احتمال مرگ بقایی بر اثر اعتصاب غذا در زندان

[ad id='39844']

خودکشی تدریجی بقایی در زندان اوین

کانال تلگرامی روزنامه ایران در خبری از انتقال حمید بقایی به بیمارستان خبر داد.

ایران آنلاین مدعی شد: حمید بقایی بر اثر اعتصاب غذا با مشکل روبه‌رو شد و از زندان به بیمارستان منتقل شده است.

هنوز هیچ مقام رسمی این خبر را تایید نکرده است.

 


محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا، طی یادداشتی با عنوان “برای این احمدی نژاد، بقایی خوب یک بقایی مرده است! ” در کانال تلگرامی خود آورده است:جسد بی جان بقایی، بیش‌تر از بقایی زنده ولی رسوا و بی آبرو به درد معرکه گیری های احمدی نژاد می خورد.

در این مطلب آمده است؛

۱٫ مشاهده بدن رنجور فردی که به خاطر اعتصاب غذا لاغر و نحیف شده است، فارغ از جرایم و کارنامه آن فرد ترحم بر انگیز است. اما از آن رقت انگیز تر مشاهده سیاستمداری است که طاقت نبودن در کانون توجه را ندارد و برای جلب توجه دست به هر کاری می زند.

۲٫ جسد بی جان بقایی، بیش‌تر از بقایی زنده ولی رسوا و بی آبرو به درد معرکه گیری های احمدی نژاد می خورد. بقایی همانگونه که قبلا خود اعتراف کرده است، دربرابر احمدی نژاد اراده ای از خود ندارد. بقایی گفته است که اگر احمدی نژاد بگوید بمیر، بدون سوال خواهد مرد. اکنون بقایی ظاهرا در تلاش برای خودکشی است اما یقین دارم که چشمان مضطربش به دهان احمدی نژاد است که آیا از تصمیمش مبنی بر وادار کردن بقایی به خودکشی منصرف خواهد شد و به او اجازه زنده ماندن خواهد داد یا اینکه نه، انتظار دارد بقایی این بازی جاهلانه را تا آخر به پایان برساند.

۳٫ چند سال پیش هم در نامه ای اعلام کرده بودم که بقایی فردی به شدت بی ریشه و دروغگو است و در تعجب بودم که چگونه احمدی نژاد با آن هوش سرشار، فردی با سطح درک و شعور بقایی را در پست های مدیریتی حساس و بالا به خدمت گرفته است. اکنون می فهمم که از ابتدا نقش او در پازل احمدی نژاد، یک بازیچه بی اختیار و مهره ای بی ارزش و بی اراده که نهایتا پس از رسوایی با کمی تشویق و تحریک حاضر به خودکشی شود بوده است.

۴٫ وضعیت قوه قضاییه ما، هرچقدر هم که نابسامان باشد که متاسفانه هست، بدون شک به سامان تر از بخش های تحت مدیریت آقای بقایی در زمان تصدی بدون صلاحیت او در سازمان میراث فرهنگی و معاونت اجرایی ریاست جمهوری است.‌ پس این خیمه شب بازی ها و اشک تمساح ریختن ها، حنای بی رنگ است. با جنجال‌های اخیر گروهک بهاری و مشی هیجانی و نیرنگ آمیز آنها، جای تردید باقی نمی ماند که آنها به هیچ وجه به دنبال اصلاح نقاط ضعف متعدد دستگاه قضایی نیستند. احمدی نژاد می خواهد بقایی را به عنوان مهره ای سوخته و رسوا، قربانی بازی سیاسی خود و انتقام گیری شخصی و کودکانه از برادران لاریجانی کند.

۵٫ خودکشی بقایی از همان جنس خودکشی افراد ضعیف و سست عنصر پس از رسوا شدن است که به دلیل ضعف شخصیت و نداشتن عقبه فکری و اعتقادی کافی، تحمل مواجهه با عواقب خطای خود و شروعی دوباره را ندارند و با اندکی تشویق یا تحریک دست به خودکشی می زنند. به نظر می رسد وقتی احمدی نژاد اعلام کرد آرزو ‌دارد جان خود را فدای بقایی کند، رندانه در حال تکمیل مراحل آماده سازی روانی بقایی مأیوس و ساده لوح برای خودکشی بوده است ‌‌و اینگونه بقایی را به نقطه ای رساند که صراحتا اعتراف کرد مرگ و‌زندگیش تابع تصمیم احمدی نژاد است. لذا واضح است که احمدی نژاد به بقایی حکم خودکشی داده است‌ و بقایی نیمه جان و چشم انتظار تغییر نظر احمدی نژاد چه بمیرد چه نمیرد، احمدی نژاد باید محاکمه شود؛ در صورت زنده ماندن بقایی، به دلیل تشویق به خودکشی، که خود جرم مستقلی است باید محاکمه شود و در صورت مرگ بقایی نیز به دلیل قتل عمد و اینکه در نقش سبب اقوی از مباشر بوده است باید چشم انتظار محاکمه خود باشد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *