گلزنی سردار آزمون و مهدی طارمی به الجزایر

[ad id='39844']

برد ایران مقابل الجزایر با گلهای سردار آزمون و مهدی طارمی

تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار تدارکاتی خود در راه آماده سازی جام جهانی روسیه، از ساعت ۲۰:۳۰ امروز سه شنبه در اتریش به مصاف الجزایر رفت که این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود ایران به پایان رسید.

سردار آزمون (۱۱) و مهدی طارمی (۱۹) برای ایران گلزنی کردند. تک گل الجزایر را هم فاروق شافای (۵۶) وارد دروازه ایران کرد.

کارلوس کی روش تیم ملی ایران را با ترکیب علیرضا بیرانوند، وریا غفوری، پژمان منتظری، محمدرضا خانزاده، سعید آقایی (۷۳ – میلاد محمدی)، سعید عزت اللهی (۴۵ – مسعود شجاعی)، کریم انصاری فرد (۷۰ – کاوه رضایی)، احسان حاج صفی، علیرضا جهانبخش (۷۹ – سامان قدوس)، سردار آزمون (۶۱ – امید ابراهیمی) و مهدی طارمی (۳۸ – وحید امیری) به زمین فرستاد.

ملی پوشان ایران در نیمه نخست عملکرد بسیار خوبی داشتند و توانستند خیلی زود از حریف خود پیش بیافتند. ابتدا آزمون روی یک ضربه سر دروازه الجزایر را باز کرد و سپس طارمی در دقیقه ۱۹ روی یک حرکت در عمق و پاس احسان حاج صفی، گل دوم ایران را به ثمر رساند.

الجزایر در نیمه نخست دو، سه موقعیت خوب داشت و خط دفاع ایران را به چالش کشید که علیرضا بیرانوند در دو صحنه مانع باز شدن دروازه تیم ملی شد.

مهدی طارمی یکی از گلزنان ایران در این مسابقه که پیش از این دچار آسیب دیدگی شده بود، در دقیقه ۳۸ در پای خود احساس درد کرد و کادر فنی تیم ملی هم بلافاصله این بازیکن را از زمین خارج کرد تا وحید امیری در همان نیمه نخست جای طارمی را بگیرد.

در نیمه دوم کارلوس کی روش مسعود شجاعی را به جای سعید عزت اللهی وارد زمین کرد تا ایران، آرایش بدون عزت اللهی – که در بازی اول تیم ملی در جام جهانی محروم است- را هم تجربه کند. با این حال تیم الجزایر بود که چهره هجومی تری در این نیمه به خود گرفت و با ارسال توپهای متعدد روی دروازه ایران، شانس های زیادی برای گلزنی خلق کرد. مقاومت علیرضا بیرانوند مقابل حملات الجزایر در دقیقه ۵۶ به پایان رسید و فاروق شافای توانست با یک ضربه سر گل اول «سبزها» را به ثمر برساند.

در ادامه، کی روش دست به تغییراتی در ترکیب تیم ملی زد. ابتدا امید ابراهیمی جای سردار آزمون را گرفت و سپس کاوه رضایی به جای کریم انصاری فرد وارد زمین شد. بعد از گل الجزایر، تیم ایران دست از بازی محتاطانه برداشت و حضور پررنگی در زمین الجزایر داشت ولی موقعیت های ملی پوشان کشورمان با بی دقتی از دست رفت تا بازی با همان نتیجه ۲ بر یک به پایان برسد.

این اولین برد تیم ملی ایران در سال ۹۷ محسوب می شود.

ایران پیش از این مقابل تونس شکست خورده بود و اسفند گذشته مقابل سیرالئون پیروز شده بود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *