آیا فیلم هجوم شهرام مکری همجنسگرایانه است!!!!

[ad id='39844']

آیا فیلم هجوم شهرام مکری همجنسگرایانه است!!!!

نقد سینما  – فیلم سینمایی هجوم به کارگردانی «شهرام مکری» به عنوان یکی از نامزدان جایزه «تدی ۲۰۱۸» اعلام شد. تدی بخش جنبی جشنواره برلین است که هر ساله از میان فیلم‌هایی با موضوعات شنیع [اشاره نقد سینما] LGBT برگزیده‌ای را معرفی می‌کند.

– داستان جدیدترین ساخته شهرام مکری در مورد قتل یک پسر در باشگاهی پسرانه است. کارگردان «هجوم» در اثرش نشانه‌های متعددی در گریم شخصیت‌ها و صحنه پردازی استفاده کرده که پیش از این در آثار همجنسبازانه سینمای اروپا و آمریکا رواج داشته است. چنانکه باشگاه نمایش داده شده در فیلم، بیشتر از آن که یک باشگاه معمولی باشد، باشگاهی مخصوص پسران همجنس‌باز به نظر می رسد!

-داستان فیلم اما خود رگه هایی از گرایش همجنسبازانه آن را افشا می‌کند؛ رابطه‌ای ملتهب و قدیمی میان دو پسر که یکی از آنها به نظر می‌رسد به قتل رسیده است و دیگری مظنون اول پرونده شناخته می‌شود. همین طور طرد آن پسر در بخشی از ماجرا به دلیل علاقه‌اش به خواهر مقتول به عنوان یک جنس مخالف، که شائبه ها را قبل از مهر تایید برلین در مورد آن افزایش می‌داد.

– نقد سینما در ادامه نوشت: «هجوم» روایت جوانانی ایرانی است که دیگر توان زندگی در ایران را نداشته و می‌خواهند فرار کنند. این اثر در کنار «عرق سرد» آثاری بودند که امسال مضامین همجنس‌بازانه را روی پرده سینماهای ایران به نمایش در آورده‌اند. سوالی که باید پرسید این است که سازمان سینمایی در خصوص گسترش چنین نگاهی در سینما چه برنامه‌ای دارد؟!

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *