نقد عملکرد ارنستو والورده در تیم بارسلونا

[ad id='39844']

عملکرد ارنستو والورده در تیم بارسلونا

طرفداری – ارنستو والورده در بازی فردا مقابل لگانس برای پنجاهمین بار روی نیمکت بارسلونا خواهد نشست.

به گزارش mundodeportivo، آماری که تیم والورده تاکنون برجای گذاشته در یک کلام، خیره کننده است. تیم او صدرنشین بلامنازع لالیگاست؛ در فینال کوپا دل ری حضور دارد و یک پایش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپاست. این یعنی در این لحظه، ارنستو می‌تواند به سومین مربی تاریخ بارسلونا تبدیل شود که یک سه گانه ارزشمند را برای هواداران به ارمغان می‌آورد. اما صرف نظر از اتفاقاتی که تا پایان فصل رخ خواهد داشت، با هم آمار تیم والورده در این ۴۹ بازی را مرور خواهیم کرد.

تیم والورده به لحاظ تعداد شکست، در تاریخ بارسا رکورددار است. در واقع هیچ کدام از مربیان تاریخ باشگاه در پنجاه بازی ابتدایی شان حداقل ۵ باخت را تجربه کرده بودند و این در حالی است که تیم والورده فقط سه بار شکست خورده است. دو بار در سوپرکاپ اسپانیا و دیگری مقابل اسپانیول در کوپا دل ری. بارسا در این فصل در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا بی شکست بوده و آمار ۳۵ برد و ۱۱ تساوی را به ثبت رسانده است. 

بارسا در این فصل با پشت سر گذاشتن ۲۹ بازی متوالی بدون شکست، پس از تیم لوئیز انریکه در تاریخ باشگاه رکورددار است. در لالیگا این تیم بهترین عملکرد را داشته و تنها یک بازی با برابری با رکورد تاریخی رئال سوسیداد که ۳۸ بازی متوالی را در لالیگا نباخت، فاصله دارد. هفت هفته پایانی فصل گذشته به علاوه ۳۰ هفته ابتدایی این فصل یعنی عدم شکست مقابل لگانس، نام این تیم بارسا را در تاریخ لالیگا جاودانه خواهد کرد. 

به لحاظ دفاعی هم تیم والورده بهترین عملکرد را در تاریخ باشگاه به ثبت رسانده است. تاکنون این تیم در ۴۹ بازی تنها ۲۵ گل خورده و در ۳۰ بازی دروازه اش را به روی حریفان بسته نگه داشته است. هیچ مربی دیگری در تاریخ بارسا نتوانسته در پنجاه بازی ابتدایی‌اش، کمتر از ۲۵ گل دریافت کند. 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *