سوابق کاری و زندگینامه سام دخشانی

[ad id='39844']

سام درخشانی بازیگر جدی و طنز سینما و تلویزیون ایران

یکی از بازیگرانی که در تلویزیون همواره خوش درخشیده و کارنامه هنری خوبی را از خود به جای گذاشته سام درخشانی است.

درخشانی در ۳۱ تیر ۱۳۵۴ در تهران متولد شد. وی دارای مدرک تحصیلی علوم تجربی و دانشجوی انصرافی تئاتر است. در آموزشگاه بازیگری سمندریان یک دوره بازیگری گذرانده و در سال ۷۸ با مجموعه “شب زدگان” به دنیای بازیگری پا گذاشت.

“بهشت آبی”، “همسفر”، “خانه پدری”، “سالهای برف و بنفشه”، “ما چند نفر”، “روزهای زیبا”، “نابرده رنج”، “دارا و ندار”، “پژمان”، “رؤیای گنجشکها”، “آوای باران”، “پشت بام تهران”، “همه چیز آنجاست” و “هشت و نیم دقیقه” و “گسل” از سریال هایی است که سام درخشانی در آن ها ایفای نقش کرده است.

همچنین درخشانی در آثار سینمایی چون “دلباخته”، “نطفه شوم”، “شکار روباه”، “خوب بد جلف” و “تگزاس” نقش آفرینی کرده‌ است.

زمانی که او به دنیا آمده است پدرش برای کار و ادامه تحصیل به انگلیس رفته بود. او و مادرش به منزل مادربزرگ مادری منتقل شدند. خانه مادر بزرگ او در خیابان ستارخان بود و مادر و پدر او نیز در خیابان طالقانی می نشستند بنابراین مدام میان این ۲ خانه در حال رفت و آمد بود و ۴ سال طول کشید تا پدرش به ایران بازگردد . سال ۵۷ انقلاب اسلامی روی داد و شرکتی که به پدر او بورسیه داده بودند تعطیل شد. او در چراغ برق سرگرم کار خرید و فروش لوازم و قطعات یدکی اتومبیل شد و با بازگشت پدر خانواده به خیابان ولیعصر نقل مکان کردند .

مادر او درگیر کتابی بود که شخصیت اصلیش سام نام داشت. سام در واژه نامه عربی به معنی مرگ است و خود او می گوید سام در فارسی به معنی حمایت کننده خانواده می باشد و به درستی این معنی اطمینان ندارد . مادر او اسم سام را با خانواده در میان گذاشت و همه موافقت کردند در نتیجه اسم او سام شد .

همواره به سمت انجام کارهای عجیب و غریب متمایل بوده و از تعریف دیگران هم لذت می برد. در ۶ ۷ سالگی در کوچه ساعت ها کشیک می داد تا وقتی زن ها و پیر زنها زنبیل به دست از راه می رسیدند آنها را تا منزلشان کمک کند. او همیشه سعی کرده است تا به دیگران خدمت کند و با آنها خوب باشد .

عاشق بازی های قایم باشک، لی لی، هفت سنگ و خرپلیس نیز بوده و مدتها سرگرمی اول و اخرش پوشیدن لباسهای زورو بود و مدتها در گیر لباس خلبانی بود و خانواده او هم دوست داشتند که او خلبان شود.

سال اول و دوم در تهران گروه تئاتری در مدرسه داشت که در ایران اول شدو در سال سوم گروهی را تشکیل داد که سر پرستش شد و نمایش هایش را خودش می نوشت .

سال ۷۸ توسط حمید حمزه زاده برای “شب زدگان” انتخاب شد و بی درنگ قرار داد بست. در این مدت به مطالعه کتاب های مختلف و تماشای فیلم و مشورت با اساتید پرداخت تا بار علمی خود را تؤام با تجربه علمی افزایش دهد تا بازی به بازی کارش پرثمرتر و بهتر شود.

دوستی مشترک او با کامبیز دیرباز و پژمان بازغی شاید یکی از صمیمی ترین دوستی ها در بین هنرمندان باشد. مثلث دوستی که البته به جهت طرفداری از تیم فوتبال مورد علاقه شان و کرکری های آن ها نیز دیدنی است و حاشیه هایی نیز به همراه داشت.

سام درخشانی که با نقش جدی وارد دنیای بازیگری شد و در این راه همواره ثابت قدم بود چند سالی است در عرصه کمدی نقش های طنز را بازی می کند که این اقدام بر محبوبیت بیشتر او افزوده است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *