بررسی و نقد فیلم حاشیه اقیانوس آرام ۲ طغیان (Pacific Rim: Uprising)

[ad id='39844']

 

زومجی – فیلم علمی تخیلی حاشیه اقیانوس آرام: طغیان (Pacific Rim: Uprising) اکران شد و برخلاف چیزی که انتظار می‌رفت، این اثر واکنش‌های منفی زیادی دریافت کرده است.

فیلم Pacific Rim: Uprising یا در زبان فارسی «»، یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی کمپانی یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) است که به‌دست استیون د نایت، کارگردان و نویسنده سریال Daredevil (دردویل) و سریال Spartacus (اسپارتاکوس)، کارگردانی شده است. در فیلم حاشیه اقیانوس آرام: طغیان، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی چون جان بویگا در نقش جیک پنتیکاست، اسکات ایستوود در نقش نیت لامبرت، کیلی اسپنی در نقش آمارا نامانی، مدلین مک‌گرو در نقش بچگی‌های آمارا نامانی، رینکو کیکوچی در نقش ماکو موری، چارلی دی در نقش دکتر نیوت گیزلر، بورن گورمن در نقش دکتر هرمن گوتلیب، جینگ تیان در نقش لیون شائو، آدریا آرجونا در نقش جولز ریز، ژانگ جین در نقش مارشال کوآن، کاران برار در نقش سورش، ایوانا ساکنو در نقش ویک، شرلی رودریگز در نقش رناتا و ژو ژو در نقش جوئن و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

فیلم حاشیه اقیانوس آرام: طغیان در تاریخ ۱۵ مارس سال جاری میلادی (۲۴ اسفند ۱۳۹۶) در سینماهای Vue West End که در شهر لندن قرار دارد، رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۴۴ را از بین ۴۲ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که فیلم Pacific Rim: Uprising برای اکران در ایالات متحده در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۱۸ (۳ فروردین ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده بود. فیلم حاشیه اقیانوس آرام: طغیان بسیار بزرگ‌تر از فیلم اول به‌نظر می‌رسد که این تنها به حضور و معرفی شخصیت‌های جدید خلاصه نمی‌شود؛ بلکه در این فیلم قرار است شاهد محیط‌های جدید، کایجوهای بسیار بزرگ‌تر و با تخریب‌پذیری بیشتر و همچنین نسل جدید یگرها که ارتقا گسترده‌ای نسبت به یگرهای فیلم اول پیدا کرده‌اند، باشیم. 

از آنجا که حدودا ۱۰ روزی است که فیلم Pacific Rim: Uprising در سینماهای Vue West End شهر لندن به نمایش درآمده است، منتقدین مطرح جهانی نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم حاشیه اقیانوس آرام: طغیان از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این فیلم را که توسط کمپانی Universal Pictures منتشر شده بخوانید:

فیلم Pacific Rim: Uprising داستان جیک پنتیکاست با بازی جان بویگا، پسر اسکار پنتیکاست با بازی ادریس البا، را روایت می‌کند که پدر او یک قهرمان بود که در برابر هیولاهایی به‌نام کایجو جنگیده و پیروز شده است، اما از زمانی که جیک آموزش خود برای تبدیل شدن به خلبان یگر را رها کرد، تنها به یک مجرم زیرزمینی تبدیل شده است. با این حال، یک تهدید بزرگ و غیر قابل توقف در حال نابودی تمام شهرهای دنیا است و این آخرین فرصت جیک برای حفظ میراث پدرش و خواهر ناتنی خود که ماکو موری (با بازی رینکو کیکوچی) نام دارد، است. در حال حاضر ماکو موری در حال آموزش نسل جدیدی از خلبان‌های یگر است که در سایه جنگ رشد کرده‌اند.

در حالی‌که عدالت و صلح در حال سقوط است، اتحاد آخرین شانس برای جلوگیری از منقرض شدن است. جیک باید به لمبرت، رقیب او در زمان آموزش و یک هکر نابغه به نام آمارا که تنها برای قهرمان شدن خانواده خود را ترک کرده و به PPDC پیوسته است، ملحق شود. نیروهای PPDC قدرتمندترین نیروهای دفاعی در سراسر جهان هستند که باید برای یک ماجراجویی در مقیاس بسیار بزرگ‌تر آماده شوند.

 

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Pacific Rim: Uprising بیندازیم:

مارک کندی | آسوشیتد پرس

۸۸ از ۱۰۰

ممکن است فیلم Pacific Rim: Uprising اثر خیلی دقیق یا خوبی نباشد، اما موضوعی کاملا افسانه‌ای را به‌تصویر کشیده است. هیولاهای بسیار خشن به‌طور ناگهانی از جایی نامشخص قیام می‌کنند و قصد دارند با شمشیربازان قرن بیست و یکمی مبارزه کنند. موضوع خیلی هیجان‌انگیزی است.

لوسی اوبرایان | آی جی ان

۶۸ از ۱۰۰

فیلم حاشیه اقیانوس آرام: طغیان یک اثر وفادار است. اگرچه فیلم ممکن است نکته خیلی جالب توجهی هم نداشته باشد، اما یک دنباله بسیار خوب از قسمت اول موفق خود محسوب می‌شود.

مایکل فیلیپس | شیکاگو تریبون

۵۰ از ۱۰۰

فیلم Pacific Rim: Uprising ممکن است آنچنان که باید و شاید اثر خوبی نباشد، اما به‌نوبه خود و در درون دنیایی که ساخته شده، یک اثر نسبتا خوب و واقعی است. می‌توان گفت که این اثر از هر قسمت سری فیلم Transformers (تبدیل شوندگان) بهتر و البته کوتاه‌تر است. 

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۵۰ از ۱۰۰

هر زمان که این فیلم سعی دارد به خود این شانس را بدهد تا کاری منحصربه‌فرد، تازه و فوق‌العاده انجام دهد، این فرصت را با وارد شدن به کلیشه و انجام کارهای تکراری از دست می‌دهد.

 

کریس ناشاواتی | اینترتینمنت ویکلی

۴۲ از ۱۰۰

اگر شما از قسمت اول این مجموعه یعنی فیلم Pacific Rim (حاشیه اقیانوس آرام) در سال ۲۰۱۳ لذت بردید و آرزو می‌کردید که ای کاش بیشتر سبک سری فیلم تبدیل شوندگان را درون خود داشت، پس حتما عاشق این قسمت جدید خواهید شد. در غیر این صورت به احتمال بسیار زیاد از این اثر خوشتان نخواهد آمد.

نیک شاگر | ورایتی

۳۰ از ۱۰۰

فیلم Pacific Rim: Uprising پر از صحنه‌های اکشن و سی‌جی‌آی است. می‌توان گفت این صحنه‌ها خوب هم کار شده، اما در میان یکی از مواردی که این فیلم کم دارد، خلاقیت و تصورات معروف گیرمو دل تورو است که خیلی به چشم می‌آید.

دن کالاهان | TheWrap

۲۰ از ۱۰۰

فیلم Pacific Rim: Uprising هیچگونه کشش احساسی‌ای ندارد و احساسات شما را برانگیخته نخواهد کرد. 

دیوید فیر | رولینگ استون

۱۲ از ۱۰۰

این فیلم به‌نوعی شباهت بسیار زیادی به سری فیلم Transformers دارد. همین موضوع تا انتهای فیلم همانند پتک بر سر شما کوبیده می‌شود. این فیلم باعث نمی‌شود که احساس کنید یک بچه ۱۰ ساله هستید، اما حس می‌کنید از زمانی که وارد سالن شدید، ۱۰ سال پیرتر شده‌اید. 

لازم به ذکر است که فیلم Pacific Rim: Uprising توانسته رتبه چهل و یکم را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۸ از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Pacific Rim: Uprising نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای نه‌چندان جالب و جذاب بدانیم. به علاوه به نظر می‌رسد که با فیلمی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد بخش زیادی از طرفداران فیلم‌های سینمایی و بینندگان این اثر از آن ناراضی خواهند بود؛

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *