رقص دختران در همایش بانوان شاغل در شهرداری تهران

[ad id='39844']

 

خبرگزاری اصولگرای فارس در یادداشتی انتقادی نوشت: در همایش بانوان شاغل در شهرداری تهران چند دختر روی سن رفته و مقابل شهردار تهران شروع به رقصیدن می‌‌کنند و نجفی آنها را تشویق کرد و گفت: معتقد به سهمیه بندی جنسیتی نیستم.

در سالن همایش‌های برج میلاد همایشی با عنوان «جشن بانو» به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) برگزار شد که شهردار تهران، فاطمه راکعی مدیر کل امور زنان، شیخ معاون شهردار و برخی دیگر از مسئولان شهرداری حضور داشتند.

در بخشی از این همایش که عمدتا با سخنرانی‌هایی با موضوعات جنسیتی همراه بود، عده ای از دختران به رقص و انجام حرکات موزون در حضور مردان حاضر در سالن مبادرت کردند.

بر اساس مستندات موجود که در عکس و فیلم مشهود است محمدعلی نجفی شهردار تهران در این مجلس حضور داشته و در پایان مراسم رقص، این افراد را تشویق می کند.

این حرکت شهردار تهران بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است.

البته شهردار تهران پس از بازتاب نامناسبی که از این همایش در فضای مجازی ایجاد شده در کانال تلگرامی خود واکنش نشان داد و در ابلاغیه ای خطاب به معاون امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه هنری اجرا شده در مراسم روز بزرگداشت مقام زن در برج میلاد اعلام کرد: «توجه به ارزشها و رعایت شئونات در اجرای برنامه ها ضروری است. ما معتقد نیستیم که اسلام دین عزاست، اسلام دین شادی،نشاط و زندگی است اما باید شئونات و چارچوب‌ها در شادی هم رعایت شود و این خود یک هنر است و همه همکارانم موظف هستند در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری نسبت به این مهم دقت لازم را داشته باشند.»

 


حاشیه های این مراسم

 

متن دستور دادستان محترم کل کشور بدین شرح است:

دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران

با سلام و تحیت

حسب اطلاع؛ مراسمی تحت عنوان بزرگداشت روز زن از سوی شهرداری تهران در محل همایش‌های برج میلاد برگزار گردیده که در آن برخلاف سیره بانوی بزرگ اسلام مظهر عفت و پاکدامنی و فضائل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله علیه ) اعمالی خلاف عفت عمومی ترویج و انجام شده است.

ضمن ابراز تأسف مقتضی است به قید تسریع نسبت به موضوع رسیدگی و مرتکبین و مسببین را تحت تعقیب قضایی قرار داده و نتیجه را گزارش نمائید.

 

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *