انسداد تلگرام از طرف شرکت مخابرات

[ad id='39844']

انساد کامل تلگرام در آینده نزدیک

پیام‌رسان‌های موبایلی مدتی است که جایگاه خود را در کشورمان باز کرده و هرروز بر تعداد مشترکان این سرپیس‌ها افزوده می‌شود. از مشهورترین و محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها وایبر بود که اخیرا با کندی و اختلالات شدید در کشورمان همراه بود. این امر حرف و حدیث‌های بسیاری را به همراه داشت مبنی بر اینکه مخابرات درصدد مسدودکردن این شبکه است و این اختلالات به‌دنبال فیلترینگ هوشمند ایجاد شده است. بر همین اساس بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی به سمت تلگرام سرازیر شدند. تلگرام به علت سرعت، امنیت و فضای ذخیره‌سازی بالا در حال حاضر رایج‌ترین پیام‌رسان در بین ایرانی‌ها محسوب می‌شود که هر روز بر تعداد کاربران و طرفدارانش افزوده می‌شود.

روز شنبه هفته جاری اتفاقی افتاد که با واکنش و انتقاد انبوهی از کاربران اینترنت مخابرات مواجه شد. شرکت مخابرات درخدمات اینترنتی خود سرویس پیام رسان تلگرام را در برخی از نقاط استان تهران و برخی استانها بدون اطلاع قبلی مسدود و از دسترس کاربران خود خارج کرد.
کاربران این شرکت از حوالی ظهر روز شنبه در موبایل و کامپیوترهای خود با صفحه‌های غیر فعال برنامه تلگرام رو به رو شده  و موفق به استفاده از این برنامه نشدند.
انسداد و حذف برنامه تلگرام توسط  شرکت مخابرات درحالی است که سایر شرکت های خدمات دهنده اینترنت این سرویس را همچنان و بدون اختلال به کاربران خود ارائه می دهند.
برای پیگیری این موضوع با مخابرات تماس گرفتیم که این خبر را تکذیب کرد. مخابرات اعلام کرد که ایجاد اختلال از طرف مخابرات نمی‌تواند صورت بگیرد و دستور فیلترینگ را دستور فیلترینگ را شرکت ارتباطات زیرساخت اجرا می‌کند. به دنبال این موضوع با یک مقام مطلع در شرکت ارتباطات زیرساخت تماس گرفتیم. وی ضمن رد گفته‌های شرکت مخابرات اعلام کرد که شرکت زیرساخت با محدودیت‌ها کاری ندارد و اقدام مذکور به این شرکت مربوط نمی‌شود.
در نهایت اینکه از هیچ شرکتی پاسخی قانع‌کننده و رسمی دریافت نکردیم و باید منتظر بمانیم و ببینیم سرنوشت تلگرام به کجا می‌رسد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *