معرفی و نقد فیلم ابرقهرمانی بلادشات (Bloodshot) با بازی وین دیزل

[ad id='39844']

فیلم کمیک بوکی Bloodshot با بازی وین دیزل

فیلم Bloodshot (بلادشات) قرار است اولین اثر اقتباسی دنیای سینمایی مشترک Valiant باشد. کمپانی سونی پیکچرز از سال‌ها پیش قصد خلق دنیایی مشترک بر اساس ۲۰۰۰ شخصیت ابرقهرمان کتاب‌های کمیک Valiant را دارد.  به نظر می‌رسد که کمپانی سونی بالاخره در حال نزدیک شدن به خواسته خود است و تیم فیلمبرداری این اثر، کار خود را در تابستان سال جاری آغاز خواهد کرد. در این اثر قرار است وین دیزل، بازیگر محبوب سری فیلم Fast and the Furious (سریع و خشن) نقش شخصیت اصلی داستان فیلم یعنی ری گریسون را ایفا کند. ری گریسون شخصیتی است که به وسیله یک سازمان دولتی سری به نام Project Rising Spirit، تبدیل به یک ابرسرباز می‌شود. 

قدرت ری گریسون که دیگر یک ابرسرباز شده، از فناوری نانو نشأت می‌گیرد. این فناوری برای اینکه به او قدرت ببخشد، باید وارد جریان خونی او شود که به محض وارد شدن، قدرت‌های مختلف به او اعطا می‌کند. یکی از توانایی‌هایی که او با استفاده از فناوری نانو به‌دست می‌آورد این است که می‌تواند با مصرف پروتئین، هر گونه زخم و آسیبی را که به او وارد شده بهبود ببخشد. 

این پروسه جالب و البته عجیبی که قدرت‌های خاصی به گریسون می‌دهد، همچنین باعث می‌شود که چندین هویت مختلف هم در ذهن بلادشات اضافه شود. همین موضوع باعث می‌شود که بعد از مدتی، بلادشات به دلیل دارا بودن چندین هویت، دچار بحران هویتی طولانی مدت شود. اگر کتاب‌های کامیک این شخصیت را مطالعه کرده باشید، متوجه می‌شوید که در بیشتر داستان‌های منتشر شده، او اصلا خود را نشناخته، هویت واقعی خود را نمی‌داند و هیچ زندگی واقعی‌ای به غیر از بلادشات بودن ندارد. در سری فعلی کتاب‌های کامیک شخصیت بلادشات به نام «تولد دوباره بلادشات» (Bloodshot Reborn)، او به شدت تلاش می‌کند که یک زندگی معمولی را برای خود دست و پا کند، اما اغلب با مشکل مواجه شده و شکست می‌خورد. همین موضوع می‌تواند یک مورد مهم و تاثیرگذار برای ساخت فیلم اختصاصی این شخصیت باشد. 

این ایده که در طی داستان، این خاصیت بلادشات بودن هویت‌های مختلفی را در ذهن و مغز او قرار می‌دهد، به این علت عملی نشد که به نوعی او را غیرانسانی و بی‌احساس کند؛ بلکه قرار بود انگیزه‌های شخصی‌ای برای هر ماموریت جدید به او داده شود؛ هرچند که این موضوع، بیشتر اوقات باعث رخ دادن اتفاقات غیر منتظره‌ای می‌شد. هدف و اولویت اصلی او شکار کردن، دستگیری یا با بی‌رحمی به قتل رساندن اوباشگران بود. در دنیای کتاب‌های کامیک این شخصیت، اوباشگران ابرانسانان سرکش و شروری هستند که دارای قدرت‌های ذهنی مختلفی هستند. این ابرانسانان هم از جمله افرادی هستند که همانند ری گریسون، به دست سازمان مخفی Project Rising Spirit، به این شکل درآمده و توسعه یافته‌اند. در نهایت این شخصیت با تلاش بسیار موفق می‌شود که کد‌های برنامه‌نویسی و دستکاری‌هایی را که در بدن او انجام شده بشکند و باری دیگر تمام تلاش خود را می‌کند تا هویت واقعی و زندگی گذشته خود را پیدا کند.

این شخصیت در سال ۱۹۹۲ توسط سه هنرمند Valiant کمپانی کوین ون هوک، دان پرلین و باب لیتون خلق شده است. گذشته ساختگی نامعلوم شخصیت بلادشات، شباهت خیلی زیادی به کاراکتر ولورین داشته و می‌توان گفت که چیزی به آن بدهکار است. در داستان سری کتاب کامیک کاراکتر ولورین هم اینگونه آورده شده که او محصول آزمایشی یک سازمان مخفی بوده که قدرت‌های او، توانایی بهبود زخم و آسیب‌ها را به وجود آورده است. در زمان ایجاد و خلق شخصیت بلادشات، بخش زیادی از گذشته واقعی کاراکتر ولورین هنوز نوشته نشده بود. با این حال، رنج و عذابی که این شخصیت تحمل می‌کرد و تلاشی که برای یافتن خود واقعی خود به خرج می‌داد، از اصلی‌ترین مواردی است که در داستان ولورین در دهه ۹۰ وجود داشته است.

زمانی که کمپانی Valiant در سال ۲۰۱۲ و بعد از تقریبا ۱۰ سال بدون انتشار هیچ کتاب کامیک جدیدی دوباره راه‌اندازی شد، دوون سوئرچنسکی، نویسنده کتاب‌های کامیک، سری کتاب‌های شخصیت بلادشات را برای خط انتشار جدیدی دوباره نوشت و آن را به راه انداخت.

جف وادلو، نویسنده و کارگردان و تهیه کننده فیلم Truth or Dare (حقیقت یا جرئت) و اریک هیزرر، نویسنده فیلم Arrival (رسیدن)، کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده دارند. کارگردانان سری فیلم John Wick (جان ویک)، یعنی دیوید لیچ و چاد استاهلسکی، کارگردانی این اثر اقتباسی و ابرقهرمانی را بر عهده دارند. در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی در رابطه با این پروژه وجود دارد؛ با این حال چند ماه پیش سایت خبری ددلاین در طی گزارشی اعلام کرده بود که جرد لتو در آستانه بستن قرارداد با این کمپانی برای بازی در نقش اصلی این فیلم که آنجلو مورتالی نام دارد، است. در حال حاضر امیدواریم که فیلم بلادشات آنچنان موفق عمل کند که تبدیل به یک سه‌گانه با آثار مرتبط به هم شده و آثار دیگری همچون فیلم Harbinger و فیلم Harbinger Wars ساخته شده و به مرحله اکران برسد.

[news_box style=”1″ display=”tag” title=”اخبار هالیوود” link_target=”_blank” tag=”1417″ count=”20″ show_more=”on”]

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *