اکران انیمیشن شرک ۵ در سال ۲۰۱۹

[ad id='39844']

 

زومجی – در طول چند سال گذشته تعداد طرفداران و بینندگان انیمیشن در سراسر جهان افزایش یافته است. از جمله انیمیشن‌های موفق که طی چند سال گذشته منتشر شده‌اند می‌توان به داستان اسباب بازی ۳ (Toy Story 3)، من نفرت‌انگیز (Despicable Me)، من نفرت‌انگیز ۲ (Despicable Me 2)، درون و بیرون (Inside Out)، زوتوپیا (Zootopia) و زندگی پنهان حیوانات خانگی (The Secret Life of Pets) اشاره کرد که در گیشه بسیار موفق عمل کرده‌اند و با تحسین منتقدان و طرفداران نیز رو به رو شده‌اند. اما شاید برای شما هم جالب باشد که هیچکدام از این انیمیشن‌ها هنوز نتوانسته‌اند موفقیت مجموعه شرک (Shrek) را تکرار کنند. در واقع به مدت ۱۲ سال رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن‌ در آمریکا در دست انیمیشن شرک ۲ (Shrek 2) بود که سرانجام در تابستان امسال انیمیشن در جستجوی دوری (Finding Dory) این رکورد را شکست.

با احتساب فیلم فرعی گربه چکمه پوش (Puss in Boots)، تاکنون پنج انیمیشن از مجموعه Shrek ساخته و اکران شده‌اند که این پنج انیمیشن توانسته‌اند ۱.۴ میلیارد دلار در آمریکا و ۳.۵ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده‌اند. آخرین انیمیشن از مجموعه شرک به نام شرک برای همیشه (Shrek Forever After) در سال ۲۰۱۰ به روی پرده رفت. این انیمیشن کمترین فروش را در میان چهار قسمت شرک در آمریکا داشته است، هرچند فروش جهانی آن با موفقیت بزرگی همراه بود. پس از اینکه  کمپانی ان‌بی‌سی یونیورسال در بهار امسال استودیو دریم ورکز انیمیشن، سازنده مجموعه انیمیشن‌های شرک را خریداری کرد، ساخت قسمت پنجم انیمیشن Shrek تایید شد و حال نویسنده‌ای که تجربه کار در فیلم‌های کمدی و انیمیشن را دارد، برای نوشتن فیلمنامه آن استخدام شده است.

طبق خبری که هالیوود نیوز منتشر کرده است، مایکل مک‌کالرز کار نوشتن فیلمنامه انیمیشن Shrek 5 را بر عهده گرفته است. او کار خود را به عنوان نویسنده در برنامه پخش زنده شنبه شب (Saturday Night Live) آغاز کرد و همچنین سابقه نوشته فیلمنامه سه گانه آستین پاورز (Austin Powers) را نیز در کارنامه دارد که با مایک مایرز، صداپیشه شخصیت شرک، در این فیلم همکاری داشته است. مک‌کالرز همچنین سابقه کارگردانی را نیز داشته است و در سال ۲۰۰۸ کارگردانی فیلم کمدی Baby Mama را بر عهده داشته است. علاوه بر این، مک‌کالرز کار نوشتن فیلمنامه انیمیشن هتل ترانسیلوانیا ۳ (Hotel Transylvania 3) با صداپیشگی آدام سندلر، را نیز بر عهده دارد که قرار است در سال ۲۰۱۸ به روی پرده‌های سینما برود.

 

هالیوود نیوز خبر استخدام مک‌کالرز برای نوشتن فیلمنامه انیمیشن Shrek 5 را در مصاحبه با مایک میچل و والت دورن، کارگردان‌های انیمیشن ترول‌ها (Trolls)، آشکار ساخت. این دو پیش از این کارگردانی انیمیشن Shrek Forever After را بر عهده داشتند. میچل در مصاحبه با این وب‌سایت در ارتباط با سوالی در مورد انیمیشن Shrek 5 اظهار داشت:

آن‌ها یک داستان خیلی خوب در اختیار دارند که توسط مایکل مک‌کالرز، که کار نوشتن فیلمنامه تمام فیلم‌های Austin Powers را بر عهده داشته است، نوشته شده است. او با یک ایده واقعا بزرگی به اینجا آمده است و آن‌ها در حال بررسی و قبول آن هستند.

با این وجود، میچل و دورن حضور خود یا داشتن نقشی در این پروژه را تاکنون تایید نکرده‌اند، دورن در ادامه اضافه کرد:

داستان‌های بیشتری برای گفتن و روایت وجود دارد و ما آماده هستیم تا به آن‌ها کمک کنیم تا از روایت و گفتن داستان خود اطمینان حاصل کنند.

بیش از ۶ سال از زمان اکران انیمیشن Shrek Forever After می‌گذرد و پیش بینی می‌شود انیمیشن Shrek 5 در پایان این دهه و سال ۲۰۱۹ به روی پرده‌های سینما برود و به نظر می‌رسد دریم ورکز انیمیشن و ان‌بی‌سی یونیورسال برای ساخت انیمیشن‌های بیشتری براساس مجموعه Shrek برنامه‌ دارند. با توجه به رشد فروش باکس آفیس جهانی، فروش فوق العاده‌ای برای انیمیشن Shrek 5 پیش بینی می‌شود و احتمالا فاصله نسبتا طولانی بین دو قسمت می‌تواند در این موضوع تاثیر داشته باشد.

با توجه به انتخاب مک‌کالرز برای نوشتن فیلمنامه انیمیشن Shrek 5، می‌توان انتظار صحنه‌های کمدی فوق العاده‌ای در این انیمیشن داشت. انیمیشن شرک با ستارگانی کمدی چون ادی مورفی و مایک مایرز همواره دارای صحنه‌های طنز فوق العاده‌ای بوده است و همچنین شاهد همکاری دوباره مک‌کالرز و مایرز نیز در انیمیشن Shrek 5 خواهیم بود.

[ad id='39844']

1 دیدگاه دربارهٔ «اکران انیمیشن شرک ۵ در سال ۲۰۱۹»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *