معرفی کامل ونوم(Venom) ابرشرورهای کمیک بوک های مارول

[ad id='39844']

معرفی کامل ونوم(Venom) ابرشرورهای کمیک بوک های مارول

مدتی پیش کمپانی سونی پیکچرز اولین تیزر تریلر فیلم Venom (ونوم) با بازی تام هاردی، را منتشر کرد. این فیلم فرعی از دنیای مرد عنکبوتی قرار است در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهر ۱۳۹۷) روی پرده‌های سینما برود. در این مقاله به معرفی این شخصیت و ریشه آن می‌پردازیم و همچنین از اینکه چرا امروز ونوم را بیشتر‌ به‌عنوان یک ضدقهرمان به‌جای یک شخصیت آنتاگونیست می‌شناسیم، خواهیم گفت و در ادامه شناخته شده‌‌ترین سیمبیوت‌های دنیای مارول را به‌صورت مختصر معرفی خواهیم کرد.

ریشه سیمیبوت و اولین میزبان آن

شاید بزرگ‌ترین سوالی که برای بسیاری وجود دارد این است که سیمبیوت چیست و ریشه آن از کجا است؟ هرچند که در برخی از نسخه‌های کمیک مجموعه مرد عنکبوتی شاهد نسخه آزمایشگی سیمبیوت بوده‌ایم، اما ریشه آن در اصل از فضا است. سمیبیوت‌ها در اصل یک نژاد فضایی هستند که در کمیک سیاره سیمبیوت‌ها (Planet of the Symbiotes) که در سال ۱۹۹۵ منتشر شد، متوجه شدیم که Klyntar نام این نژاد فضایی است که هیچ احساسی ندارند و تنها هدف آن‌ها تسخیر و تسلط روی دیگر موجودات زنده است. در جریان شماره ۲۵۲ کمیک مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (The Amazing Spider-Man) اثر تام دفالکو و ران فرنز که درمی سال ۱۹۸۴ منتشر شد، شخصیت مرد عنکبوتی را برای اولین‌بار با لباسی سیاه‌رنگ مشاهده کردیم. این اولین حضور رسمی سیمبیوت در دنیای کمیک مارول بود.

سمیبیوت‌ها در اصل یک نژاد فضایی هستند که در کمیک Planet of the Symbiotes متوجه شدیم که Klyntar نام این نژاد فضایی است که هیچ احساسی ندارند و تنها هدف آن‌ها تسخیر و تسلط روی دیگر موجودات زنده است

 با این حال، در شماره ۸ کمیک Marvel Super Heroes Secret Wars اثر جیم شوتر و مایک زک که در دسامبر سال ۱۹۸۴ عرضه شد، برای اولین‌بار به منشا سیمبیوت اشاره و توضیح داده شد که این موجود سیاه‌رنگ چگونه به زمین آمده است. شوتر و زک در اصل خالقین سیمبیوت هستند. در اتفاقات این کمیک، ابرقهرمانان و آنتاگونیست‌های دنیای مارول توسط شخصی به‌نام بیاندر (Beyonder) به سیاره دیگری به‌نام Battleworld انتقال داده شدند. پس از آنکه لباس مرد عنکبوتی در مبارزه با شخصیت‌های شرور تقریبا از بین رفت، او با ثور و هالک به اتاقی که قهرمانان در آن حضور داشتند، رفت که در آنجا ماشینی وجود داشت که می‌توانست ذهن شخصیت را بخواند و بلافاصله براساس آن لباس جدید شخصیت را طراحی و تولید کند.

این دستگاه براساس اعتقادی که داشت یک لباس سیاه و سفید را برای پیتر پارکر ساخت. این لباس باعث شگفتی این شخصیت شد چرا که این لباس تقلیدی از لباس‌های خیابانی بود و او احساس قدرت بیشتری در آن می‌کرد. با این حال، پارکر از ماهیت واقعی سیمبیوت خبر نداشت و او این لباس را به زمین آورد. پس از آن پارکر متوجه ماهیت واقعی سیمبیوت شد و فهمید که لباسش در واقع یک موجود زنده است که این موجود در حال تسخیر او است و دارد روی ذهن او اثر مخرب و خطرناکی می‌گذارد. با این وجود، سیمبیوت هرچقدر که تلاش کرد تا خود را به بدن پارکر پیوند دهد، اما بدن او این پیوند را رد کرد و در نهایت او فرار و به پارکر حمله کرد و مرد عنکبوتی توانست با کمک امواج صوتی که از زنگ کلیسا ناشی شده بود، باعث عصبانیت و جدا شدن و سپس فرار سیمبیوت شود. در فیلم Spider-Man 3 (مرد عنکبوتی ۳) هم سم ریمی از این صحنه در کمیک برای خلق صحنه خلاص شدن پارکر از سیمبیوت استفاده کرده بود.

ادی براک

در سپتامبر ۱۹۸۶، شخصیت ادی براک در شماه ۱۸ام کمیک Web of Spider-Man (تار مرد عنکبوتی) برای اولین‌بار معرفی شد. این شخصیت توسط دیوید میشلینری و تاد مک‌فارلین خلق شده و برای اولین‌بار در شماره ۲۹۹ام کمیک The Amazing Spider-Man که در آوریل ۱۹۸۸ منتشر شد، به‌عنوان ونوم حضوری کوتاه و افتخاری داشت. اولین حضور رسمی براک به‌عنوان ونوم در شماره ۳۰۰ام این کمیک بود که ماه بعد از آن منتشر شد و از آن زمان به بعد ونوم به یکی از مخوف‌ترین و محبوب‌ترین دشمنان مرد عنکبوتی تبدیل شد. شغل براک خبرنگاری بود و در واقع او اسپایدی را دلیل تمامی ناکامی‌های خود در این شغل می‌داند. پس از اینکه سیمبیوت از مرد عنکبوتی جدا شد، او هم به‌دنبال گرفتن انتقام از او بود و در نهایت به بدن ادی براک پیوند خورد و شخصیت ونوم خلق شد.

براک پس از اینکه به نیویورک آمد، در روزنامه دیلی گلوب مشغول به کار شد و او کسی بود که روی پرونده قاتل سریالی به‌نام Sin-Eater کار می‌کرد تا هویت واقعی این شخصیت شرور را پیدا و فاش کند. براک در ادامه شخصی را به‌عنوان Sin-Eater معرفی کرد، اما Sin-Eater واقعی توسط مرد عنکبوتی دستگیر شد. براک پس از آن از کار اخراج شد و همسرش هم او را ترک کرد. براک دیگر نتوانست شغل معتبری پیدا کند و مجبور شد در مجلات نیمه‌وقت کار کند و پدرش هم ارتباطش را با او کاملا قطع کرد. براک در واقع مرد عنکبوتی را مقصر اصلی وضعیت و تمامی مشکلات خود می‌دانست و تصمیم گرفت که از او انتقام بگیرد. او بدنسازی را برای کاهش استرسش آغاز کرد، اما این موضوع تنها باعث افزایش خشم و افسردگی او شد.

شغل براک خبرنگاری بود و او اسپایدی را دلیل تمامی ناکامی‌های خود در این شغل می‌داند. پس از جدایی سیمبیوت از مرد عنکبوتی و انگیزه مشترک این دو، سیمبیوت در نهایت به بدن ادی براک پیوند خورد و شخصیت ونوم خلق شد

در همان زمان که مرد عنکبوتی در کلیسا در حال مبارزه با سیمبیوت است، براک هم برای دعا و طلب بخشش به‌طور اتفاقی به همان کلیسا می‌رود. پس از اینکه سیمبیوت مرد عنکبوتی را ترک کرد، در بخشی از کلیسا پنهان شد و در همان زمان او براک را حس و با او ارتباط برقرار کرد. در نهایت سیمبیوت با بدن براک پیوند خورد و او را به شخصیتی برابر و حتی قوی‌تر از مرد عنکبوتی تبدیل کرد و دانش خود از این شخصیت و زندگی شخصی پیتر پارکر را به براک انتقال داد و بدین ترتیب سیبمیوت دومین میزبان خود را پیدا کرد. هم‌زیستی براک با سیمبیوت باعث شد که او توانایی‌هایی چون قدرت، بهبودی سریع، سرعت، چابکی و انعطاف ابرانسانی، تنیدن تار طبیعی، بالا رفتن از تقریبا هر سطحی، مقاومت در برابر حواس عنکبوتی و دگرپیکری را به دست آورد. اما ونوم دارای ضعف‌هایی از جمله حساسیت به گرما و صدای بلند هم بود. شخصیت مرد عنکبوتی و ونوم بارها با یکدیگر مبارزه کردند و حتی ونوم توانسته بارها این شخصیت را شکست دهد. ونوم بارها تلاش کرده تا پارکر را به قتل برساند. براک حتی از زندان The Vault، زندانی که شخصیت‌های ابرشرور در آن نگهداری می‌شوند، هم فرار کرد تا به عذاب دادن مرد عنکبوتی و کسانی که او دوست دارد، ادامه دهد.

هم‌زیستی براک با سیمبیوت باعث شد که او توانایی‌هایی چون قدرت، بهبودی سریع، سرعت، چابکی و انعطاف ابرانسانی، تنیدن تار طبیعی، بالا رفتن از تقریبا هر سطحی، مقاومت در برابر حواس عنکبوتی و دگرپیکری را به دست آورد.

سرانجام سیمبیوت توسط ویروس طاعون Styx ضعیف می‌شود و براک به زندانی در ریکر می‌افتد. کلتوس کاسدی، قاتل سریالی هم سلولی براک در زندان بود و در همان حال که سیمبیوت به‌دنبال ریکاوری و بازگشت برای فرار براک از زندان بود، تولید مثل کرد که بچه سیمبیوت در ادامه با بدن کاسدی پیوند خورد و شخصیت کارنیج (Carnage) خلق شد. با وجود شباهت بسیاری که کارنیج به ونوم داشت، اما این شخصیت کاملا بی‌رحم‌تر و خشن‌تر از ونوم بود و مرد عنکبوتی برای شکست او از ونوم هم کمک گرفته است. با این حال، پس از کمک به مرد عنکبوتی، براک دوباره به زندان افتاد که در ادامه دولت از سیمبیوت ونوم برای ایجاد و خلق پنج سیمبیوت دیگر که همگی میزبان‌های انسانی داشتند، استفاده کردند.

با وجود اینکه ونوم همچنان به‌دنبال انتقام از مرد عنکبوتی بود، اما براک و سیمبیوت گاهی اوقات مایل به کمک به مردم برای جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها بودند و حتی حاضر بودند که در این رابطه با مرد عنکبوتی هم همکاری کنند. ونوم به‌ویژه برای مبارزه و مقابله با کارنیج بارها به مرد عنکبوتی کمک کرده است و آن‌ها برای مدتی تصمیم به آتش بس و صلح گرفتند و حتی اسپایدی به ونوم کمک کرد تا ان وینگ، همسر سابق براک را نجات دهند. با وجود اینکه ونوم یکی از بزرگترین و مهم‌ترین دشمنان مرد عنکبوتی است و نام آن را در فهرست بهترین شخصیت‌های منفی دنیای مارول و کمیک مشاهده می‌کنیم، اما این شخصیت همیشه یک شخصیت شرور و منفی نبوده و مدتی هم به‌عنوان یک ضد قهرمان به فعالیت پرداخته است.

ادی براک برای مدت کوتاهی به یک شخصیت ضد قهرمان تبدیل شد و به خود لقب «محافظ مرگبار» (Lethal Protector) داد. مینی کمیک‌های Venom: Lethal Protector در ۶ جلد توسط دیوید میشلینی نوشته و در طول سال۱۹۹۳ منتشر شدند که در آن ونوم برای اولین‌بار به‌عنوان شخصیت محوری و اصلی حضور داشت. او در این کمیک‌ها شهر نیویورک را به مقصد سن فرانسیسکو ترک کرد و ادعا داشت که هدفش محافظت از بی‌گناهان است. با این حال، در ادامه مرد عنکبوتی برای متوقف کردن ونوم به سن فرانسیسکو رفت و در عوض با ۵ سیمبیوت دیگر (که بالاتر به چگونگی به وجود آمدن آن‌ها اشاره کرده بودیم) به نام‌های اسکریم (Scream)، رایوت (Riot)، فیج (Phage)، لاشر (Lasher)، و آگنی (Agony)، روبه‌رو شد و با آن‌ها مبارزه کرد.

کارنیج دومین سیمبیوت متفاوت دنیای کمیک و دشمن مشترک ونوم و مرد عنکبوتی است

پس از آن در سال ۱۹۹۴، مینی کمیک ۴ جلدی Venom: Separation Anxiety منتشر شد که در آن ونوم به‌دنبال پنج سیمبیوت برنامه کمپانی Life Foundation است و در ادامه متوجه شد که چهار سیمبیوت رایوت، فیج، لاشر و آگنی توسط اسکریم که میزبانش دانه دیه گو بود، به قتل رسیده‌اند. در واقع او متوجه شد که سیمبیوت‌ها پلید هستند و باید نابود شوند و در ادامه خود هم دچار مشکلات روحی و روانی شد، اما در نهایت توسط ونوم او هم به قتل رسید. در سال ۱۹۹۵، کمیک‌های محدود و ۵ جلدی سیاره سیمبیوت‌ها (Planet of the Symbiotes) توسط دیوید میشلینی نوشته و منتشر شد. در این کمیک، براک سیمبیوت را مجبور کرد تا از او جدا شود و این اتفاق باعث غم و اندوه شدید سیمبیوت می‌شود و او با افراد مختلف دیگری در روی زمین پیوند می‌خورد.

این کمیک داستان تلاش‌های ادی براک، مرد عنکبوتی و اسکارلت اسپایدر را روایت می‌کند که به دنبال متوقف کردن حمله و شکست کارنیج هستند. براک مجبور شد با ایجاد تروم‌های روانی و همزیستی با سیمبیوت‌ها، باعث خودکشی دسته‌جمعی آن‌ها شود. با این حال، پس از این اتفاقات شخصیت براک بار دیگر به‌عنوان یک شخصیت شرور بازگشت. زمانی که Sin-Eater جدید به وینگ شلیک کرد و باعث زخم شدید او شد، براک به او یک سیمبیوت پیوند داد تا جراحاتش را بهبود ببخشد. در این فرآیند، وینگ به‌طور موقت به شی ونوم تبدیل شد، اما پس از اینکه وینگ کنترل خود را از دست داد، براک خواستار بازگشت سیمبیوت به او شد. براک به وینگ کمک کرد تا Sin-Eater را پیدا کند و او را بکشد. پلیس هم تلاش کرد تا ونوم را شکار و براک را به زندان بفرستد، اما در همان زمان که شی ونوم تلاش می‌کند تا دوباره کنترل خود را به دست آورد، براک سیمبیوت را از او پس می‌گیرد. با این حال، براک در یک فاضلاب دستگیر و مت مورداک هم در نقش وکیل مدافع او در دادگاه ظاهر می‌شود. مورداک ادعا می‌کند که براک سیمبیوت را در یک مهار کننده شیمیایی نگهداری می‌کند، اما زمانی که کاسدی که قرار بود شاهد عینی باشد در یک اتاق با براک حاضر شد، براک و کاسدی به مهار کننده خود غلبه کردند و درگیر شدند. در ادامه مرد عنکبوتی، دردویل و ونوم برای مقابله و دستگیری کارنیج متحد می‌شوند.

 

ادی براک برای مدت کوتاهی به یک شخصیت ضد قهرمان تبدیل شد و به خود لقب محافظ مرگبار داد

با وجود اینکه براک در آستانه عفو بود و در ماموریت‌های خطرناکی برای دولت هم شرکت کرد، اما او دچار بیماری فراموشی شد. در این زمان بود که او از سیمبیوت جدا شد و کمیته دولتی Overreach فکر کرد که سیمبیوت کشته شده است. پس از اینکه سیمبیوت زنده می‌ماند و براک هم دیگر فراموشی ندارد، دوباره شاهد بازگشت ونوم هستیم که به زندان محل کارنیج می‌رود و سیبمیوت او را هم جذب می‌کند. در ادامه براک به طور موقت به گروه ۶ خبیث (Sinister Six) پیوست تا با مرد عنکبوتی مبارزه کند، اما زمانی که اعضای گروه به ونوم خیانت کردند، او شروع به شکار کردن اعضای گروه و گرفتن انتقام از آن‌ها کرد و سپس با گاز گرفتن سندمن (Sandman)، باعث فلج شدن و سپس مرگ ظاهری او می‌شود.

مبارزه ونوم و مرد عنکبوتی تا زمان خودکشی ان وینگ ادامه داشت. او از ترس اینکه دوباره به شی ونوم تبدیل شود دچار بیماری‌های روانی شد و در نهایت خودکشی کرد. با این حال، ونوم اسپایدی را مقصر می‌دانست و معتقد بود که مرد عنکبوتی در محل حضور داشته و انعکاس لباس او از طریق پنجره، باعث خودکشی وینگ شده است. با این حال، قبل از اینکه ونوم انتقامش را بگیرد، شخصیت «سناتور وارد» سیمبیوت را از بدن براک جدا کرد و دولت آمریکا تصمیم گرفت تا از سیمبیوت استفاده کند. در سال ۲۰۰۳ داستان The Hunger منتشر شد که در آن به ریشه شخصیت براک پرداخته شده بود و متوجه می‌شویم که در واقع براک پیش از اینکه به ونوم تبدیل شود دچاری بیماری سرطان شده بود و سیمبیوت از آنجایی که می‌دانست هم‌زیستی با این بیماری باعث انتشار آدرنالین بیشتری می‌شود، تصمیم به پیوند با براک و انتقام از مرد عنکبوتی می‌گیرد.

کارنیج در اصل فرزند ونوم است

با این حال، بیماری سرطان باز می‌گردد و سیمبیوت از آنجایی که نمی‌خواهد یک میزبان بیمار داشته باشد، تصمیم به ترک او می‌گیرد و این موضوع باعث مرگ براک می‌شد، اما مرد عنکبوتی و دکتر پین توانستند دوباره باعث پیوند خوردن براک و سیمبیوت شوند و براک توسط سیمبیوت احیا شد. در واقع دکتر پین متوجه شد که براک بدون سیمبیوت نمی‌تواند زنده بماند و در نهایت براک دوباره به ونوم تبدیل شد. در ادامه کارنیج یک سیمبیوت جدید به‌نام تاکسین (Toxin) ایجاد می‌کند. ونوم امیدوار است که او یک متحد جدید برای او شود، اما زمانی که تاکسین نشان می‌دهد آن چیزی نیست که ونوم انتظارش را داشته، ونوم تلاش می‌کند تا او را بکشد و در نهایت تاکسین توسط مرد عنکبوتی و بلک کت نجات داده شد. در سال ۲۰۰۴، کمیک Venomous منتشر شد که در آن براک تصمیم به فروش سیمبیوت گرفت. آنجلو فروچوناتو که پسر یکی از خلافکاران شهر به‌نام دان فروچوناتو بود، سیمبیوت را خرید. او خیلی سریع چند نفر را کشت و تصمیم گرفت مرد عنکبوتی را بکشد تا خود را به سیمبیوت اثبات کند، اما در نهایت توسط مرد عنکبوتی شکست خورد و او هم فرار کرد که این موضوع باعث سرخوردگی سیمبیوت از او شد و بنابراین او را ترک کرد و آنجلو هم کشته شد.

در داستان New Ways to Die که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، براک تلاش کرد تا با کمک شخصیت مستر نگاتیو بیماری سرطان خود را درمان کند، اما این اتفاق باعث سفید شدن سلول‌های براک شد و زمانی که او مقابل مک گارگن که در این داستان سیمبیوت را در اختیار دارد، قرار می‌گیرد، سیمبیوت در ابتدا تلاش می‌کند تا از گارگن جدا شده و به براک دوباره پیوند بخورد؛ اما زمانی که متوجه سلول‌های سفید براک می‌شود خیلی سریع پیش گارگن بر می‌گیرد. با این حال،‌ بخشی از سیمبیوت در داخل بدن براک می‌ماند و ترکیب این فرآیند باعث به‌وجود آمدن شخصیت آنتی ونوم (Anti-Venom) می‌شود. این شخصیت در واقع هیچ دشمنی با مرد عنکبوتی نداشت و در واقع یک قهرمان هم بود و تصمیم گرفت که به مردم شهر کمک کند. در جریان داستان Spider-Island که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، ۹۹ درصد مردم شهر نیویورک دچار یک بیماری نادر و عجیب شدند که در نهایت براک با فداکاری که کرد باعث درمان مردم و نجات شهر شد و نیویورک به حالت عادی بازگشت.

ادی براک پس از درمان سرطانش و یک پیوند کوتاه دوباره با سیمبیوت ونوم به شخصیت ایجنت ونوم تبدیل شد

در ادامه در سال ۲۰۱۲، براک در شماره جدید کمیک ونوم بازگشت و در این کمیک پس از اینکه هایبرید (یک سیمبیوت دیگر) را کشت، توسط Crime-Master که یکی از بچه‌های سیمبیوت کارنیج بود، دستگیر شد و براک را مجبور کرد تا میزبان سیمبیوت تاکسین باشد. در این داستان براک تلاش کرد تا ایجنت ونوم را شکار کند و حتی تا شهر فیلادلفیا هم او را تعقیب کرد. پس از اینکه براک به فلش تامپسون (ایجنت ونوم) کمک می‌کند تا گروهی از انگل‌های سایبرنتیک را شکست بدهد، تصمیم به آتش بس می‌گیرند و تا زمانی که فلش دارای سیمبیوت بود، براک کاری با او نخواهد داشت. او سپس فیلادلفیا را ترک کرد تا به فعالیت‌های بی‌رحمانه خود ادامه دهد.

در ادامه براک به تعقیب و شکار شخصیت کارنیج پرداخت و پس از آن تصمیم گرفت که به FBI و مرد عنکبوتی برای پیدا کردن ونوم جدید کمک کند. آن‌ها تصمیم داشتند تا سیمبیوت را از لی پرایس، ونوم جدید جدا کنند. با این حال، اقدامات مرد عنکبوتی باعث شد تا تنفر قدیمی براک از او دوباره بازگردد و در ادامه براک تصمیم به آزاد کردن سیمبیوت گرفت و پس از پیوند دوباره، براک دوباره به ونوم تبدیل شد. در ادامه براک با اسکورپیون مواجه و موفق می‌شود او را شکست دهد و سپس به پلیس کمک می‌کند تا شخصیت کراون د هانتر (Kraven the Hunter ) و شریک (Shriek) را دستگیر کند.

در طول کمیک‌های مختلف، سیمبیوت‌ ونوم به طور موقتی میزبان‌ شخصیت‌های مختلفی از جمله در آنجلو فروچوناتو و شی ونوم شد. شی ونوم یا ان وینگ یکی از این میزبان‌های سیمبیوت ونوم بود که برای مدت کوتاهی شاهد آن در دنیای کمیک بودیم، اما سرنوشت وینگ به خودکشی منجر شد. در ادامه به برخی از سیمبیوت‌ها و نسخه‌های دیگر شخصیت ونوم که شناخته‌تر شده و مهم‌تر هستند، خواهیم پرداخت.

مک گارگن

مک گارگن یکی از شخصیت‌های شرور و منفی دنیای مرد عنکبوتی است که او را بیشتر برای به‌عنوان اسکورپیون در دنیای کمیک می‌شناسیم. این شخصیت برای اولین‌بار در سال ۱۹۶۴ و در شماره ۱۹ کمیک The Amazing Spider-Man معرفی شد. در شماره بیستم این مجموعه که در سال ۱۹۶۵ منتشر شد، این شخصیت برای اولین‌بار در قالب شخصیت اسکورپیون حضور پیدا کرد و به یکی از شخصیت‌های شرور اصلی مجموعه مرد عنکبوتی تبدیل شد. گارگن دومین ونوم رسمی دنیای کمیک است. در شماره دهم کمیک Marvel Knights Spider-Man که در سال ۲۰۰۵ عرضه شد، گارگن برای اولین‌بار به‌عنوان ونوم جدید دنیای کمیک معرفی شد.

پس از اینکه سیمبیوت از آنجلو فروچوناتو جدا شد، به گارگن رسید و از آنجایی که او شخصیتی با اراده ضعیف و سست است، سیمبیوت خیلی راحت روح و شخصیت گارگن را در اختیار گرفت و او به یک هیولای خطرناک و کشنده تبدیل شد. گارگن رابطه نزدیکی را با نورمن آزبورن ملقب به گرین گابلین داشت و این دو شخصیت در گروه‌هایی چون گروه Dark Avengers، گروه Thunderbolts و Sinister Twelve، همکاری نزدیکی را داشتند. در اتفاقات کمیک سیج (Siege)، ونوم و گروه Dark Avengers شکست خوردند و گارگن به زندان رفت (Raft) منتقل شد و در نهایت سیمبیوت از او جدا شد و دیگر ونوم نبود.

فلش تامپسون ملقب به ایجنت ونوم

شخصیت فلش تامپسون برای اولین‌بار در شماره ۱۵ کمیک Amazing Fantasy که در سال ۱۹۶۲ عرضه شد، معرفی شد. او همکلاسی سابق پیتر پارکر بود و پس از اینکه سیمبیوت از گارگن جدا شد، دولت آمریکا تصمیم گرفت که از آن برای سربازهای خود استفاده کند. در نتیجه تامپسون که به جنگ رفته و یک پای خود را هم در این جنگ از دست داده بود، به‌عنوان میزبان جدید سیمبیوت ونوم انتخاب شد و در کمیک ۶۵۴ کمیک The Amazing Spider-Man که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، مارول رسما شخصیت ایجنت ونوم را معرفی کرد که دیگر یک شخصیت شرور و منفی نبود.

ایجنت ونوم هیچگاه شخصیت شروری نبود و اولین سیمبیوتی است که اسلحه حمل و در مبارزه با دشمنان از آن استفاده می‌کرد

برعکس انتظاری که شاید بسیاری از خوانندگان داشتند، تامپسون توانست سیمبیوت را کنترل کند و حتی باعث تغییر رفتار آن شود و در نتیجه دیگر خبری از ویژگی‌های شرورانه سیمبیوت نبود. ایجنت ونوم اولین سیمبیوتی بود که اسلحه حمل و در مبارزه با دشمنان از آن استفاده می‌کرد. او در واقع یک قهرمان بود که اسلحه خانه‌ای از سلاح‌های مختلف را در اختیار داشت و دیگر خبری از آن ویژگی‌های شرورانه سیمبیوت نبود. تامپسون در ادامه عضو گروه‌های مختلفی از جمله سکرت اونجرز و حتی نگهبانان کهکشان هم شد، اما در نهایت مارول تصمیم گرفت که سیمبیوت را از او هم جدا کند. با این حال، در در شماره ۷۹۲ کمیک The Amazing Spider-Man که در دسامبر ۲۰۱۷ منتشر شد، تامپسون به‌عنوان آنتی-ونوم جدید دنیای کمیک معرفی شد که ظاهر آن کاملا متفاوت‌تر از نسخه براک است و شباهت زیادی به نسخه ایجنت ونوم شخصیت تامپسون هم دارد.

لی پرایس

پس از اینکه سیمبیوت از تامپسون جدا شد، حال نوبت به جدیدترین نسخه شرورانه ونوم رسید. لی پرایس جدیدترین شخصی بود که سیمبیوت ونوم با او پیوند خورد. در سال ۲۰۱۷ و پس از اینکه مارول سیمیبیوت ونوم را از فلش تامپسون به طور نامشخصی گرفت، گروه بلک کت که از دو شخصیت لی پرایس و مک گارگن تشکیل شده بود، تصمیم داشتند تا سیمبیوت را در بازار سیاه به یک گروه خلافکاری به‌نام Tombstone بفروشند. سیمبیوت که در زمان تامپسون کاملا تغییر کرده بود، در نهایت به پرایس پیوند خورد تا پرایس را که یک رنجر و سرباز سابق ارتش آمریکا بود به شخصیتی مانند ایجنت ونوم تبدیل کند؛ اما پرایس که شخصیت شرور و بسیار خشنی داشت اراده شرورانه خود را به سیمبیوت تحمیل کرد و هرکسی را که در محل حضور داشت، قتل عام کرد.

لی پرایس آخرین نسخه شخصیت ونوم است که در حال حاضر به‌دنبال باز پس گیری سیمبیوت است

پرایس با نادیده گرفتن اراده سیمبیوت تصمیم می‌گیرد تا از سیمبیوت برای اهداف شخصی خود استفاده کند و سیمبیوت ونوم باید برخلاف عقاید خودش دست به اعمال پلید و شرورانه‌ای بزند. با این حال، لی پرایس در مبارزه با مرد عنکبوتی و ادی براک سیمبیوت ونوم را از دست می‌دهد و سپس توسط پلیس نیویورک دستگیر شد. پس از آن لی پرایس در زندانی که برای اصلاح ابرانسان‌ها ساخته شده بود، افتاد و در این زندان توسط افراد بسیاری تهدید به مرگ شد و حتی برخی هم سعی کردند تا او را به قتل برسانند که لی پرایس سه نفر از آن‌ها را به قتل رساند. پس از آن لی پرایس قول داد روزی که از زندان آزاد شود؛ دوباره سیمبیوت ونوم را به دست خواهد آورد و از تمام کسانی که به او خیانت کرده‌اند، انتقام خواهد گرفت. با این حال، پرایس با تلاش وکیلش که ادعا کرده بود اعمال پرایس تحت کنترل اراده سیمبیوت ونوم بوده و خودش هیچ کنترلی را روی این کارها نداشته است، از زندان آزاد شد و برنامه خود را برای احیای سیمبیوت ونوم و گرفتن انتقام از تمام کسانی که به او خیانت کرده‌اند، آغاز کرد.

کارنیج

در طول مطلب توضیح داده شد که کارنیج در واقع فرزند سیمبیوت ونوم است که بسیار شرورتر و خطرناک‌تر از ونوم هم است. در مارس سال ۱۹۹۱، شخصیت کلتوس کاسدی برای اولین‌بار در شماره ۳۴۴ کمیک The Amazing Spider-Man معرفی شد. در شماره ۳۶۰ این کمیک که مارس ۱۹۹۲ منتشر شد، شاهد حضور غیر رسمی و کوتاه کاسدی به‌عنوان کارنیج بودیم و در نهایت در شماره ۳۶۱  کمیک The Amazing Spider-Man  که در آوریل ۱۹۹۲ منتشر شد، برای اولین‌بار شاهد حضور رسمی شخصیت شرور کارنیج بودیم. سیمبیوت کارنیج به یک قاتل سریالی به‌نام کلتوس کاسدی پیوند خورد که ترکیب آن‌ها به یک ماشین وحشت و کشتار تبدیل شد که تنها هدف کارنیج کشتار و ایجاد هرج و مرج بود. به همین منظور آب کارنیج و ونوم که هدفش اکثرا گرفتن انتقام از مرد عنکبوتی بود،‌ توی یک جوب نرفت و حتی در اوج دشمنی این دو شخصیت، شاهد کمک ونوم به مرد عنکبوتی برای مبارزه با کارنیج و متوقف کردن آن بودیم.

تاسکین سومین سیمبیوت متفاوت دنیای کمیک است که در اصل فرزند کارنیج هست

شخصیت کارنیج توسط دیوید میشلینی، اریک لارسن و مارک بگلی خلق شده است. با وجود اینکه او یک رقیب بسیار قدرتمند برای ونوم بود و توانست علاقه‌مندان بسیاری را هم پیدا کند، اما هیچگاه به موفقیت و محبوبیت شخصیتی مثل ونوم دست نیافت. بسیاری اعتقاد دارند که کارنیج پیچیدگی‌های شخصیت ونوم را ندارد و به همین دلیل هم موفقیت او دائمی نبوده است. پس از آن، شخصیت تاکسین که میزبانش پاتریک مولیگان بود؛ برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۴ و در کمیک Venom vs. Carnage معرفی شد. تاکسین در اصل فرزند کارنیج به حساب می‌آید؛ اما با وجود قدرت و توانایی که داشت هیچگاه به شروری کارنیج یا حتی ونوم نبوده است. پس از ونوم و کارنیج، تاکسین سومین سیمبیوت متفاوت و رسمی دنیای کمیک است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *