عبور فیلم ابرقهرمانی بلک پانتر از مرز فروش ۷۰۰ میلیون دلار

[ad id='39844']

عبور فیلم ابرقهرمانی بلک پانتر از مرز فروش ۷۰۰ میلیون دلار

فیلم ابرقهرمانی شرکت‌های دیزنی و مارول استودیوز در دومین آخر هفته اکران در آمریکای شمالی نیز به رکوردهای جدید دست پیدا کرد.

هنرآنلاین: فیلم تاریخ‌ساز “بلک پنتر”/”پلنگ سیاه” (Black Panther) به کارگردانی رایان کوگلر همچنان فراتر از انتظارات ظاهر شد و از جمعه تا یکشنبه با ۱۰۸ میلیون دلار فروش در ۴۰۲۰ سینما بعد از “جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود” (۱۴۹٫۲ میلیون دلار)، بیشترین فروش دومین آخر هفته اکران یک فیلم در تاریخ سینمای آمریکای شمالی را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم جدید شرکت‌های دیزنی و مارول استودیوز تنها ۱۰ روز در ایالات متحده و کانادا مجموع فروش خود را به ۴۰۰ میلیون دلار رساند. “بلک پنتر” که تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به آن درجه A+ داده‌اند، در مقایسه با هفته پیش ۴۷ درصد تماشاگران خود را از دست داد که یکی از کم‌ترین کاهش فروش برای فیلمی ابرقهرمانی است. به لطف این فیلم، مجموع فروش داخلی فیلم‌ها از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون در مقایسه با سال قبل این موقع ۱۲٫۵ درصد بیشتر است. در حالی که تا دو هفته پیش و قبل از اکران “بلک پنتر”، مجموع فروش داخلی فیلم‌ها نسبت به سال پیش یک درصد کمتر بود.

“بلک پنتر” در سطح بین‌المللی در ۵۵ بازار ۸۳٫۸ میلیون دلار دیگر فروخت و بعد از فیلم چینی بسیار موفق “عملیات دریای سرخ” (۱۰۷ میلیون دلار) در رده دوم قرار گرفت. مجموع فروش بین‌المللی “بلک پنتر” اکنون به ۳۰۴ میلیون دلار رسیده و با حساب فروش این فیلم در آمریکای شمالی، مجموع فروش جهانی آن ۷۰۴ میلیون دلار شده است. در آمریکای شمالی، این فیلم اکنون پرفروش‌ترین فیلم اکران‌شده در ماه فوریه است. “ددپول” با ۳۶۳٫۱ میلیون دلار رکورددار قبلی بود.

پروژه ۲۰۰ میلیون دلاری “بلک پنتر” یک اتفاق تعیین‌کننده در تاریخ هالیوود است. برای اولین بار است که یک فیلم استودیویی پرهزینه که عملاً تمام بازیگران آن سیاه‌پوست هستند، روانه سینماها شده است. منتقدان نیز از فیلم استقبال کرده‌اند و ۹۷ درصد آرای آن‌ها در وبسایت راتن تومیتوز مثبت بوده است.

چادویک بوزمن در فیلم نقش تچالا/بلک پنتر، شاهزاده ملت آفریقاییِ پیشرفته واکاندا را ایفاء می‌کند که بعد از قتل پدرش باید روی تخت سلطنتی بنشیند. لوپیتا نیونگو، مایکل بی. جردن، دانیل کالویا، لتیشا رایت، وینستن دیوک، آنجلا بست، فورست ویتکر، فلورنس کاسومبا و اندی سرکیس دیگر بازیگران “بلک پنتر” هستند.

بین چند فیلمی که از جمعه روی پرده سینماهای ایالات متحده و کانادا رفته‌اند، کمدی درجه R “شب بازی” (Game Night) از شرکت نیو لاین وضعیت بهتری داشت. این فیلم در ۳۴۸۸ سینما به فروش خوب ۱۶٫۶ میلیون دلار دست پیدا کرد و در رده دوم قرار گرفت. “شب بازی” به کارگردانی جان فرانسیس دیلی و جاناتان گلدستاین درباره چند دوست است که عموماً شب‌های بازی دور هم جمع می‌شوند. آن‌ها در یکی از این شب‌ها می‌کوشند یک معمای قتل را حل کنند. جیسن بیتمن، ریچل مک‌آدامز و کایل چندلر در این فیلم بازی می‌کنند. تماشاگران در سینمااسکور به فیلم درجه B+ داده‌اند.

فیلم علمی تخیلی “انهدام” (Annihilation) تازه‌ترین ساخته الکس گارلند کارگردان بریتانیایی در ۲۰۱۲ سینما ۱۱ میلیون دلار به دست آورد و فیلم چهارم هفته شد. این فیلم با واکنش مثبت منتقدان روبرو شده است، اما تماشاگران در سینمااسکور به آن درجه ضعیف C داده‌اند.

“انهدام” درباره یک زیست‌شناس است که راهی یک مأموریت اکتشافی مخفیانه و خطرناک به جایی می‌شود که قوانین طبیعت مصداق ندارد. ناتالی پورتمن، اسکار آیزاک، جنیفر جیسن لی، تسا تامپسن و جینا رودریگز در این فیلم بازی می‌کنند. گارلند کارگردان تریلر علمی تخیلی تحسین‌شده “اکس ماکینا” است که در ۲۰۱۶ جایزه اسکار بهترین جلوه‌های تصویری را دریافت کرد.

انیمیشن خانوادگی “پیتر ربیت” (Peter Rabbit) از شرکت سونی پیکچرز انیمیشن و “پنجاه طیف آزادی” (Fifty Shades Freed) از شرکت یونیورسال فهرست پنج فیلم پرفروش هفته در آمریکای شمالی را کامل کردند.

درام رمانتیک “هر روز” (Every Day) به کارگردانی مایکل ساسی در اولین آخر هفته اکران در ۱۶۶۷ سینما ۳٫۱ میلیون دلار فروش داشت و فیلم نهم شد. این فیلم درباره یک نوجوان خجالتی است که عاشق فردی می‌شود که هر روز یک شخصیت دیگر پیدا می‌کند. انگوری رایس، جاستیس اسمیت و دبی رایان بازیگران “هر روز” هستند.

 
 
[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *