سرمایه گزاری ۵۰۰ میلیون دلاری شبکه آمازون برای ساخت سریال ارباب حلقه ها

[ad id='39844']

سرمایه گزاری ۵۰۰ میلیون دلاری شبکه آمازون برای ساخت سریال ارباب حلقه ها

زومجی – در ماه آبان امسال، آمازون ساخت سریالی بر اساس کتاب و مجموعه ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) را رسما تایید و اعلام کرد. گفته می‌شود که این سریال از لحاظ مقیاس و بزرگی مانند سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) خواهد بود و سریال The Lord of the Rings قرار است براساس داستان‌ها و دست‌نوشته‌های جی. آر. آر. تالکین که تا پیش از این خوانده و به آن پرداخته نشده، تولید و منتشر شود.  شرکت آمازون ممکن است بسیار بیشتر از ۲۵۰ میلیون دلار در این سریال از سرزمین میانه هزینه کند تا این دنیای فانتزی را به تلویزیون بیاورد. طبق اطلاعاتی که منابع نزدیک رویترز منتشر کرده‌اند، آمازون حدود ۵۰۰ میلیون دلار بودجه را به پروژه ساخت سریال ارباب حلقه ها اضافه کرده و این مبلغ برای ساخت دو فصل اول این سریال در نظر گرفته شده است.

این مبلغ علاوه بر ۲۵۰ میلیون دلاری است که آمازون به مالکان دارایی تالکین برای دریافت حقوق ساخت سریال The Lord of the Rings پرداخت کرده بود و این ۵۰۰ میلیون دلار شامل هزینه ساخت و بازاریابی سریال خواهد شد. رویترز اضافه کرد که بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری سریال ارباب حلقه‌ها حدود سه برابر بیشتر از بودجه دو فصل اول سریال The Man in the High Castle (مردی در قلعه‌ی بلند) است. طبق اطلاعات منتشر شده، آمازون در فصل اول سریال حدود ۷۲ میلیون دلار هزینه کرده که فصل اول این سریال باعث اضافه شدن ۱.۱۵ میلیون نفر کاربر به شبکه استریم آمازون پرایم شده بود. این در حالی است که هزینه ساخت فصل دوم سریال The Man in the High Castle حدود ۱۰۷ میلیون دلار عنوان شده است و احتمالا هزینه ساخت فصل سوم این سریال که قرار است در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۸ منتشر شود، نیز بسیار بالاتر خواهد بود.

بدین ترتیب آمازون انتظار دارد که سریال The Lord of the Rings عملکرد بسیار بهتری را نسبت به سریال The Man in the High Castle داشته باشد و مخاطبان بسیار بیشتری را به شبکه آمازون پرایم جذب کند. البته رسیدن به چنین آماری دور از انتظار نیست؛ چرا که مجموعه ارباب حلقه‌ها یکی از محبوب‌ترین دنیاهای فانتزی در جهان است که بسیاری از علاقه‌مندان آن منتظر سریال جدید سرزمین میانه هستند. با این حال، آمازون کار سختی را برای ساخت سریال The Lord of the Rings دارد و این شرکت تمام سرمایه خود را برای موفقیت این سریال اختصاص داده است. در حال حاضر سریال The Lord of the Rings تاریخ ساخت و پخش مشخصی ندارد.

سه گانه ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون، در اوایل دهه گذشته میلادی منتشر شد که این سه فیلم موفق شدند بیش از ۲.۹ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کنند. فیلم The Lord of the Rings: The Return of the King (ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه) موفق شد ۱۱ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برای پیتر جکسون، را نیز دریافت کند. جکسون کارگردانی سه‌گانه فیلم The Hobbit (هابیت) را نیز بر عهده داشته است. علاوه بر این، فیلم‌های متعددی نیز  براساس زندگی جی. آر. آر. تالکین (J.R.R. Tolkien) در دست ساخت هستند. 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *