اضافه شدن موس و کیبورد به ایکس باکس وان (Xbox One)

[ad id='39844']

اضافه شدن موس و کیبورد به ایکس باکس وان (Xbox One)

زومجی – در حالی که ایکس باکس وان هنوز هم به طور رسمی از ماوس و کیبورد پشتیبانی نمی‌کند، اما همچنان راه‌هایی مانند آداپتورهای مختلف، برای انجام این کار وجود دارند. با این حال مایکروسافت با آگاهی کامل از این موضوع، در حوزه‌ی بازی‌های تیراندازی چندنفره تا به حال دست به اقدامی نزده است؛ زیرا در این موارد استفاده از ماوس و کیبورد می‌تواند به بعضی از بازیکنان برتری بدهد.

مایک ایبارا، نایب رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، به تازگی در یکی از توییت‌های خود بیان می‌کند که مایکروسافت قادر است تنظیمات استفاده از ماوس و کیبورد را روی ایکس‌‌باکس به طور کامل مسدود کند، اما به دلیل آزادی دادن به سازندگان برای اجرای بازی‌ها‌ی خود به هر شکل مورد نظر، این کار را نخواهد کرد. همچنین از نظر این کمپانی، ماوس و کیبورد می‌تواند برای بازیکنانی که محدودیت جسمی‌ دارند، کمک شایانی باشد.

همه‌ی سازندگان این امکان را دارند که از APIهایی استفاده کنند که قابلیت تشخیص و مسدود کردن ماوس و کیبورد را در اختیار آنها می‌دهد و این موضوع کاملا بستگی به خودشان دارد؛ زیرا این امکان موجود است. ما توانایی مسدود کردن این مسئله را به طور کل داریم، اما نکات مفیدی هم مانند دسترس‌پذیری در مورد این وسایل وجود دارد و همچنین سیاست کلی ما در دادن اختیار کامل به سازندگان برای مدیریت بازی‌هایشان با هر سلیقه‌ای است.

باید گفت مدت زیادی است که Microsoft پشتیبانی رسمی از ماوس و کیبورد را برای Xbox One بررسی می‌کند. ایبارا در ماه سپتامبر سال گذشته هم گفته بود پشتیبانی از ماوس و کیبورد قطعا به ایکس‌باکس وان خواهد آمد، اما زمان یا نحوه‌ی انجام این کار را مشخص نکرده بود. ایبارا در این مصاحبه تاکید می‌کرد که مایکروسافت از نگرانی بازیکنان در رابطه با برتری داشتن افرادی که از ماوس و کیبورد استفاده می‌کنند، آگاه است:

ما باید در نحوه‌ی انجام این کار هوشمند باشیم و به همین دلیل بسیاری از این موارد را به سازندگان واگذار خواهیم کرد. خیلی از مردم به ما توییت می‌کند و می‌گویند که این کار را به دلیل غیرمنصفانه بودن نباید انجام دهیم. ما از این موضوع آگاهی کامل داریم؛ زیرا در حال مدیریت دو پلتفرم ویندوز و ایکس‌باکس هستیم.

ایبارا در همین مصاحبه، یکی از راه‌حل‌های این مسئله را طراحی سیستمی توسط سازندگان بازی‌ها عنوان می‌کرد که به بازیکنان قابلیت انتخاب بین انجام بازی در مقابل افرادی که از کنترلر استفاده می‌کنند یا افرادی که از ماوس و کیبورد بهره می‌گیرند را بدهد؛ قابلیتی که نمونه‌ی آن توسط امکان کراس-پلی بین کامپیوتر و ایکس‌باکس وان در بازی Gears of War 4 امتحان شده بود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *