معرفی مهمترین فیلم های جشنواره کن ۲۰۱۸

[ad id='39844']

با فیلم های کن ۲۰۱۸ آشنا شوید

همه می دانند | Everybody Knows (Todos Lo Saben)

هشتمین فیلم بلند اصغر فرهادی به احتمال زیاد برای اولین بار در پایان اردیبهشت در بخش مسابقه جشنواره کن نمایش داده خواهد شد. داستان این فیلم اسپانیایی زبان با بودجه اولیه ۱ میلیون یورو تهیه و در حومه مادرید فیلمبرداری شده است. کارولینا برای سفری کوتاه همراه با خانواده اش از بوینوس آیرس به زادگاهش در اسپانیا باز می گردد، اما رویدادهای ناخواسته از گذشته برخاسته زندگی خانواده او را به کلی تغییر می دهد. پنلوپه کروز و ریکاردو دارین از بازیگران اصلی «همه می دانند» هستند.

 


کجا رفته بودی، برنادت؟ | Where’d You Go Bernadette?

ریچارد لینکلیتر کارگردان «پسربچگی»، این فیلم را از رمان پرطرفدار و نوآورانه ماریا سمپل اقتباس کرده است. قهرمان داستان دختری ۱۵ ساله به نام «بی» است که مادرش در یک سفر خانوادگی ناپدید می شود و به ناچار تا قطب جنوب به دنبالش می رود. فیلمنامه را میکل وبر و اسکات نوستاتر نوشته اند که فیلم «هنرمند فاجعه» با فیلمنامه آنها روی پرده رفته است. کیت بلنچت، بیلی کروداپ، کریستین ویک، جودی کریر و لارنس فیشبرن بازیگران این فیلم هستند که اواخر اردیبهشت اکران می شود.

 


برادرانِ خواهران | The sisters Brothers

ژک اودبار، فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلای کن و سازنده «دیپان»، «زنگار و استخوان» و «یک پیام رسان»، رمانی پر فروش در ژانر وسترن از پاتریک دوویت را مبنای اقتباس اولین فیلم انگلیسی زبان خود قرار داده است که احتمالا تا نیمه بهار به جشنواره کن می رساند. داستان در ایالت اورکان سال های ۱۸۵۰ می گذرد. قهرمان آن دو برادر یاغی هستند که برای کشتن یک بازرس اجیر می شوند. یواکین فوتیکس، جان سی رایلی، ریز احمد، جیک جیلنهال و روتگر هاوئر در این فیلم بازی می کنند.

 


لورو | Loro

احتمالا بخش مسابقه جشنواره کن میزبان این فیلم پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اسکار، گلدن گلوب و بفتا برای «زیبایی بزرگ» خواهد بود. تونی سرویلو بازیگر همکار سورنتینو در اغلب آثار قبلی او، در این فیلم زندگینامه ای نقش سیلویو برلوسکنی نخست وزیر سابق ایتالیا را بر عهده دارد. سرمایه دار جنجالی، غول رسانه ای و میلیاردی که تبدیل به سیاستمداری پوپولیست شد. ظاهرا سورنتینو تصمیم دارد «همشهری کین» دیگری را رقم بزند. ریکاردو اسکامارچو و النا سوفیا ریچی از دیگر بازیگران فیلم هستند.

 


پیترلو | Peterloo

مایک لی کارگردان انگلیسی «آقای ترنر» و «رازها و دروغ ها»، به یک ماجرای تاریخی بریتانیای اوایل قرن نوزدهم پرداخته است. این داستان قتل عام «پیترلو» در سال ۱۸۱۹ است که سربازان سواره نظام در میدان سنت پیتر منچستر به چندین هزار نفر از مردم معترض و خواستار اصلاحات و دموکراسی حمله کردند که این ماجرا منجر به مرگ ۱۵ نفر و زخمی شدن ۷۰۰ نفر شد و البته راه را برای اصلاحات هموار کرد. این فیلم کارگردان ۷۴ ساله نیز احتمالا در جشنواره کن خواهد بود.

 


درخت گلابی وحشی | Ahlat Agaci

   

نوری بیلگه جیلان، کارگردان مشهور سینمای ترکیه و سازنده «سه میمون»، «روزی روزگاری در آناتولی» و «خواب زمستانی»، برنده جوایز متعدد جشنواره کن و از جمله نخل طلا، این بار در «درخت گلابی وحشی» داستان یک نویسنده را به تصویر می کشد که به روستای زادگاه خود در نقطه ای دور افتاده در ترکیه باز می گردد و گرفتار بدهی های پدرش می شود. هازار ارگوسلو، مورات شیمشیر و ارشومنت بالاکوغلو بازیگران این فیلم هستند که قطعا در کن ۲۰۱۸ حضور خواهد داشت و مدعی نخل طلا خواهد بود.

– فیلم های دیگری که در فصل بهار به روی پرده می روند، کورسک»، «گنجشک سرخ»، «لوگزامبورگ»، «دیوانه»، «غروب»، «مریم مجدلیه»، «بازیکن شماره یک آماده»، «هرگز واقعا اینجا نبودی»، «نگران نباش، پیاده راه دوری نمی رود»، «چین و شکن در زمان»، «غریبه ها: شکار در شب»، «مهاجم مقبره»، «عشق، سیمون»، «جزیره سگ ها»، «مانی آرام»، «انتقام جویان: جنگ بی نهایت»، «سر بر آوردن صخره اقیانوس آرام»، «سولو: داستانی از جنگ ستارگان»، «گالوستن» و «پرندگان گذرگاه» هستند.


هشت یار اوشن | Ocean’s 8

این خویشاوند دور مجموعه فیلم های استیون سودربرگ که با «یازده یار اوشن» شروع شد، فیلمی است ساخته گری راس، کارگردان «عطش مبارزه» که در آن مجموعه ای از زنان بازیگر طراز اول هالیوود نقش های مردانه سابق را بر عهده گرفته اند. ساندرا بولا، کیت بلنچت، آن هاتاوی، ریانا، هلنا بوتهم کارتر و دیمین لوییس را هدف یک سرقت انتقام جویانه قرار می دهند و چندین چهره از دنیای مد هم نقش هایی گذری ایفا می کنند. فیلمنامه را الیویا میلچ نوشته است. فیلم در آخرین روزهای خرداد اکران می شود.


دومینو | Domino

برایان دی پالما، سازنده «صورت زخمی» و «راه کارلیتو» که شش سال است فیلمی کارگردانی نکرده است، احتمالا این فیلم را اواخر شهریور به جشنواره فیلم ونیز می رساند، چون سه فیلم آخر او در ونیز برای اولین بار نمایش داده شده اند. «دومینو» داستانی درباره یک پلیس اهل کپنهاگ است که قصد دارد انتقام همکار خود را بگیرد که هنگام ردیابی یک سلول تروریستی داعش به قتل رسیده است. نیکلای کاستروالدو و کریس وان هوتن و گای پیرس نقش های اصلی این تریلر را بر عهده دارند.

 


پادشاه یاغی | Outlaw King

این فیلم تاریخی آمریکایی داستان رابرت بروس پادشاه اسکاتلند در قرن چهاردهم میلادی را بازگو می کند که با وجود تعداد بسیار مهاجمان انگلیسی توانست آنان را از خاک اسکاتلند بیرون کند. دیوید مکتزی که سال گذشته «حتی از آسمان سنگ ببارد» را به روی پرده فرستاده بود، در این فیلم نیز از کریس پاپن، بازیگر فیلم قبلی، در نقش اصلی استفاده کرده است و آرون تیلور جانسن و فلورانس پو دیگر بازیگران این فیلم هستند. فیلم تابستان گذشته تکمیل شده است و احتمالا در تابستان روی پرده می آید.

 


آدمکش مزدور ۲ | Sicario 2

ادامه ای بر فیلم «سیکاریو» دنیس ویلنو کانادایی را استفانو سولیما، فیلمساز ایتالیایی ساخته است و این فیلم در نیمه تیر روی پرده خواهد آمد. بار دیگر فیلمنامه را تیلر شرایدن نوشته است. بنیسیو دل تورو و جاش برولین در فیلم حضور دارند و به جای امیلی بالانت، کاترین کینر نقش شخصیت زن اصلی را بر عهده دارد، نقش شخصیت زن اصلی را بر عهده دارد. دو مامور مخفی سازمان سیا به قصد شکار تروریست های تحت استخدام کارتل قاچاق مواد مخدر به مکزیک می روند و عملیاتی را در امتداد مرز انجام می دهند.

 


کتاب الکترونیک | E-Book

اولیویه آسایا بعد از «مامور خرید شخصی» این کمدی را ساخته است که احتمالا به علت تاخیر در تکمیل فیلمش آن را به جای کن به جشنواره ونیز می فرستد. داستانی که فیلمساز کهنه کار فرانسوی نوشته و کارگردانی کرده است، در دنیای نشر در پاریس می گذرد و درباره چگونه تطبیق دادن خود با تحولات سریع دنیای امروز است. ژولیت بینوش بازیگر «ابرهای سیلز ماریا» در این فیلم نیز با آسایا همکاری دارد. اولیویا راس، گیوم کانه، ونسان مکینی و پاسکال گرگوری نیز در فیلم حضور دارند.

 


ماموریت غیرممکن ۶ | MI6

ششمین فیلم از مجموعه سینمایی «ماموریت غیرممکن» را که اکنون ۲۲ ساله شده است، کریستوفر مک کواری کارگردانی کرده که قسمت قبلی با عنوان فرعی «ملت سرکش» را نیز ساخته بود. تام کروز مانند همیشه در نقش اصلی حضور دارد و ریکا فرگوسن، هنری کاویل، سایمون پگ، وینگ ریمز، آلک بالدوین و میشل ویلیام زدر فیلم هستند؛ ولی جرمی رنر غایب است. ایتان هانت و تیم ماموریت غیرممکن او با یک مغز متفکر شرور به نام سولومون لین در می افتند. فیلم اوایل مرداد به پرده می رسد.

 


آلیتا: فرشته جنگ | Alita: Battle Angle

رابرت رودرینگز سازنده «از گرگ و میش تا سحر» و سیاره وحشت، بعد از «شهر گناه: بانویی که برای او باید کشت» فیلمی با اقتباس از مجموعه داستان مصور پرفروش اثر یوکیتو کیشیرو ساخته که پایان تیر اکران می شود. رودریگز این بار به جای کوئنتین تارانتینو از همکاری جیمز کمرون سازنده «تایتانیک» در نگارش فیلمنامه و تهیه فیلم بهره برده است. در این فیلم رزا سالازا نقش «آلیتا» زن رباتیک را دارد و کریستف والتز ماهارشالا علی، جنیفر کانلی جکی ارل هالی نیز بازی کرده اند.

 


پروکسیما | Proxima

آلیس ویوکور، فیلمنامه نویس و کارگردان فرانسوی که با اولین فیلم بلندش «آگوستین» در جشنواره کن سال ۲۰۱۵ خوش درخشید و بعد فیلم دلهره آور «اختلال» را ساخت که اکنون جیمز منگولد در آمریکا درگیر بازسازی انگلیسی زبان آن است، در این اثر به داستان فضانوردی پرداخته است که برای ماموریتی یک ساله در ایستگاه فضایی بین المللی آماده می شود و باید از دختر کوچکش جدا شود. اوا گرین و لارس آیدنگر بازیگران این فیلم هستند که اگر در فصل بهار به کن نرسد در پایان تابستان به ونیز می رسد.

 


فارنهایت ۴۵۱ | Fahrenheit 451

داستان مشهور ری بردبری نویسنده ژانر علمی – تخیلی که دست کم دو بار دیگر فرانسوا تروفو و مل گیبسون از آن اقتباس کرده اند، مبنای فیلم تازه ای از رامین بحرانی، فیلمساز ایرانی تبار ساکن آمریکا و سازنده «۹۹ خانه» قرار گرفته است. دو مامور آتش نشانی در نظام اقتدارگرای مخالف کتابخوانی در آینده باید کتاب ها را بسوزانند. مانند فیلم قبلی بحرانی، مایکل شانون و این بار همراه با مایکل بی. جوردن، سوفیا بوتلا و مارتین دانووان، در فیلم هستند. احتمالا فیلم در ونیز نمایش داده خواهد شد.

– فیلم های دیگری که در فصل تابستان روی پرده می روند: «جین رو: بریگارد گرگ» به کارگردانی کیم جی وون، «غریبه ها: شکار در شب»، «سوزاندن» ساخته لی چانگ دونگ، «انتهای ساحل» هارمونی کورین، «مرد مورچه ای و زنبور» و «جنایت های اوقات خوش» هستند.

 

 

 

[news_box style=”1″ display=”tag” title=”اخبار هالیوود” link_target=”_blank” tag=”1417″ count=”20″ show_more=”on”]

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *