فیلم گل گرفته شدن در شورای صنفی نمایش توسط احمدنجفی تهیه کتنده فیلم من یک ایرانیم

[ad id='39844']

حرکت اعتراضی احمد نجفی با گل گرفتن در شورای صنفی نمایش

خبرگزاری تسنیم: پس از اعتراض احمد نجفی نسبت به وضعیت اکران فیلم «من یک ایرانی‌ام» این بازیگر سینما و تهیه کننده فیلم در سازمان سینمایی اقدام به اعتراض کرد. این اعتراض با پادرمیانی اهالی سینما پایان پذیرفت و رئیس سازمان سینمایی دستور به رسیدگی در مورد اکران فیلم را داد. این فیلم از ۱۸ بهمن ماه به مدت یک هفته اکران شد و پس از یک هفته اکران فیلم پایان پذیرفت.

احمد نجفی امشب (۶ اسفند ۹۶) در اقدام دیگری در مقابل درب شماره ۲ خانه سینما حاضر شد و در حرکتی نمادین درب این مرکز که شورای صنفی نمایش در آن مستقر است را با گچ و سیمان پوشاند.

 

 

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

احمد نجفی، درِ شورای صنفی نمایش را گِل گرفت!

ویدیویی از احمد نجفی در فضای مجازی امروز ۹ بهمن ماه در حالی منتشر شد که در آن مطرح کرده بود در پی عدم اختصاص زمان نامناسب برای اکران فیلم «من ایرانی‌ام» نسبت به عملکرد شورای صنفی نمایش اعتراض دارد و در وزارت ارشاد تحصن کرده است، نجفی معتقد است که “شورای صنفی نمایش اکران نامناسبی را در زمان جشنواره به او داده است” این در حالی است که رئیس شورای صنفی تاکید دارد؛«این فیلم قرارداد اکران داشته و باید بعد از «خانه کاغذی» از هفته‌ی گذشته اکران می‌شده است.»

احمد نجفی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «من یک ایرانی ام» با انتقاد از شرایط موجود در شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با ایسنا ادعا کرد:این شورای صنفی جز ظلم و تقلب هیچ چیزی ندارد، من توقعم از خبرگزاری‌ها این است که یک نفر را بفرستند، ببینند چه فیلم‌هایی از اول عید تاکنون اکران شده است و معلوم شود آنها با ما چه کرده‌اند.

او معتقد است: این شورا غیرقانونی است، یک تفاهم‌نامه بوده بدون آنکه که ما در جریان باشیم. تهیه‌کننده‌هایی که فیلم ساختند و میلیاردها پول خرج کردند. این شورا باید باطل شود وگرنه این اعتصاب غذا و تحصن ادامه پیدا خواهد کرد تا روزی که تکلیف اینها، کارهایی که کرده‌اند رو شود. این شورا ما را عاصی کرده است، خودشان هم خوب می‌دانند. من خیلی چیزها می‌دانم مثلا اینکه چگونه سینماها را از شهرداری‌ها گرفتند، من همه این‌ها را به بازرسی کل انتقال می‌دهم.

او با اشاره به اینکه هفته پیش اعلام شد که اکران فیلم به درخواست پخش‌کننده آن به تعویق افتاده است، بیان کرد: آن‌ها سه هفته است که همه چیز را نادیده گرفتند. عمدا هم این کار را می‌کنند. می‌خواهند این فیلم با هویت ملی را نابود کنند. آقایان تصمیم می‌گیرند چه فیلمی ساخته و اکران شود. این چه سینمایی است؟

نجفی درباره فیلم خود گفت: فکر فیلم من را نکنید! من فیلم خودم را اکران می‌کنم تا ببینم چه کسی می‌خواهد جلو آن را بگیرد. من هم کار صنفی کرده‌ام و می‌کنم. آن‌ها یک مافیا هستند که جوابشان را هم در دادگاه خواهم داد. باید صنف درست شود، با این عده آدم که تمام گلوگاه‌های اکران را به نفع خودشان یا به نفع کسانی که در ارتباط با خودشان هستند درمی‌آورند، باید جلویشان گرفته شود.

او همچنین اضافه کرد: من یک اعتراض کلی به صنفی دارم که سکوت کرده و متأسفانه با حربه اکران همه را ترسانده است.

نجفی در پایان گفت: حتی شنیده‌ام که بعضی‌ها فیلمنامه‌هایشان را قبل از ساخت از ترس‌شان به آقایان می‌دهند و می‌گویند ما می‌خواهیم این فیلم را بسازیم، آیا اجازه پخش می‌دهید؟ من باید این مسئله را یک بار برای همیشه روشن کنم تا هر وقت که جواب گرفتم این تحصن را ادامه می‌دهم که ببینید در خانه سینما و وزارت ارشاد چه خبر است. حرف و پیگیری هم به درد من نمی‌خورد. همه یک سال است فریاد می‌زنند ولی به جایی نرسیده‌اند.

داریوش بابائیان مسئول پخش فیلم سینمایی «من ایرانی‌ام» هم درباره شرایط اکران فیلم «من یک ایرانی‌ام» توضیح داد: در ابتدا قرار بود که این فیلم بعد از جشنواره فیلم فجر اکران شود ولی هفته پیش شورای صنفی نمایش، تصمیم گرفت که این فیلم در دل جشنواره به نمایش در بیاید و به نوعی این فیلم از بین برود و سینما نداشته باشد و تا اینکه بشود بعد از آن، فیلم آقای مجیدی را اکران کنند.

پاسخ‌های همایون اسعدیان به اعتراض احمد نجفی

اما همایون اسعدیان رئیس شورای صنفی نمایش در پی اعتراض تهیه‌کننده فیلم «من ایرانی‌ام » در پاسخ به سوال ایسنا که آیا قانون شورای صنفی نمایش  مبنی بر اینکه فیلم‌ها بعد از جشنواره اکران شوند و اکران آنها تا عیدنوروز ادامه پیدا کند، تغییر کرده است؟ گفت: اصلا ما چنین قانونی نداشتیم و این قانون یعنی اینکه؛ عملا بهمن و اسفند ماه را از چرخه‌ی اکران خارج کنیم که برای ما روش منطقی نیست.

او یادآور شد: هر فیلمی حق دارد طبق قانون شورای صنفی نمایش ۷ هفته در بهار و تابستان و ۱۰ هفته در پاییز و زمستان اکران شود و اگر کف فروشش حفظ شود،اکرانش ادامه پیدا خواهد کرد.

اسعدیان در پاسخ به اینکه طی دو هفته‌ی گذشته درباره‌ی تغییرات آیین‌نامه شورای صنفی نمایش خبرهایی منتشر شده است توضیح داد: چون طبق روال هر ساله قرار شد؛ تغییراتی در آیین نامه شورای صنفی نمایش اتفاق بی‌افتد و در پی آن تکلیف سرگروه‌های نمایش براساس تغییرات آن آیین‌نامه مشخص می‌شود که روند قابل پیش بینی نیست بنابراین قرار شد قراردادها عید را فعلا ثبت نکنیم.

رئیس شورای صنفی نمایش با اشاره به اعترضات اخیر احمد نجفی  تهیه‌کننده فیلم «من ایرانی ام» گفت: اینقدر دوستان مطالب نادرست مطرح می‌کنند و سوتفاهم ایجاد می‌کنند که لازم است ما برخی قوانین را دوباره یادآور بشویم. ما طبق آیین‌نامه شورای صنفی نمایش، عنوانی مثلا تحت عنوان «اکران عید فطر» نداریم. فیلم‌ها وقتی می‌آیند قرارداد اکران‌شان را می‌بندند، در قرارداد تاریخ اکران مشخص نیست بلکه در قراردادشان درج می‌شود بعد از اکران فلان فیلم.

او ادامه داد: با توجه به اینکه تعویض اکران هر فیلم با توجه به کف فروش آن است،ما نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که فیلم بعدی دقیقا چه تاریخی اکران می‌شود بنابراین در مرحله‌ی ثبت قرارداد هیچ تاریخی درج نمی‌شود و وقتی کف فروش فیلمی بی‌افتد، اکران فیلم بعدی آغاز می‌شود.

اسعدیان با اشاره به حواشی اکران فیلم «من ایرانی‌ام» یادآور شد: براساس همین روال که اعلام کردم،قرارداد اکران این فیلم بعد از فیلم «خانه کاغذی» بود که هفته‌ی گذشته این فیلم از کف فروش افتاد و باید فیلم «من ایرانی ام» طبق قراردادش برای دو هفته اکران می‌شد اما پخش‌کننده و تهیه‌کننده فیلم، هفته‌ی گذشته فیلم را بدون هیچ دلیلی اکران نکردند و حالا این هفته نیز بدون هیچ نامه کتبی اعلام می‌کنند که ترجیح‌شان این است که اکران به تاخیر بی‌افتد و بعد از جشنواره اکران بکنند.

او یادآور شد: این درحالی است که قرارداد اکران این فیلم برای بعد از فیلم «خانه کاغذی» ثبت شده و طبق قانون شورا اگر طبق قراردادشان فیلم را اکران نکنند، قرارداد اکران فیلم‌شان به سال بعد موکول می‌شود و ما هم اگر این هفته چهارشنبه فیلم را اکران نکنند،قطعا جایگزین آن فیلمی خواهیم گذاشت.

رئیس شورای صنفی نمایش در پایان گفت: با توجه به ادعاهای آقای نجفی ،خواهان این هستیم که ایشان اثبات بکنند که ما برخلاف آیین نامه شورا رفتار کردیم. ادبیات ایشان بگونه‌ای است که به شخصه این ادبایت لومپنی را بلد نیستم.

اسعدیان در پاسخ به سوال دیگر مبنی براینکه فیلم مجید مجیدی و جلیلوند برخلاف اظهارات شما برای‌شان تاریخ نمایش خورده است که از ۲۵ بهمن ماه اکران می‌شود،گفت: برخی قراردادهای اکران، فیکس است مثلا «عشقولانس» تا بعد از جشنواره قرارداد دارد بنابراین تاریخ بعدی اکران، استثناء مشخص می‌شود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *