مصدومیت ناحیه همسترینگ در بازیکننان استقلال

[ad id='39844']

افزایش مصدومیت در بازیکننان استقلال

ورزش سه: یک بازیکن استقلال از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد” تبدیل به خبری تکراری در مسابقات این تیم و همسترینگ بازیکنان این تیم تبدیل به پاشنه آشیل تیم شفر شده است.

پژمان منتظری، میلاد زکی پور، تیام، بهنام برزای، وریا غفوری و حالا فرشید باقری بازیکنانی هستند که در ۴۰ روز گذشته از این ناحیه دچار مصدومیت با شدت مختلف شده اند و کار شفر را سخت کرده اند.

شدت این مصدومیت ها از کشیدگی تا پارگی متغیر است و همه بازیکنان استقلال به یک اندازه مصدوم نشده اند. بهنام برزای بیش از یک ماه است که مصدوم است اما غفوری با تعویض به موقع توانست میزان مصدومیت خود را به یک هفته کاهش دهد.

همسترینگ چیست؟

عضله همسترینگ عضله ای است که پشت ران بازیکنان قرار دارد و مصدومیت این عضله درجات مختلفی دارد که در برخی موارد و با پارگی شدید به عمل جراحی نیز نیاز است. عضله همسترینگ یکی از پرکارترین عضلات برای ورزشکاران فوتبالیست محسوب می شود و به همین دلیل مصدومیت از این ناحیه بسیار شایع است اما این میزان از مصدومیت همسترینگ در یک تیم در مدت کوتاه باعث تعجب هواداران شده است.

همسترینگ عضله دردسر ساز برای آلمان ها

یک تحقیق در فوتبال انگلستان نشان می دهد که مصدومیت از این ناحیه بیشترین درصد از کل مصدومیت های بازیکنان است و جالب آنکه لیورپول با هدایت کلوپ آلمانی در صدر این فهرست قرار داشتند با ۷ مصدوم در مدتی کوتاه، به سندرمی دردسر ساز برای این تیم تبدیل شده بود.

فشار و خستگی برای فرار از مصدومیت عضله ”لعنتی”

ریکاوری و استراحت در دوران فشردگی مسابقات مهم ترین عاملی است که می تواند به بازیکنان برای فرار از این مصدومیت کمک کند. همسترینگ که به دلیل مصدومیت های فراوان به عضله لعنتی معروف شده، با توجه به فشار بالایی که در استارت ها و ضربه زدن به توپ تحمل می کند، بیشترین درگیری در طول بازی را دارد و در جلسات ریکاوری و سرد کردن باید به این عضله توجه ویژه ای داشت.

اقدام شفر برای کاهش مصدومیت

سرمربی استقلال با تغییر ریکاوری این تیم از زمین چمن به سونا و استخر تلاش کرده تا این مصدومیت را کاهش دهد. استقلالی ها مدتی است که سبک ریکاوری خود را تغییر دادند اما باید برای فصل آینده و در تمرینات بدنسازی تدبیری برای تقویت عضله مهم همسترینگ بیاندیشند تا کمکی به خلوت شدن کلینیک این باشگاه کرده باشند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *