اکران فیلم ترمیناتور جیمز کامرون در سال ۲۰۱۹

[ad id='39844']

اکران فیلم ترمیناتور جیمز کامرون در سال ۲۰۱۹

آلبالو – سری فیلم‌های ترمیناور رسما بازگشته‌اند. سایت Variety ادعا می‌کند که تیم میلر، کارگردان فیلم ددپول، کارگردانی این اثر را بر عهده خواهد داشت. نکته جالب حضور جیمز کامرون، کارگردان ترمیناتور ۲، به عنوان تولید کننده فیلم است. گفته می‌شود این فیلم که هنوز بدون نام است، در تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۱۹ در سالن های سینِما اکران خواهد شد.

البته این اولین تلاش برای احیای مجدد سری موفق فیلم‌های ترمیناتور نیست. فیلم‌های ضعیف و شکسته خورده ترمیناتور: رستگاری (Terminator: Salvation) تولید سال ۲۰۰۹ و فیلم ترمیناتور جنسیس (Terminator Genisys) در سال ۲۰۱۵ بسیار تلاش کردند که دنباله موفقی باشند اما نهایتاً با برخورد سرد مخاطبین و منتقدین روبرو شدند. اما حالا بازگشت کامرون می‌تواند نوید فیلمی موفق، به مانند روزهای خوش قدیم، بدهد.

اوایل همین سال میلادی بود که گزارش هایی مبنی بر ساخت فیلمی برای زنده کردن و به پایان رسیدن سری ترمیناتور در فضای مجازی دست به دست می‌شد. در این شایعات از میلر به عنوان کارگردان یاد شده و به بازگشت کامرون نیز اشاره شده بود. میلر هم‌اکنون فیلم نرومنسر که اقتباسی از کتابی با همین نام نوشته ویلیام گیبسون است را در دست ساخت دارد. باید منتظر ماند و دید او چگونه می‌تواند زمان‌بندی مناسبی برای ساخت هردو فیلم ارائه کند.

دیوید الیسون، مدیر عامل Skydance Media، شخصی بود که توانست کامرون را متقاعد به بازگشت به سری فیلم‌های ترمیناتور کند. طبق گزارش هالیوود ریپورتر، الیسون کسی است که مفاهیمی مثل درون های آمازون، بات های خبری فیسبوک و اضطراب نشأت گرفته از هوش مصنوعی را ایجاد کرده است. کامرون می‌گوید:“فیلم ها حالا بیشتر از همیشه اهمیت دارند، چون ماشین‌ها همین حالا هم پیروز شده‌اند“. او این حرف را بر اساس استفاده‌ی بیش از حد مردم از گوشی های هوشمندشان می‌زند. جالب اینکه آرنولد شوارزنگر و لیندا همیلتون نیز در این فیلم حضور خواهند داشت. بازگشت آن‌ها می‌تواند به معنای ظهور نسل جدیدی از ستاره‌ها در فیلم‌های بعدی ترمیناتور باشد.

این اخبار برایتان به نوعی آشناست، نه ؟ استودیو های لوکاس‌فیلم و دیزنی هم برای زنده کردن سری جنگ ستارگان خود دقیقاً همین کار را با فیلم The Force Aawakens سال ۲۰۱۵ کردند. کامرون اظهار داشته که این ترمیناتور جدید در‌واقع ادامه راه دو فیلم قبلی‌ای است که او کارگردانی کرده و در داستان آن اشاره می‌شود که دو فیلم قبلی رویایی ترسناک بوده‌اند.

این امر فیلم را نوعی دکمه ریست سینمایی نشان می‌دهد؛ پارامونت با این کار می‌تواند دنیای سینمایی فیلمش را گسترش بدهد. در‌واقع این امر مدتی است که در سینِما باب شده و استودیو های بزرگ برای به پول رسیدن به دنبال آن هستند: نیل بلامکمپ با ایده ساخت فیلم Alien 5 دقیقاً می‌خواست دنیای سری فیلم Alien را گسترده‌تر کند. همچنین تاریخ عرضه این فیلم مشخص می‌کند که این بلاک باستر بزرگ به پررونق‌تر شدن تابستانی که پر از فیلم‌های خوب است، کمک خواهد کرد. فیلم‌ جنگ ستارگان : قسمت ۹ به دسامبر سال ۲۰۱۹ منتقل شده و فیلم های داستان اسباب‌بازی ها ۴، مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه ۲، شیر شاه، کاپیتان مارول و انتقام جویان ۴ نیز قرار است در همان تابستان اکران شوند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *