نظر منتقدان مطرح جهان درباره فیلم همه می دانند اصغر فرهادی

[ad id='39844']

 

 ورایتی 

از جهاتی، می توان تمام فیلم های فرهادی را ” جدایی” یا ” گذشته” نامید. اما این درام که در اسپانیا می‌گذرد، با بازی پنه لوپه کروز و خاویر باردم، اولین فیلمی است که احساس تکراری بودن می‌دهد.

گاردین 

این فیلم درباره یک ضربه ی بیرونی ویران کننده به خانواده است که با دقتی تقریبا غیرطبیعی به تصویر کشیده شده است. ضربه ای که ترک‌ها، ضعف‌ها و گسل‌ها را بیرون می آورد. و این کار را به گونه ای بی‌رحمانه انجام می‌دهد که انگار این اسرار و دروغ ها، نوعی گناه‌اند که مجازات اجتناب ناپذیری را به همراه دارد. این ایده‌ای است که قبلا فرهادی ترسیم کرده است: رازی دفن نشده، زخمی باز و بازگشت سریع و سرکوب‌گر.
پیتر برادشاو در قسمت هایی از ریویو به تاثیر احتمالی فرهادی از هانکه و آنتونیونی هم اشاره کرده است.

 هالیوود ریپورتر

خانواده هایی که به آنها افرادی اضافه شده اند، اختلاف طبقاتی، و کودکانی که در زیرزمین ها (بیش‌تر [به‌شکل] استعاری) خرد می‌شوند، رازهای قدیمی که ناگهان سر باز می کنند؛ روی کاغذ ” همه می دانند” مصالح لازم را برای بهترین فیلم اصغر فرهادی دارد.
اما به جای یک درام درخشان که سوال هایی را درباره اخلاق و مسئولیت های فردی را از زوایای گوناگون مطرح کند، آخرین ساخته فرهادی- که اولین فیلم اسپانیایی زبان اوست- بیش‌تر به ژانر می پردازد و حول آدم ربایی و پولی می گردد که باید در دهکده ای پیدا شود که اهالی اش بیش تر از پول، غم دارند.
نتیجه عجیب است؛ قسمتی از فیلم، دوگانه‌ی ناموفقی از یک تریلر است، قسمتی از یک درام خانوادگی. با این حال پکیج فرهادی به همراه پنه لوپه کروز و خاویر باردم، می‌تواند یک ایده تقریبا جذاب در خانه‌های هنری در سراسر جهان باشد.

 

متیو کریر (اروپا ۱)

اصغر فرهادی اثر جدیدی در باب خانواده و شیمی روابط آن ساخته است. چرخ‌دنده‌های فیلم روغن‌کاری شده و درست کار می‌کنند تا اینکه گرد و غبار روی آن‌ها می‌نشیند. هیجان فیلم با قابل پیشبینی بودنش کمی گرفته شده.

استفانی لی‌بلانک(کالچر)

یک درام خوب در رده‌ی چیزی که اصغر فرهادی خوب می‌داند و بلد است. با بازیگرهایش، پنه‌لوپه کروز و خاویز باردم در اوج.

فیلیپه رویر (مجله پوزتیو)

کن ۲۰۱۸ با دوستداران سینما خوب رفتار کرده و «همه می‌دانند» را به عنوان افتتاحیه انتخاب کرده است. اصغر فرهادی به حومه اسپانیا رفته و احساسات و حسادت را با حضور خاویر باردم و پنه لوپه کروز به‌تصویر کشیده است.

لیا بودین (آلوسینه)

کن هفتاد و یکم با «همه می‌دانند» و استایل فرهادی شروع شد، فیلمی کسل کننده و بدون جذابیت سینمایی.

پیتر بردشاو(گاردین)

«همه می‌‌دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی فیلمی دردناک و درامی است قدرتمند که به خصوص توسط نفش‌آفرینی‌های قدرتمندی نگاه داشته شده: – کروز، باردم، دارین.

بئاتریس بن (دن لو سینما)

تویست داستان بیست دقیقه‌ای معلوم می‌شود. اما «همه می‌دانند» فرهادی همچنان تزلزل خانواده را جذاب نشان می‌دهد، همچنین کروز. ولی نقشش او را آخر سر به مادری هق هقو تبدیل می‌کند. متأسفانه جا داشت تا اندکی بیشتر شرارت ببینیم

پیتر هاول (تورنتو استار)

اصغر فرهادی سرنخ‌هایی از تردید و تنش را به درستی در هم می‌آویزد و داستان پلیسی-آدم‌ربایی‌اش در حد آگاتا کریستی است. شروعی قدرتمند برای کن ۲۰۱۸ .

توتال فیلم

اصغر فرهادی درامش را در اسپانیا چیده، با بازی‌های جذاب خاویر باردم، پنه لوپه کروز، ریکاردو دارین. بهترین کار این کارگردان نیست و کمی بیرون می‌زند اما در کل جذاب است.

دونالد کلارک (آیریش تایمز)

«همه می‌دانند» اصغر فرهادی تمام تلاشش را برای یک افتتاحیه خوب می‌کند. موقع فیلم منتظرید خانم مارپل بیاید معما را حل کند.

کایل بوکانن(نیویورک مگزین)

مردم می‌گویند «همه می‌دانند» اصغر فرهادی یک تریلر مقوایی با ستاره‌های بزرگ، موقعیت‌های ملودراماتیک و لوکیشن دوستانه‌ی خارج شهر است. اما… این دقیقا همان دلیلی است که من دوستش دارم.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *