حمایت کریستوفر نولان از فیلم هندی «پاتر پانچالی»

[ad id='39844']

 

کریستوفر نولان قول داد فیلم‌های بیشتری از سینمای هند ببیند و «پاتر پانچالی» را یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ خواند.

– به گزارش نقد سینما، نولان در تعطیلات آخر هفته عید پاک به منظور ادامه مبارزه برای حفظ فیلم‌های سلولویدی به بمبئیِ هند سفر کرد. این کارگردان به همراه هنرمند جلوه‌های بصری تاکیتا دین در مجموعه‌ای از مراسم‌ها [مراسم] به‌عنوان بخشی از کمپین «قاب‌بندی مجدد آینده فیلم» شرکت کردند؛ این مراسم‌ها [مراسم] شامل اکران «دانکرک» با فیلم ۷۰ میلی‌متری و «بین‌ستاره‌ای» با فیلم ۳۵ میلی‌متری می‌شد.

– نولان درباره سفر خود به رسانه‌ها گفت: «جلسه بسیار پرباری با صنعت فیلم هند داشتیم؛ مثل جلسات‌مان در هالیوود و انگلستان. واقعاً در تلاشیم تا فیلم‌سازان را در این بحث مشارکت دهیم که چگونه می‌توانیم همچنان از فیلم‌سازی با زیرساخت‌های آنالوگ، سلولویدی، و فوتوشیمیایی بهره ببریم.»

– این کارگردان تأکید کرد: «مسئله قرار دادن ابزارهای قدیمی فیلم در مقابل ابزارهای دیجیتالی نیست. بلکه مسئله حفظ این مدیوم برای نسل‌های آینده است.»

– نولان اشاره کرد که در این راستا سفر او به هند درست بوده است زیرا بالیوود بزرگترین صنعت فیلم در جهان است که این امر اهمیت ادامه استفاده از فیلم‌های سلولویدی را در این منطقه دوچندان می‌کند. البته این فیلم‌ساز اعتراف کرد که سفر به هند دلایل «خودخواهانه‌ای» نیز داشته است.

– نولان دراین‌باره گفت: «می‌خواستم با فیلم‌سازان هندی ملاقات کنم و در مورد هند اطلاعات بیشتری به‌دست بیاورم. دوست دارم در آینده فیلم‌های هندی بیشتری ببینم. اخیراً افتخار دیدن اثر ساتیاجیت رِی «پاتر پانچالی» را داشتم که قبلاً ندیده بودم. به نظرم یکی از بهترین فیلم‌هایی بود که تابه‌حال ساخته شده. اثر فوق‌العاده‌ای بود. علاقه‌مندم در مورد صنعت فیلم هند بیشتر یاد بگیرم و به همین دلیل به آن‌جا رفتم.»

– نولان پیش از این نیز طی ساخت «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» برای مدت کوتاهی به هند رفته بود. صحنه‌های مربوط به فضای بیرونِ سیاه‌چال در آن فیلم در نزدیکی قلعه مهران در شهر جوداپور فیلم‌برداری شده‌اند

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *