بسیاری در بخش تعقیب و گریز ایجاد کرده که به دلیل تنوع لوکیشن ها، تماشای این صحنه ها بسیار لذت بخش است. مک کوری به خوبی توانسته با حفظ ضرباهنگ مناسب در سکانس های اکشن و جلوگیری از ریخت و پاش های بی جهت در اجرا، تماشای « ملت سرکش » را به تجربه هیجان انگیزی مبدل نماید که حال و هوای کلاسیکی بر آن حکمفرماست و خیلی پایبند به قوانین اکشن روز سینما نیست.

حضور رابرت السویت به عنوان فیلمبردار در « ملت سرکش » که قبلا برای فیلمبرداری « خون به پا می شود » برنده اسکار شده بود، باعث شده تا قاب بندی های نابی را در جریان اجرای سکانس های اکشن فیلم شاهد باشیم که بسیار چشم نواز هستند. مک کوری هم در این میان چند سکانس نفس گیر از جمله آویزان شدن تام کروز از هواپیمای در حال پرواز را به مرحله اجرا رسانده که به مراتب هیجان انگیزتر از آویزان شدن کروز از برج خلیفه در « پروتکل اشباح » می باشد و استرس زیادی برای تماشاگر ایجاد می کند.

تام کروز ۵۳ ساله مطابق انتظارات، ستاره فیلم است.ظاهرا هیچ چیز نمی تواند تام کروز را در این سن و سال از حرکت بازدارد. وی در « ملت سرکش » به مرات پُر انرژی تر از همیشه است و تحرک بیشتری را تجربه کرده و نکته جالب در مورد وی این است که شخصا تمام بدلکاری های فیلم را انجام داده است تا ثابت کند هنوز ستاره بی چون و چرای سینمای اکشن در هالیوود است. دیگر بازی قابل توجه فیلم را ربکا فرگوسن در نقش ایلسا ارائه داده که البته حال و هوای زنان ” باندی ” را در « ملت سرکش » تکرار کرده اما روی هم رفته شیمی مناسبی بین او و تام کروز در فیلم برقرار بوده است. سایمون پگ نیز مانند قسمت قبل، به خوبی توانسته لحظات کمیک فیلم را هدایت کرده و لبخندی نصفه و نیمه به گوشه لبان مخاطب بیاورد. جرمی رینر هم حضوری معمولی تر نسبت به « پروتکل اشباح » را در « ملت سرکش » تجربه کرده و به نظر می رسد که خیلی علاقه ای نداشته که نقشی حاشیه ای تر برعهده بگیرد.

« ماموریت غیرممکن – ملت سرکش » اثری جذاب و تماشایی در سینمای اکشن است که قطعا می تواند رضایت طرفداران سینمای اکشن و مخصوصا مخاطبین سری فیلمهای « ماموریت غیرممکن » را جلب نماید. فیلم برخلاف رویه رایج سینمای اکشن این روزهای هالیوود، از بکارگیری اکشن بی برنامه و شلوغ که متکی بر تکان های شدید دوربین است جلوگیری بعمل آورده و با به بکارگیری جدیدترین تکنولوژی های فیلمبرداری بصورت نیمه سنتی، « ملت سرکش » را در حال و هوایی کلاسیک به سینما آورده و نتیجه این تصمیم اثری تماشایی است که می تواند برای هر مخاطب سینما با هر سلیقه ای، دو ساعت نفس گیر را به همراه داشته باشد و البته باعث سرگیجه شما در انتهای فیلم نشود! فیلم ماموریت غیر ممکن ۶ فال اوت (سقوط)   فیلم ماموریت غیر ممکن ۶ فال اوت (سقوط)   فیلم ماموریت غیر ممکن ۶ فال اوت (سقوط)   فیلم ماموریت غیر ممکن ۶ فال اوت (سقوط)فیلم ماموریت غیر ممکن ۶ فال اوت (سقوط)فیلم ماموریت غیر ممکن ۶ فال اوت (سقوط) فیلم ماموریت غیر ممکن ۶ فال اوت (سقوط)    فیلم ماموریت غیر ممکن ۶ فال اوت (سقوط)فیلم ماموریت غیر ممکن ۶ فال اوت (سقوط)   فیلم ماموریت غیر ممکن ۶ فال اوت (سقوط)فیلم ماموریت غیر ممکن ۶ فال اوت (سقوط)   فیلم ماموریت غیر ممکن ۶ فال اوت (سقوط)   فیلم ماموریت غیر ممکن ۶ فال اوت (سقوط)

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *