بررسی معایب پیامرسان ایرانی سروش

[ad id='39844']

بررسی پیامرسان ایرانی سروش

 یکی از مسائلی که بسیار بد می باشد در طراحی اپلیکیشن مسئله ی کپی کاری است و در این زمینه نیز داشتن ux مشابه مسئله ای ندارد ولی نه اینکه حتی تمامی شکل و شمایل نرم افزار یک کپی از سایر نرم افزارهای خارجی باشد! این اتفاق رسما یک کپی کاری علنی است. در این پیام رسان تراز بندی متون دارای چینش چپ به راست (ltr) می باشد و با تراز بندی فارسی که یه صورت چپ به راست (rtl) می باشد، تفاوت دارد.

لوگوی مورد استفاده برای کانال ها نیز دقیقا مشابه با لوگویی است که در تلگرام استفاده شده است و این مسئله حتی در خصوص نام و تعداد اعضای کانال ها نیز تکرار شده است و تمامی آن ها یک کپی از تلگرام می باشند و هیچگونه خلاقیتی در آن دیده نمی شود.

  • ضعف سرور و کند بودن پیام رسان

در بارگزاری چت ها و مطالبی که در کانال ها قرار گرفته است سرعت بسیار کمی احساس می گردد و اصلا با تلگرام قابل مقایسه نیست.

  • طراحی نامناسب

تم پیش فرضی که در این پیام رسان استفاده شده است، رنگ پس زمینه ی چت ها شباهت بسیار زیادی با رنگ پس زمینه ی خود پیام رسان دارد و همین موضوع سبب اشتباه کاربر در شناخت لایه های مختلف می گردد.

پیش نمایش اولیه ی تصاویر نیز اصلا خوب طراحی نشده است و نسبت به تلگرام پیش نمایش تصاویر حجم بیشتری را مصرف می کنند.

  • عدم توجه به حریم خصوصی کاربران

در این پیام رسان کاربر بسیار محدود می باشد و آزادی بیان در سروش معنایی ندارد و تمامی پیام ها کنترل می گردند که این موضوع نظر اصلی کاربران می باشد و بسیاری از کاربران به همین دلیل تمایلی به استفاده از این اپلیکیشن ندارند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *