معرفی بهترین سریال های شبکه سی بی اس (CBS)

[ad id='39844']

 

– ذهن های جنایتکار

مدت انتشار: ۲۰۰۵ تاکنون (۱۳ فصل)

سریال «ذهن های جنایتکار» (Criminal Minds) یک درام جنایی است داستان گروهی از مامورین اف بی آی را روایت می کند که از طریق بررسی رفتارها و اعمال جنایتکاران سعی در دستگیری آن ها دارند. آن ها به طور تیمی بر روی زندگی شخصی مظنونین کار می کنند و بدین ترتیب سرنخ هایی را برای به دام انداختن قاتلین پیدا می کنند. چند اپیزود اول سریال دارای نقص هایی است که با پیشرفت داستان برطرف شده و رفته رفته هر چه پیش می رویم جذابیت و باورپذیری داستان بیشتر می شود. شخصیت های سریال کاملاً قابل باور هستند و هر یک به خوبی ترسیم شده اند.

شیوه دستگیری قاتلین در «ذهن های جنایتکار» چنان پیچیده و جذاب است که هنگام تماشای آن به هیچ وجه متوجه گذشت زمان نخواهید شد. این سریال شباهت بسیاری با سریال «شکارچی ذهن» ساخته سرویس نتفلیکس دارد و اگر چه سریالی بسیار جذاب به شمار می آید اما از لحاظ زیبایی و جذابیت به پای «شکارچی ذهن» نخواهد رسید. با این وجود به شما توصیه می کنیم که اگر به سریال های جنایی علاقه دارید حتما «ذهن های جنایتکار» را در فهرست تماشای خود قرار دهید.


۹- روانپزشک

مدت انتشار: ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ (۷ فصل)

سریال پلیسی رازآلود «روانپزشک» (The Mentalist) یک سریال جذاب، هوشمندانه و با داستانی پیچیده است. این سریال داستان یک بخش قضایی در کالیفرنیا و یک مشاور روانشناس باهوش که قبلاً خلافکار بوده را روایت می کند که در هر اپیزود به بررسی جنایات می پردازند و در کنار آن نیز سعی دارند یک قاتل سریالی خوفناک و همراهانش را به دام بیندازند. این مشاور کارکشته که پاتریک جین نام دارد در واقع شرلوک هولمز دنیای مدرن است و قدرت تجزیه و تحلیل او فراتر از یک انسان معمولی است. نکته جالب در «روانپزشک» این است که همه اتفاقاتی که در آن رخ می دهد زمینی و امکان پذیر است و شاهد اتفاقات فراطبیعی نخواهیم بود و پاتریک نیز از قدرت فراانسانی برخوردار نیست. شخصیت پاتریک کمی مغرور اما دوست داشتنی و جذاب است.

«روانپزشک» را می توان یکی از بهترین مجموعه های کارآگاهی جنایی سال های اخیر تلویزیون دانست. در همه اپیزودها نیز از مرگ و کشتار خبری نیست و رابطه بین پاتریک و همکارش بر جذابیت و زیبایی سریال می افزاید. این سریال را باید ترکیبی از روشنی و تاریکی و جذابیت و ناراحت کنندگی دانست که باعث می شود «روانپزشک» سریالی تازه و منحصر بفرد باشد.


۸- مظنون

مدت انتشار: ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ (۵ فصل)

سریال «مظنون» (Person of Interest) یک سریال علمی- تخیلی جنایی است که داستان یک برنامه نویس کامپیوتری ثروتمند را روایت می کند که توانسته ابرکامپیوتری برای دولت ایالات متحده بسازد که می تواند با استفاده از داده هایی که به آن داده می شود و تجزیه تحلیل هایی که صورت می گیرد، افرادی که قصد خرابکاری و انجام عملیات تروریستی دارند را شناسایی نماید. افراد سرشناس بسیاری در ساخت این سریال نقش داشتند که از آن جمله می توان به جاناتان نولان، جی جی آبرامز و البته جیمز کاویزل به عنوان بازیگر اشاره کرد. این سریال احاطه دولت ها بر دنیای اینترنت را به نمایش می گذارد و امنیت دنیای سایبری را به سخره می گیرد.

در ا«مظنون» به خوبی و با جزییات کامل به شخصیت ها پرداخته شده و حس ترس و پارانویایی که پس از حملات ۱۱ سپتامبر بر مردم آمریکا مستولی شد را به زیبایی به تصویر می کشد. همچنین در این سریال به بحث پیشگیری از وقوع جرم و پیش بینی آن بر اساس شواهد و قراین قبل از رخ دادن آن تاکید می شود. کسانی که به دنیای سیستم های امنیتی و اطلاعاتی و جاسوسی علاقه دارند از تماشای «مظنون» لذت خواهند برد.


۷- زن خوب

مدت انتشار: ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ (۷ فصل)

سریال «زن خوب» (The Good Wife) یک درام سیاسی حقوقی در مورد یک حقوقدان زن است که پس از یک رسوایی و فساد اخلاقی که گریبانگیر همسرش می شود به حرفه خود باز می گردد تا هزینه زندگی خود و فرزندانش را تهیه کند. در این سریال نویسندگان به خوبی به شخصیت های داستان بها داده و آن ها را با دقت و وسواس زیادی طراحی کرده اند. این سریال به طور واضح یکی از فمینیستی ترین سریال های تلویزیونی سال های اخیر است که شخصیت های اصلی و برجسته آن را غالباً زنان تشکیل می دهند.

در «زن خوب» به محدودیت هایی که زنان با آن مواجهند و کلیشه هایی که همواره باید آن ها را مد نظر خود قرار دهند پرداخته می شود. این سریال برای تعریف داستان خود به فلسفه بافی و پیچیدگی روی نمی آورد و همین موضوع سهم زیادی در موفقیت آن داشته است. در نهایت پیام «زن خوب» این است که باید بین عشق، کار و خانواده یک تعادل و توازن برقرار کرد در غیر این صورت موفقیت و رضایتی در کار نخواهد بود.


۶- عقرب

مدت انتشار:۲۰۱۴ تاکنون (۴ فصل)

سریال «عقرب» (Scorpion) داستان گروهی از نابغه های دنیای تکنولوژی و کامپیوتر را روایت می کند که توسط دولت ایالات متحده مامور می شوند تا با جرم و جنایت در عرصه تکنولوژی مبارزه کنند. هر یک از پرونده های دولتی و غیردولتی که به این گروه واگذار می شود از پیچیدگی بالایی برخوردارند اما اعضای گروه با تکیه بر توانایی ها و هوش بالای خود همواره با موفقیت ماموریت خود را به پایان می رسانند. بدین ترتیب این سریال را باید سریالی در مورد نابغه های تکنولوژی مدرن دانست که در روابط اجتماعی خود به شدت ناموفق هستند.

«عقرب» در برخی از موارد شباهت هایی به سریال «تئوری بیگ بنگ» دارد زیرا شخصیت های نابغه هر دو با مشکلات شخصی روبرو بوده و در روابط اجتماعی خود موفق نیستند. برخی از دیالوگ هایی که بین شخصیت های اصلی رد و بدل می شود بسیار تخصصی بوده و شاید تنها کسانی که با این اصطلاحات آشنایی داشته باشند بتوانند معنای این دیالوگ ها را در کنند. در کل نمی توان «عقرب» را سریالی بسیار جذاب و قوی دانست اما تماشای آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.


۵- NCIS

مدت انتشار: ۲۰۰۳ تاکنون (۱۵ فصل)

سریال پلیسی اکشن «NCIS» داستان یک واحد از نیروهای ویژه سرویس تحقیق اقدامات جنایی را روایت می کند که قانون شکنی های مربوط به نیروی دریایی ایالات متحده را مورد بررسی قرار می دهند. این سریال در طی سال های متوالی بسیاری از بازیگران اصلی خود را از دست داده و با بازیگرانی تازه به کار خود ادامه داده است. در هر فصل داستان ها و پرونده های تازه ای توسط این تیم تحقیقاتی مورد بررسی قرار می گیرد که تمرکز اصلی داستان را به خود اختصاص می دهند و هر پرونده جذابیت ها و چالش های خاص خود را برای اعضای تیم دارد.

همچنین روابط بین افراد این گروه و مشکلاتی که در زندگی شخصی خود دارند در کنار داستان اصلی مورد بررسی قرار می گیرند. «NCIS» می تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که به تماشای سریال های پلیسی و جنایی علاقه دارند. تاکنون دو اسپین آف دیگر نیز از این سریال ساخته شده که هر کدام به بخش ویژه این گروه در یکی از شهرهای لس آنجلس و نیواورلئان می پردازد.


۴- چطور با مادرتان آشنا شدم

مدت انتشار: ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ (۹ فصل)

سریال کمدی «چطور با مادرتان آشنا شدم» (How I Met Your Mother) یک سریال جاه طلبانه با سبک داستان پردازی غیرخطی و نامنظم است که بر اساس بازگشت ها به گذشته و رفتن به آینده داستان پردازی می کند. داستان سریال در مورد یک مرد میانسال در سال ۲۰۳۰ است که داستان آشنایی با همسر خود را برای دختر و پسر خود روایت می کند و خاطرات او در ادامه به تصویر کشیده می شوند. اگر چه داستان سریال با توجه به نام آن بر ماجرای آشنایی یک زن و شوهر تمرکز دارد اما در کمال ناباوری آشنایی این دو تنها در اپیزود پایانی فصل آخر رخ می دهد که این خود از نکات جذاب داستان است و تا قبل از آن به اتفاقاتی که قبل از این آشنایی رخ داده پرداخته می شود.

از نقاط قوت «چطور با مادرتان آشنا شدم» می توان به داستان پردازی پیچیده، جوک ها و شوخی های مکرر و بازی با زمان اشاره کرد. همواره در طول ۹ فصل سریال اتفاقاتی رخ می داد که عطش بیننده را برای مشخص شدن زنی که در نهایت شخصیت اصلی داستان با او ازدواج می کند بیشتر می کرد اما در نهایت بیننده با واقعیتی روبرو می شود انگار که در تمامی این سال ها او را سر کار گذاشته اند.


۳- تئوری بیگ بنگ

مدت انتشار: ۲۰۰۷ تاکنون (۱۱ فصل)

سریال کمدی و مشهور «تئوری بیگ بنگ» (The Big Bang Theory) داستان پنج دوست را روایت می کند که چهار نفر از آن ها مرد بوده و شخصیت هایی درسخوان و روشنفکرمآب و تحصیلکرده هستند و در این میان تنها دختر ماجرا اگر چه هیچ شباهتی در زمینه درس با همخانه ای های خود ندارد اما در هنر و جنبه های کمدی بسیار خوش ذوق و بااستعداد بوده و برخلاف مردان داستان شخصیتی بسیار اجتماعی و دوست داشتنی دارد. اگر چه این سریال در دو فصل ابتدایی خود نتوانست موفقیت چندانی کسب کند اما در فصل سوم ناگهان به پربیننده ترین سریال شبکه سی بی اس تبدیل شد.

«تئوری بیگ بنگ» ماهیتی علمی دارد اما بدون شک یکی از سرگرم کننده ترین سریال های کمدی سال های اخیر است که بعد از پخش ۱۱ فصل همچنان در اوج به سر می برد. این سریال آن چنان پرطرفدار است که سال گذشته یک اسپین آف با عنوان «شلدون جوان» بر اساس یکی از شخصیت های آن ساخته شد و هم اکنون نیز در حال پخش است.


۲- خانم وزیر

مدت انتشار: ۲۰۱۴ تاکنون (۴ فصل)

سریال تلویزیونی «خانم وزیر» (Madam Secretary) یک درام سیاسی بسیار جذاب است که به دلایل مختلفی در رتبه دوم این فهرست قرار گرفته است. علاوه بر این که سریال «خانم وزیر» دیدگاه عادلانه ای نسبت به بحث جنسیت دارد، بسیار واقع بینانه ساخته شده و با بازی های بی نقص بازیگران اصلی خود به خصوص تیا لئونی، اطلاعات زیادی را نیز در اختیار تماشاگر قرار می دهد. در این سریال تیا لئونی نقش یک تحلیل گر سابق سازمان سیا به نام البزابت مک کورد را روایت می کند که توسط رییس جمهور وقت ایالات متحده به عنوان مشاور انتخاب می شود. اگر چه در ابتدا همه چیز خوب پیش می رود و همه در دفتر کار جدیدش از او با آغوش باز استقبال می کنند اما خیلی زود مشخص می شود که الیزابت باید با دردسرها و مناقشاتی خطرناک دست و پنجه نرم کند.

«خانم وزیر» برخلاف سایر مجموعه های تلویزیونی سیاسی و جاسوسی محور قصد ندارد خارجی ها را به شدت منفی و شرور نشان دهد. اگر چه در ابتدا حس می شود شخصیت الیزابت شباهت بسیاری به هیلاری کلینتون و سرگذشت او در مقام وزارت امور خارجه دارد اما رفته رفته متوجه می شویم که الیزابت شخصیتی مستقل است. یکی از مشکلاتی که «خانم وزیر» با آن مواجه می شود این است که غالباً با سریال های «جناح غربی» و «زن خوب» مقایسه می شود که دو مورد از بهترین سریال های سیاسی در یک دهه اخیر به شمار می آیند. با وجود اینکه «خانم وزیر» هنوز نتوانسته خود را در حد دو سریال فوق نشان دهد اما بدون شک ارزش تماشا کردن را خواهد داشت.


۱- M*A*S*H

مدت انتشار: ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۳ (۱۱ فصل)

شاید بتوان سریال کلاسیک «M*A*S*H» را بهترین مجموعه تلویزیونی مربوط به حوزه سلامت در تاریخ تلویزیون ایالات متحده دانست. داستان این سریال بر روی یک تیم جراحی نزدیک به میدان نبرد در دروان جنگ کره است. شخصیت های «M*A*S*H» بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند که دارای ویژگی های کودکانه ای می باشند. بیشتر فضای سریال یک فضای نظامی است و داستان آن بسیار هوشمندانه طراحی شده است که علاوه بر بحث درمان مجروحان، اتفاقاتی که بین اعضای این گروه رخ داده، روابط آن ها با یکدیگر و مناقشاتی که در اثر جنگ بوجود می آید را در بر می گیرد.

سریال « M*A*S*H» بر اساس یک فیلم به همین نام نوشته رابرت آلتمن در سال ۱۹۷۰ ساخته شده است که دیدگاه های ضد جنگ خود را به شیوه ای جدید و بسیار محافظه کارانه تر به تصویر می کشد و همزمان دنیایی از گناه و خونریزی و رنج های بی دلیل و ناعادلانه را در برابر چشمان بیننده قرار می دهد.

نسخه تلویزیونی « M*A*S*H» نسبت به نسخه سینمایی بسیار هوشمندانه تر ساخته شده و با پرداختن به جزییات به شیوه ای دقیق تر، دیدگاه ضد ستیز بسیار کمتری به فیلم آلتمن دارد. « M*A*S*H» در تمام طول ۱۱ فصل خود در اوج قرار داشت و هیچگاه شاهد افت کیفیت نبود. اگر چه برخی از شوخی های این سریال دیگر برای دنیای مدرن امروزی بیش از حد کهنه شده است اما هنوز هم برخی از شبکه های تلویزیونی پخش آن را در برنامه خود دارند که نشان از جذابیت و محبوبیت آن دارد.

از دیگر مجموعه های تلویزیونی جذاب و خوب شبکه سی بی اس می توان به مجموعه های Elementary، Blue Bloods، Mom Hawaii Five-0، S.W.A.T و ۲ Broke Girls اشاره کرد.

 

[news_box style=”1″ display=”tag” title=”اخبار تلویزیون ایران” link_target=”_blank” tag=”1795″ count=”15″ show_more=”on”]

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *