متلک های سیاسی سریال پایتخت ۵

[ad id='39844']

بلایی که سازمان اوج بر سر سریال پایتخت آورده است

در روزهای گذشته، متنی در چند کانال، درباره سکانس “ختنه شدن” سریال پایتخت ۵، محصول سازمان اوج، منتشر شده است:

«پایتخت ۵ و گوشه‌های سیاسی!!!
– بازخوانی برجام و بلایی که آمریکا سر دولت روحانی آورد در دومین قسمت از برجام:
در دومین قسمت دوم پایتخت، عمو تراب، مشهور به عمو ترامپ!!!، با یک آبنبات چوبی هر بلایی خواست سر بهروز آورد (ختنه) و جالب اینکه همه از این وضعیت خوشحال بودند و جشن گرفتند و وعده و وعیدهای زیادی هم به بهروز می دادند.

جالب تر اینکه عمو تراب یا همان ترامپ چندین بار تلاش کرد صحنه توافق را ترک کند.

البته امید است عمو تراب به بهروز آسیب جدی نرسانده باشد و بیش از حد نبریده باشد و موجب کاهش محسوس فعالیت های هسته‌ای!!! ایران نشده باشد که البته این بخش در فیلم مشخص نبود…»

در تصویری هم که کانال سیمانما منتشر کرده، اطلاعات بیشتری درباره این صحنه موجود است:

از سوی دیگر هومن حاجی عبدالهی یکی از بازیگران مجموعه در گفتگو با خبر آنلاین، درباره نقش محسن تنابنده در این محصول سازمان اوج، بیان کرده: نبض «پایتخت» دست اوست و می داند تک تک این شخصیت‌ها چه روحیاتی می‌توانند داشته باشند و اگر چه چیز را بگویند به نفعشان است و اگر نگویند به ضررشان. ما با تعامل بین خودمان این کار را انجام دادیم و می توانم بگویم حدود ۷-۸ درصد از نقش من با وجود همه هماهنگی‌ها بداهه بود.

سوال: به نظرتان پرسوناژ رحمت اینقدر جذاب بود که قصه‌ای مستقل داشته باشد و این اندازه به او پرداخته شود؟

این اتفاق می‌توانست بیفتد، من همیشه به نظر محسن تنابنده احترام می‌گذارم چون او می‌داند در «پایتخت» چه کار می‌کند و در قصه هم همه شخصیت‌ها را به طور موازی جلو می‌برد، برای هر کدام که لازم باشد درام جای می‌دهد، برای هر که موقعیت اقتضا کند تکیه کلام استفاده می‌کند تا هر شخصیتی رنگ خاص خودش را داشته باشد. ما دقیقا مداد رنگی‌هایی هستیم که کنار هم چیده شدیم و یک نقاشی رنگی قشنگ را در «پایتخت» به وجود می‌آوریم.

سوال: اگر این اتفاق بیفتد و رحمت در سری بعد هم حضور داشته باشد، فکر می کنید چقدر باید تلاش‌تان را بیشتر کنید تا مثل بعضی از کاراکترها به ورطه تکرار نیفتید و به این شخصیت ضربه وارد نشود؟

ذهنیتی که محسن تنابنده دارد با تمام طراحی‌هایی که در ذهنش است، به گونه‌ای‌ایست که تا «پایتخت ده» را هم با تک تک شخصیت‌ها طراحی و ترسیم کرده. چه شخصیت‌های جدید وارد کند چه شخصیت‌های قدیمی را خارج کند، چه آنها کماکان باقی بمانند و کمرنگ‌تر یا پررنگ‌تر شوند. اما هیچ چیز از حالا معلوم نیست که قرار است چه اتفاقی برای رحمت بیفتد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *