نتفلیکس شرکت اروپاکورپ لوک بسون را می خرد

[ad id='39844']

فروش احتمالی شرکت فیلمسازی اروپاکورپ لوک بسون به نتفلیکس

در طول سال‌های اخیر شاهد ادغام شرکت‌های فیلمسازی بزرگ و خریداری استودیوهای فیلمسازی از جمله برنامه AT&T برای تصاحب شرکت تایم وارنر، خریداری بخش فیلمسازی و سریال شرکت فاکس قرن بیستم توسط والت دیزنی و شایعات ادغام CBS و پارامونت بوده‌ایم. ، شبکه نت فلیکس ممکن است استودیوی فیلمسازی اروپاکورپ را که متعلق به لوک بسون است، خریداری کند. طبق خبری که مجله فرانسوی Capital منتشر کرده، نت‌فلیکس در حال انجام مذاکرات برای خرید استودیوی فیلمسازی اروپاکورپ است. طبق اطلاعات منتشر شده، مذاکرات پیشرفت خوبی را داشته و امکان توافق نهایی طی روزها و هفته‌های آینده وجود دارد. فروش این استودیوی فیلمسازی بخشی از برنامه حل مشکلات مالی آن است که طی سال‌های اخیر با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

اروپاکورپ در سال ۱۹۹۶ توسط لوک بسون، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم Leon: The Professional (لئون حرفه‌ای)، فیلم The Fifth Element (عنصر پنجم)، فیلم The Messenger: The Story of Joan of Arc (پیام‌آور: داستان ژاندارک) و فیلم Lucy (لوسی)، تاسیس شده است که او تنها بخش کوچکی از مبلغ توافق این معامله را دریافت خواهد کرد. در واقع اکنون اروپاکورپ به شرکتی مثل نتفلیکس و نتفلیکس به استودیوی فیلمسازی‌ای مثل اروپاکورپ نیاز دارد. فیلم‌های پر هزینه‌ای مثل فیلم Valerian and the City of a Thousand Planets (والرین و شهر هزار سیاره) که سودآوری چندانی نداشته‌اند و بیشتر به این استودیوی فیلمسازی فرانسوی ضربه مالی زده‌اند، باعث ایجاد یک بحران مالی برای اروپاکورپ شده و استودیو سال گذشته میلادی با ضرر مالی بزرگی روبه‌رو شده است.

همچنین Netflix به دنبال توسعه بخش فیلم‌های این شبکه استریم است و به دنبال ساخت و تولید فیلم‌های بلاک‌باستر و بزرگ است و به نظر می‌رسد که اروپاکورپ مکان مناسبی برای اجرای پروژه‌های آینده نتفلیکس باشد. همچنین این شبکه استریم می‌تواند با استفاده از اروپاکورپ فیلمسازان اروپایی را نیز بیش از گذشته جذب کند. از طرفی نتفلیکس به دنبال گسترش نفوذ خود در اروپا به‌خصوص در کشور فرانسه است. با توجه به اینکه اروپاکورپ در بین ۲۰ شرکت فیلمساز برتر اروپایی در رتبه هشتم قرار دارد، می‌تواند یک مرکز جهانی مناسب برای نت‌فلیکس در قاره اروپا باشد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *