دلایل اختلاف بین کیروش و شفر سرمربی استقلال

[ad id='39844']

دلایل اختلاف بین کیروش و شفر سرمربی استقلال

 

استقلال در کورس رقابت های آسیایی

او که حالا تیمش در کورس رقابت های سخت آسیایی است و در لیگ می خواهد نایب قهرمان شود و اقلا کارنامه امسالش بعد از کابوس ابتدای فصل ، با پایانی خوش به اتمام برسد ، با چالش داشتن ۶ ملی پوش در تیم کی روش روبرو شده است. ملی پوشانی که اتفاقا از میان شان ، سید حسین حسینی ، امید ابراهیمی ، پژمان منتظری و روزبه چشمی شانس بالایی برای سفر به روسیه دارند.
او حالا باید ۵ بازیکنش را احتمالا در اردوی تیم ملی ببیند . بازیکنانی که تازه روز هفتم فروردین بعد از حدود دو هفته دوری از تمرینات ، قرار است به شفر تحویل داده شوند تا روز نهم فروردین ماه در آزادی برابر نفت تهران بازی کنند.

تصمیم منصوریان باعث دلخوری وینفرد شفر از کی روش

شفر هر طور فکر می کند ، می بیند بازیکنانش در روز نهم حتی نمی توانند او را روی نیمکت همراهی کنند! آن هم برای استقلالی که تیام را هم آن موقع نخواهد داشت و خیلی هم دستش از نظر تعدد بازیکن باز نیست!

درخواست لغو بازی استقلالی ها

برای همین هم هست که استقلالی ها درخواست لغو بازی با نفت را دارند. شفر که در طول مدت حضورش در ایران سعی کرده مدام در دعواهای مختلفی که بین کی روش و بقیه رخ داده ، اعلام بی طرفی کند یا حتی خیلی ملو از اردوها و برنامه های تمرینی تیم ملی حمایت هم بکند و بیشتر وارد چالش با برخوردهای از نظر خودش ناامیدکننده برانکو همتایش در پرسپولیس شده بود ، حالا دلخور است و می گوید سرمربی تیم ملی برای کمک به او باید به سازمان لیگ اعلام کند بازی استقلال لغو شود.
اما آیا این امکان وجود دارد؟ پاسخ کاملا منفی است. چون فشردگی بازی های لیگ و آسیا و تیم ملی اصلا اجازه تغییراتی از این دست را نمی دهد. اما چرا سازمان لیگ در زمان برنامه ریزی ، چنین برنامه فشرده ای را در نظر گرفته است؟ پاسخ خیلی ساده بوده. برنامه ها در ابتدای فصل به همه باشگاه ها از جمله استقلال اعلام شده بود. علیرضا منصوریان هم دقیقا مثل برانکو اعتقاد داشته بازیکنانش اگر روز نهم بازی کنند ، تا چهاردهم که قرار است در آسیا بازی آسیایی داشته باشند ، زمان لازم برای ریکاوری را دارند. او خواسته تا تیمش را برای بازی های آسیایی نگه دارد و این خواسته را به صورت مکتوب به سازمان لیگ اعلام کرده است.

درخواست لغو بازی استقلال توسط وینفرد شفر

حالا حتی اگر شفر با چالشی بزرگ روبرو باشد و به درستی اعلام کند ، این خواسته منصوریان از نظر او قابل پذیرش نبوده و تیم ملی باید از باشگاه ها هم حمایت کند و همراهی داشته باشد ، در شرایطی که روز ششم فروردین ، روز بازی های ملی فیفاست و تیم ملی این حق برای بازی دوستانه را نمی توانسته در سال جامجهانی به سادگی از دست بدهد ، این خواسته عملی نمی شود.
حالا شاید اتفاقات این بازی باعث دلخوری شفر از کی روش و به تبع آن استقلالی ها از تیم ملی شود اما حقیقت این است که این بار قطعا تیم ملی مقصر نبوده و سازمان لیگ در تعامل با سرمربیان و مدیران باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا این برنامه را چیده است و قطعا درخواست کی روش هم نمی تواند مبنایی برای لغو بازی ها باشد.

بیوگرافی کوتاه از وینفرد شفر

شفر در آلمان به عنوان یک مربی کاشف استعداد و پرورش دهنده آن شناخته شده است. او بازیکنانی مانند «اولیور کان»، «ینس نووتنی»، «مهمت شول» و «اولیور کرویتسر» را به فوتبال آلمان معرفی کرد.[۱] شفر در دورهٔ کاری اش فراز و نشیب بسیار داشته و تیم های تحت هدایت او گاه بسیار موفق و گاه بسیار ضعیف ظاهر شده اند.[۲] وی در حالی که بازیکن بروسیا مونشن گلادباخ بود، سرمربی گری را در سال ۱۹۸۲ از تیم دوم بروسیا مونشن گلادباخ آغاز کرد.

او بین سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۸ سرمربی کارلسروهه بود. وی در اولین فصل حضور خود در این تیم، آن را از بوندس لیگا ۲ به بوندس لیگا آورد و این تیم را به اوج خود رساند و محبوبیت زیادی نیز به دست آورد. شفر به همراه این تیم در سال ۱۹۹۶ نایب قهرمان جام حذفی آلمان و جام اینترتوتو شد و در فصل ۹۴–۱۹۹۳ تا نیمه نهایی جام یوفا پیش رفت و تنها به دلیل قانون گل زده در خانهٔ حریف، از رسیدن به فینال این مسابقات بازماند. از نتایج درخشان او در این دوره، برتری ۷–۰ در مقابل والنسیا بود.

شفر چند سال بعد در مصاحبه با روزنامه بیلد اعلام کرد که در سال ۱۹۹۴ با پیشنهاد سرمربیگری بایرن مونیخ مواجه شده بود اما آن را نپذیرفت. او سپس سرمربیگری در تیم هایی چون اشتوتگارت، تنیس بروسیا برلین و تیم ملی کامرون را نیز تجربه کرد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *