ابرشرورهای دی سی : لکس لوتر Lex Luthor

[ad id='39844']

معرفی شخصیت های دی سی کمیک

لکس لوتر (به انگلیسی: Lex Luthor)یک شخصیت خیالی شرور است که در کتاب‌های کامیک دی سی کمیکز وجود دارد؛ و برای اولین بار، در شمارهٔ ۲۳ مجلهٔ کمیک اکشن (Action Comics) در آوریل ۱۹۴۰ معرفی شد. او یکی از بزرگ‌ترین دشمنان سوپرمن است. لکس لوتر هیچ ارزشی برای هم نوعان خود قایل نیست. او می‌تواند بیشتر بیماری‌ها را بر طرف کند اما این کار را نمی‌کند.

لکس لوتر یک تاجر نابغه و خود محور اهل متروپلیس است. او با وجود شرکت خودش به نام «لکس کورپ» و نیز لباس جنگی (Warsuit) فوق پیشرفته اش، به عنوان دشمن و هم پیمان سوپرمن و انجمن عدالت ظاهر شده است.

دوران نخست زندگی و جنایات

الکساندر لوتر در شهر اسمالویلِ کانزاس به دنیا آمد و بزرگ شد. او خواهری داشت به نام لینا که به شدت مریض بود و لکس نیز به او قول داده بود تا مداوایش کند.

لکس در دوران بزرگسالی به متروپلیس نقل مکان کرد و به عنوان عیب یاب مشغول به کار شد. زمانی که رهگیری سیگنال های بیگانه ای را که نامش “ساختار مغزی درون عملی” بود، شروع کرد، توانست با خلق مکالماتی، داده های زمین را با دانش های علمی بیگانگان رد و بدل کند.

لکس از طریق فرد خیر خواه عجیب و غریبی به تسلیهات پروژه ی ژنرال لِین ملحق شد. پروژه ی او «سرباز استیل» نام داشت که همراه با گلن گلن مورگان بر علیه سوپرمن بودند. با این حال، او به لین و گلن مورگان نارو زد و عنصر کریپتونیت را که قرار بود کل گروه استفاده کنند دزدید و سپس نقشه آنها را به خبرنگاری به نام کلارک کنت لو داد.

لکس در خلال نابودی شهر متروپلیس قصد کرد تا به بِرینیاک۱ (Brainiac) کمک کند و اما بعد از آن اتفاق به علت نبود هیچ مدرکی دال بر این موضوع، دولت مجبور شد تا او را آزاد کند.

چیزی در حدود چهار سال پس از شکل گیری انجمن عدالت، لکس آمریکا را در جهت حمله به کوراک۲ تحریک کرد که از این طریق بتواند ابر اسلحه هایش را به ارتش بفروشد. همچنین در همان سال بود که لکس شخصا برای اولین بار با سوپرمن رو در رو و به دست او دستگیر شد و در حین مبارزه شان، زخمی در سمت چپ صورتش ایجاد شد. لکس یک سال را در زندان سپری کرد و سوپرمن نیز گهگداری به دیدن او می رفت و درباره فجایع علمی ای که سبب شده بود پرس و جو می کرد.

لکس در دورانی که زندان بود با پاندورا ملاقات کرد. زنی مرموز که معتقد بود لکس می تواند با سیاهی قلب خود، جعبه ی او۳ را باز کند اما گروهی از ابرقهرمان ها که واندروومن رهبری آن را بدست داشت، وارد سلول شدند و جعبه را گرفتند. چیزی نگذشت و لکس از زندان آزاد شد و به جایگاه خودش یعنی ریاست شرکت لکس کورپ بازگشت. همان زمان بود که دید سندیکای مجرمین۴ تازه بر پا شده است و نیز اعلام کرده اند که مجرم ها آزادند تا در دنیا بچرخند.

لکس که تصمیم داشت جلوی آنها را بگیرد و نگذارد کنترل دنیا اش بدست سندیکای مجرمین بیفتد، بر آن شد تا سلول نا تمام سوپرمن را به نام سابجکت بی-۰۵ احیا کند و بذر نابودی سندیکای مجرمین را بکارد. هر دوی آنها که ضد قهرمان به حساب می آیند، در ویرانه های شهر متروپلیس کنکاش کردند و تعدادی از بزهکار ها را گرد هم آوردند و گروه خود را تشکیل دادند که انجمن بی عدالت نام داشت.

زمانیکه سرانجام آماده ی مبارزه با سندیکا بودند، دشمنی جدید به نام مازاس – آنالوگ خود لکس در زمین ۳ – به لوتر و هم پیمان هایش حمله کرد. با اینکه قدرت مازاس اصلا با هوش بالای لوتر همخوانی نداشت اما او توانست مازاس را در میدان نبرد شکست دهد و بکشد. پس از این ماجرا و نابود شدن سندیکای مجرمین و نجات یافتن انجمن عدالت از ماتریکس فایر استورم که آنجا گیر افتاده بودند، لوتر و باقی انجمن بی عدالت به عنوان قهرمان شناخته شدند و بخاطر دلاوری هایشان مورد تجلیل و ستایش قرار گرفتند.

انجمن عدالت

در هنگام ظهور این نبرد ها، اذهان عمومی نسبت به لکس شدیدا و به طرز شگفت انگیزی مساعد و مناسب بود و اون نیز از این شرایط لذت می برد. لکس در جهت حفظ این مقام و جایگاهی که به عنوان قهرمان بدست آورده بود، سعی کرد تا انجمن عدالت را راضی کند که او را نیز به خدمت بگیرند. اما در همان ابتدا ناموفق بود. انجمن عدالت دست آخر به این نتیجه رسیدند که لکس با کمک آنها یا بدون کمک آنها به هر حال به این کار های قهرمانانه ی خودش ادامه می دهد پس به ناچار برآن شدند تا لوتر را وارد گروه شان کنند.

لوتر بعد از بازگشایی شرکت اش و برگزاری جشن عمومی، مورد حمله ی آدمکشی به نام نوترون قرار گرفت. با اینکه لوتر و انجمن عدالت توانستند در مقابل او ایستادگی کنند ولی آدمکش به صورت اتفاقی پروژه ی محرمانه ی لکس کورپ را فاش ساخت که «ویروس آمازو» نام داشت. این اتفاق باعث شد که کل متروپلیس به منطقه قرنطینه بروند. لوتر و انجمن عدالت با همکاری یکدیگر ویروس را از بین بردند و تمام کسانی را که آلوده شده بودند، مداوا کردند.

قدرت ها و توانایی ها

سطح هوشی بالا

مهارت بالا در مدیریت کاری

علوم سیاسی

شیمی

مهندسی رباتیک

مبارزه تن به تن (در حد پایه)

تسلط به چند زبان مختلف

پانویس

۱- موجودی فضایی از سیاره کولو که بار ها با سوپرمن جنگیده است.

۲- کشوری ساختگی در دنیای دی سی که در شرق آسیا قرار دارد و دارای سیاست ضد آمریکایی است.

۳- صندوقچه ای عتیقه که تمام پلیدی های دنیا در آن است.

۴- گروهی از افراد پلید که در مقابل انجمن عدالت در زمین ۳ شکل گرفتند.

۵- قصد لکس لوتر برای یکی کردن دی ان ای سوپرمن با دی ان ای انسان و تزریق آن به یک نوجوان به نام باب. او با اینکار می خواست ارتش شخصی خود را از سوپرمن ایجاد کند.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *