معرفی و نقد فیلم ابرقهرمانی شزم (Shazam) دی سی و وارنر بروز

[ad id='39844']

 

اواخر ماه گذشته بود که گزارشی از آغاز مراحل تولید فیلم ابرقهرمانی دنیای دی‌سی منتشر شد. فیلم Shazam (شزم) برای اکران در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است. کارگردان این فیلم، دیوید سندبرگ، در صحبت‌های اخیر خود به انتظارات طرفداران این شخصیت اشاره داشت و در مورد تِم کلی این فیلم ابرقهرمانی صحبت کرد.   

دیوید سندبرگ در مصاحبه با سایت تورنتو سان بدین موضوع اشاره کرد که فیلم Shazam نسبت به ساخته‌های پیشین دنیای سینمایی دی سی، فضای شادتری خواهد داشت. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

مهم‌ترین موضوعی که توجه من را نسبت به ساخت فیلم شخصیت شزم جلب کرد، علاقه‌ و رؤیای کودکان برای تبدیل شدن به شخصیت سوپرمن بود. بیلی بتسون/شزم همان شخصیتی است که این شانس به وی روی آورده است. وی تبدیل به ابرقهرمان می‌شود و مطمئناً در کنارش قدرت‌های فراوانی هم در چنته خواهد داشت. در مورد انتظارات مردم و طرفداران از این فیلم نیز باید بگویم که فکر می‌کنم این فیلم یکی از شادترین و سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی خواهد بود که تاکنون ساخته شده است. فیلم Shazam فصلی جدید را در دنیای سینمایی دی‌سی به وجود خواهد آورد.

دیوید سندبرگ سال گذشته فیلم ترسناک Lights Out (چراغ‌های خاموش – ۲۰۱۶) را روی پرده داشت که با واکنش مثبت منتقدان همراه شد و توانست با بودجه‌ی محدود ۵ میلیون دلاری، نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. تهیه‌کنندگی فیلم Lights Out بر عهده‌ی جیمز وان بود و در این فیلم بازیگرانی همچون ترزا پالمر، گابریل بیتمن، بیلی بروک و ماریا بلو نقش‌آفرینی می‌کردند. وی کارگردانی قسمت دوم فیلم ترسناک Annabelle را با عنوان فیلم Annabelle: Creation (آنابل: خلقت) نیز عهده‌دار بوده است که قرار است این فیلم کم‌تر از یک هفته دیگر در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۰ مردادماه) به روی پرده سینما برود.   

چندی پیش نیز در خبری اعلام شد که دواین جانسون در فیلم Shazam و در نقش بلک آدام حضور نخواهد داشت و قرار است وی در فیلم فرعی شخصیت بلک آدام نقش‌آفرینی کند. در هر صورت عدم حضور دواین جانسون در فیلم Shazam قطعی شده است.

شخصیت شزم ابتدا در سال ۱۹۳۹ و با نام کاپیتان مارول توسط ویز کمیک معرفی شد. بعد از شکایت کمپانی دی‌سی از ویز کمیک به دلیل شباهت این شخصیت به سوپرمن، ویز کمیک مجبور به پرداخت جریمه و البته فروش حق امتیاز این شخصیت به کمپانی دی‌سی شد. به دلیل شباهت نام این شخصیت با نام کاپیتان مارول دنیای مارول، دی‌سی نام وی را به شزم تغییر داد. لایو اکشن شزم از طریق جعبه جادویی و در اواسط دهه ۷۰ پخش شد و در سال ۱۹۸۱ نیز سریال انیمیشن این شخصیت ساخته شد.

اگرچه فیلم Shazam فیلم بعدی دی‌سی خواهد بود که فیلمبرداری آن به‌زودی آغاز می‌شود، ولی باید این موضوع را هم خاطرنشان کنیم که این کمپانی فیلم‌های زیادی در دست ساخت دارد. لیست کامل آثار در دست ساخت کمپانی دی‌سی ماه پیش در نمایشگاه Comic-Con شهر سن دیگو اعلام شد که از این میان می‌توان به قسمت دوم فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌انگیز)، Batman (بتمن)، Justice League Dark (لیگ عدالت تاریک)، Green Lantern Corps (سپاه فانوس سبز)، Batgirl (بتگِرل) و فیلم فلش که عنوان رسمی آن Flashpoint (فلش‌پوینت) خواهد بود، اشاره داشت.   

گفتنی است که ساخت قسمت دوم فیلم Suicide Squad (جوخه انتحار – ۲۰۱۶) دنیای دی‌سی نیز در این نمایشگاه اعلام و تأیید شد، ولی کارگردان آن هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است و هر روز نامی جدید برای کارگردانی این فیلم ابرقهرمانی مطرح می‌شود. اوایل هفته‌ی پیش بود که آخرین گزینه‌ی کارگردانی این فیلم، یعنی ژائومه کولت-سرِرا، کارگردانی فیلمی از کمپانی دیزنی را بر عهده گرفت و قصه‌ی کارگردانی قسمت دوم این فیلم را پیچیده‌تر از پیش کرد.   

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *