هویت اصلی نسیم اقدم ملقب به دختر بادکنکی چیست

[ad id='39844']

حمله نسیم اقدم به یوتیوب

یک ایرانی تبار ۳۹ ساله به نام نسیم اقدم ( نسیم نجفی اقدم )  امروز در حمله مسلحانه به مقر یوتیوب چند نفر را زحمی کرد و بعد خود را کشت. 

او  که ساکن شهر سن دیگو کالفرنیا بود با ساختن ویدیو و پخش آن در شبکه‌های اجتماعی تا اندازه‌ای بین کاربران ایرانی مشهور بود. روی سایت او انتقاداتی از یوتیوب به دلیل فیلتر کردن ویدیوها و بازدیدهایش دیده می‌شود .

او از یوتیوب انتقاد کرده بود که به بسیاری از کسانی که دلش بخواهد اجازه رشد می دهد اما جلوی رشد او را گرفته است. 

ویدیوهای او در مورد گیاهخواری و لاغری بود اما  ظاهرا حذف کانالش و فیلتر شدن آن او را بسیار خشگمین کرده بود. یوتیوب بعد از این حمله تمام کانال‌های او را در این شبکه بست. 

او در یک ویدیو خود را اینگونه معرفی میکند:« در ایران در شهر ارومیه به دنیا آمدم و چپ دست هستم از دوران کودکی به ترک گوشتخواری اقدام کردم. بعد به سراغ ویدیوسازی رفتم . فکر میکنم کارهام عالی هستند. هیچ وقت عاشق نشدم و ازدواج نکردم بیماری جسمی و روانی ندارم اما در سیاره‌ای زندگی میکنمن که پر از اختلالات و انحرافات و بی عدالتی‌هاست. بهترین دوران زندگیم در ایران مهرشهر کرج بود. به ایران برنخواهم گشت. »

او کانال‌های مختلفی را در ویدیو داشت که به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی در آنها صحبت می‌کرد. ویدیوهای او در زمینه‌هایی چون موسیقی و ورزش و فواید گیاهخواری بود. 

در حمله به مقر یوتیوب ۴ نفر از کارکنان این شرکت زحمی شده‌اند که حال یک نفر از آنان وخیم اعلام شده است. زخمی‌ها به بیمارستان زاکربرگ سیلیکون ولی انتقال پیدا کردند. 

بر اساس گزارش تایمز نسیم اقدم اخیرا دوبار به دلیل مشاجره تحت بازجویی قرار گرفته بود. در فوریه سال ۲۰۱۷ او ویدیویی انتقادی از یوتیوب ساخت و آن را روی فیس‌بوک منتشر کرد که در آن یوتیوب را به دستکاری در آمار بازدیدهای سایتش متهم می‌کرد. او همچنین از حذف ویدیوهایش در یوتیوب انتقاد کرده بود و گفته بود در تماس با یوتیوب به او گفته شده به دلیل وجود صحنه‌های نامناسب ویدیویش حذف شده است. 

اقدم در یک ویدیو در انتقاد از وضعیت به اینجا ( آمریکا) اشاره می‌کند و می گوید: «اینجا سانسور، پارتی بازی و سرکوب حقیقت وجود داره و آزادی حقیقت فقط در حد شعاره، ظلم به حیوان پرورشی در مقایسه با کشورهای اروپایی بیشتره .»

مقر یوتیوب در شهر سن برونو قرار دارد  شهری با ۴۳ هزار نفر در محدوده سیلیکون ولی و در نزدیکی فرودگاه سان‌فرانسیسکو. هرچند یوتیوب امروزه بخشی از گوگل به شمار می‌رود اما ساختمان یوتیوب با مقر گوگل فاصله زیادی دارد. به طور کلی امنیت در محدوده سیلیکون ولی بالاست و از این رو کنترل چندانی برای ورود افراد به محدوده شرکتها اعمال نمی‌شود.  گوگل و شرکتهای زیر مجموعه آن آزادی رفت و آمد بیشتری هم برخوردارند و عموم مردم می‌توانند به محوطه‌های بیرونی مقر گوگل بروند و حتی دوچرخه سواری کنند. 

بعد از این حمله مطالب مختلف در مورد مقدم در اینترنت منتشر شده است. برخی او را به طرفداری از داعش متهم کرده‌اند و برخی دیگر مطالب طنز‌آمیزی را نوشته‌اند کار بدانجا رسید که جک دورسی بنیانگذار و مدیرعامل توییتر گفته است که شرکتش با دقت با محتواها و مطالبی که به دروغ در مورد این حمله در حال پخش است مقابله میکند. ساندار پیچای مدیرعامل گوگل هم با انتشار بیانه‌ای روی توییتر از این اقدام ابراز تاسف کرده است. 

تیم کوک مدیرعامل اپل هم در یک توییت با قربانیان حادثه همدردی کرد. 

مقدم در انتهای یکی از  ویدیوهایش با گذاشتن صدای شلیک اسلحه می‌گوید:« اینجا به دلیل آزاد بودن اسلحه ممکن است بدونین وقتی از خانه بیرون می‌روید ممکن است زنده یا سالم به خانه برنگردید»

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *