معرفی شخصیت های کیهانی مارول

[ad id='39844']

منبع : سایت اسپایدی  .spidey.ir

– غریبه (The Stranger)

خلق شده توسط: استن لی، جک کربی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره ۱۱ از کمیک Uncanny X-men (می ۱۹۶۵)

«غریبه» یک ماهیت تقریبا ناشناخته در عالم کیهانی مارول است. همانطور که اسمش هم نشان میدهد ، اریجین و سرگذشت حقیقی وی در هاله ای از ابهام فرو رفته است. ولی میشه گفت که یک موجود ترکیبی یا کامپوزیت است که از ترکیب جسم و ذهن ساکنین سیاره ای به نام Gigantus ساخته شده است. غریبه تا به حال با برخی از شخصیت های خبیث و مثبت مارول مثل مگنتو، هالک و موج سوار نقره ای سرشاخ شده است. ولی دلیل اینکه جزو این Top 15 نیست اینه که شخصیت چندان خبیثی نیست  اتفاقا شخصیت اش  خیلی هم سمپاتیک است و گاهی به کمک گروه های چهار شگفت انگیز و اونجرز هم آمده (در مواقعی که واقعا بهش نیاز بوده). میگن قدرت او با «سلستیال ها» هم برابری میکنه (درباره سلستیال ها در همین مقاله توضیح داده شده است). در کل کسی هستش که فقط از قوانین خاص خودش پیروی میکنه.

 

۱۵- سیتوراک (Cyttorak)

خلق شده توسط: استن لی، جک کربی، الکس تاث

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره ۴۴  از سری سوم کمیک های Dr Strange  (گوست ۱۹۹۲)

«سیتوراک» حاکم مطلق دنیایی به نام Crimson Cosmos هستش (در این دنیا زمان معنا ندارد). او قدرت خودش رو به کسانی که عبادتش میکنند اهدا میکند و  قدرتش از طریق اشیا طلسم شده به دیگران منتقل میشود. یکی از این طلسم ها “سنگ زرشکی سیتوراک” یا Crimson Gem of Cyttorak نام دارد که در یک شرط بندی بین سیتوراک و ۷ خدای دیگر برای اینکه معلوم بشه کی از همه قوی تره خلق شد. هر کی این سنگ رو داشته باشه به قدرت های سیتوراک دست پیدا میکنه . معروف ترین کسی که صاحب قدرت سیتوراک شده کسی نیست جز «جاگرنات» و به خاطر همینه که به جاگرنات لقب “هیچ کسی نمیتونه جلوش رو بگیره” داده اند. ولی هر کی قدرت های سیتوراک را داشته باشه مجبوره ازش اطاعت هم بکنه.

 

۱۴- دشمن (Adversary)

خلق شده توسط: کریس کلرمانت، جان رومیتا جونیور

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره ۱۸۸  از کمیک Uncanny X-Men

«دشمن» یک موجود دیو مانند است که از دنیایی میاد که مملو است از هرج و مرج و آشوب! به همین دلیل تنها هدفش نابودی عالمه تا یکی دیگه به جاش خلق کنه! او از انرژی خالص و نیروی های غیر قابل کنترل ساخته شده ولی میتونه وارد جسم فیزیکی دیگران بشه تا نقشه های خودش رو به اجرا دربیاره. جادوگران سرخ پوستان قاره آمریکا از دوران باستان با «دشمن» آشنایی و با فراگیری هنرهای مرموز سعی در  مقابله با او داشته اند. اصلی ترین این جادوگران ، Naze نام داشت که بعدا Forge از اعضای ایکس من را تربیت کرد تا بعد از مرگش جاش رو بگیره و با «دشمن» بجنگه.   دشمن در کمیک های ایکس من دیده شده و یک بار تا مرز نابودی زمین پیش رفت ولی به لطف فداکاری های اعضای ایکس من و به کمک الهه ای به نام Roma شکست خورد. 

 

۱۳- پادشاه هرج و مرج (Chaos King)

نام واقعی : آماتسو – میکابوشی (Amatsu-Mikaboshi)

خلق شده توسط: مایکل اومینگ، اسکات کالینز

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره ۶ از کمیک Thor: Blood Oath (فوریه ۲۰۰۶)

برای سالها فکر میشد که «آماتسو – میکابوشی» خدای شر  و هرج و مرج ژاپنی ها میباشد ولی بعدا فاش شد که  ایشون میلیاردها سال قبل و قبل از اینکه مالتی ورس خلق بشه وجود داشته! یعنی قدمتش به قبل از خلقت میرسه! بنابراین الان اگه فقط یک خداست اما قبلا خیلی بزرگتر از این حرفا بوده. بعدا به دنبال شمشیر نیرومند Grasscutter رفت تا باهاش Kami رو شکست بده (Kami به خدایان باستانی ژاپنی ها اطلاق میشود). بعدشم به المپوس حمله کرد و پسر «آرس» یعنی Alex را ربود و برای سالها ذهنش را شستشو داد! ولی هدف اصلی او این بود که «زئوس» رو شکست بده و دیگر خدایان را نیز به فرمانبرداری از خودش مجبور کنه. جالبه که به آشیل ضربه کاری وارد کرد، زئوس رو سلاخی کرد و چیزی نمانده بود که هرکول و آپولو را هم بکشه!!! اما وقتی Alex حافظه خودش رو به دست آورد به سرعت از شمشیر Grasscutter استفاده کرد و آماتسو – میکابوشی را شکست داد. او مدتی مرده پنداشته میشد ولی برگشت . منتهی Kami او را دستگیر و در دنیای زیرین (Underworld) زندانی اش کردند. در هر حال این ویلن واقعا نیرومند و دیوانه، بیشتر دشمن ثور و هرکول است.

 

۱۲- بادون (Badoon)

خلق شده توسط: استن لی، جان بیوسما

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره ۲  از کمیک Silver Surfer (اکتبر ۱۹۶۸)

«بادون» یک نژاد بیگانه خزنده مانند هستند که به دو بخش مجزای جنسیتی تقسیم میشوند: مذکرها که بهشون میگن “برادری بادون” (Brotherhood of Badoon) و  مونث ها که بهشون میگن “خواهری بادون” (Sisterhood of Badoon). هر کدام هم پادشاه خاص خودشان را دارند و در سیارات مجزایی هم زندگی میکنند. در حقیقت جنسیت آنها را از هم جدا کرده. اولش همیشه بین اونا جنگ بود ولی مذکرها پیروز شدند. بعدش مونث ها دیگر جنگ طلبی را کنار گذاشتند و صلح طلب شدند. اما بادون های مذکر همچنان به جنگ و خونریزی در عالم ادامه دادند. کلا از دیگر موجودات زنده تنفر دارند و بارها و بارها به سیارات مختلف حمله کرده و نسل های زیادی را هم منقرض کرده اند. ضمن اینکه دوست دارند سلاح های خود را روی موجودات زنده دیگر سیارات تست کنند. بادون در کمیک های محافظین کهکشان از اهمیت زیادی برخوردار هستند و دشمن اصلی این گروه محسوب میشوند (به ویژه گروه اریجینال محافظین کهکشان).

 

۱۱- ماگوس (The Magus)

خلق شده توسط: جیم استارلین

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره ۱۷۸  از کمیک Strange Tales (فوریه ۱۹۷۵)

«ماگوس» همان «آدام وارلاک» است (برای اشنایی با آدام وارلاک در برخی داستان ها ماگوس نیمه تاریک آدام وارلاک است و در برخی دیگر نسخه مسن آدام وارلاک است که از آینده آمده. در هر حال در نظر بگیرید که اگر آدام وارلاک در دنیای مارول سمبل مسیح (ع) باشد، پس نسخه برعکس  او دیگر چیست و چقدر قدرت شریرانه دارد! ماگوس در رویداد مهم Infinity War شخصیت خبیث اصلی بود و به قدرت های دستکش بینهایت دست یافت و بر علیه آدام وارلاک و دیگر قهرمانان جنگید. تهدید او آنقدر زیاد بود که ثانوس مجبور شد برای شکست دادنش با آدام وارلاک متحد بشه! ماگوس در ضمن رهبر یک امپراتوری مذهبی به نام Universal Church of Truth است . این امپراتوری برای خیلی از قهرمانان کیهانی مارول ایجاد مزاحمت کرده و در کمیک شگفت انگیز The Thanos Imperative (که در این مقاله معرفی شده) نقش مهمی داشت. همیشه با دخالت آدام وارلاک جلوی ماگوس گرفته شده و خدا میدونه اگه وارلاک نباشه چه بر سر عالم میاره!

 

۱۰- مرگ (Death)

خلق شده توسط: جیم استارلین، مایک فردریک

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره ۲۶  از کمیک Captain Marvel (می ۱۹۷۳)

«مرگ» یک شخصیت کیهانی بسیار نیرومند در عالم مارول است که اغلب در فرم یک زن ظاهر میشود. او همزمان با به وجود آمدن زمان و به همراه دیگر نیروهای کیهانی متولد شد. اغلب هم در داستان های مرتبط با ثانوس دیده میشه چون ثانوس عاشق اوست و به خاطر اونه که قتل و کشتار میکنه. در واقع ثانوس برای راضی کردن مرگ هر کاری میکنه (مثلا “مکعب کیهانی” پیدا کرد تا کنترل عالم را در دست بگیره یا به دنبال سنگ ها و دستکش بینهایت رفت تا همه چیز رو باهاش نابود کنه و ….) . مرگ یک موجود نامیرا هستش و همیشه در عالم مارول حاضر خواهد بود. تا یادم نرفته بگم که با «ددپول» هم سر و سری داشته!!!

 

۹- انایلوس (Annihilus)

خلق شده توسط: استن لی، جک کربی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره ۶ از کمیک Fantastic Four Annual (نوامبر ۱۹۶۸)

«انایلوس» از سیاره Arthos و حاکم دنیای “منطقه انرژی منفی” (Negative Zone) است و از دشمنان بسیار قدیمی چهار شگفت انگیز به شمار میاد. او شیفته اینه که به طور مستمر عمر خودش رو زیاد کنه و هر چیزی را که حس کنه موجودیتش رو به خطر میندازه نابودش میکنه. یکی از بزرگترین و بهترین رویداد های تاریخ مارول Annihilation نام دارد که در آن انایلوس متوجه شد دنیای منطقه انرژی مثبت (Positive Zone) داره بخش منطقه منفی را تصاحب میکنه. بنابراین لشگری به نام Annihilation Wave راه انداخت و خیلی از سیاره ها را نابود کرد. با ثانوس هم بر علیه گالاکتوس متحد شد. اما ناگهان معلوم شد ثانوس را فریب داده و در تمام این مدت میخواسته از گالاکتوس به عنوان یک بمب استفاده و هر دو دنیای منطقه مثبت و منفی را نابود کنه! ثانوس متوجه نقشه انایلوس شد ولی قبل از اینکه بتونه گالاکتوس را آزاد کنه، توسط «درکس» کشته شد. درکس سپس «سیلور سرفر» را که او هم توسط انایلوس زندانی شده بود آزاد کرد. سیلور سرفر هم گالاکتوس را آزاد کرد. در نتیجه گالاکتوس خشمگین، آنایلوس و لشگرش را در حمله ای سهمگین کاملا نابود کرد.

 

۸- امپراتوری کری (The Kree Empire)

خلق شده توسط: استن لی، جک کربی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره ۶۵ از کمیک Fantastic Four (آگوست ۱۹۶۷)

نژاد «کری» که بهشون Ruul هم گفته میشه، یکی از مخلوقات جاودانه متعددی  هستش که استن لی و جک کربی در run بی همتای خود در کمیک های اولیه چهار شگفت انگیز خلق کردند. کری ها همواره یکی از بزرگترین نیروهای شناخته شده در کهکشان بوده اند. سیاره کری ها مثل یک دیکتاتوری نظامی بوده است که توسط یک ابر مغز به نام “هوش معظم” (Supreme Intelligence) اداره میشود. این نژاد متخاصم به خیلی از سیارات منجمله زمین حمله کرده است. این امپراتوری تمام عیار جنگجویان قابلی داشته . مثلا «کاپیتان مارول» اریجینال که از اعضای ارتش کری بود و وقتی به زمین آمد تصمیم گرفت آدم خوب و یک قهرمان باشه. یا مثلا «رونن متهم کننده» (Ronan the Accuser) که در فیلم اول محافظین کهکشان شخصیت خبیث اصلی بود. دشمن همیشگی نژاد کری، یک نژاد فضایی دیگر به نام «اسکرال» (Skrull) هستش که همواره با هم در حال نبرد بوده اند. یکی از برترین داستان های تاریخ مارول هم Kree-Skull War نام دارد که اونقدر عظیم بود که اونجرز هم مجبور به مداخله در آن شدند.

 

۷- سلستیال ها (The Celestials)

خلق شده توسط: جک کربی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره ۲ از کمیک Eternals (جولای ۱۹۷۶)

«سلستیال» ها از نژاد شگفت انگیزی هستند که تار و پود مالتی ورس را ساخته اند. ممکنه که خیلی اوقات اعمال آنها چندان پلید به نظر نرسه ولی کارهای انجام داده اند که به خاطر اونا میشه بهشون لقب تهدیدی برای بشریت داد. این شخصیت ها توسط جک کربی کبیر در سال ۱۹۷۶ و در سری Eternals خلق شدند. اونا خودشون رو مسئول حیات و مرگ موجودات زنده در عالم هستی میدونند و بنابراین به سیارات مختلفی مثل کره زمین سفر کرده و میکنند تا قضاوت کنند کدام گونه های زنده پیشرفت خوبی داشته اند و کدامیک باید نابود شوند یا کدام باید تقویت شوند. گفته میشه ژن میوتانت را آنها در نسل بشر خلق کرده اند. همچنین با آزمایش روی میمون ها و همین طور انسان ها  خالق Eternals  و  Deviants بوده اند (Eternals گونه دارای نیروهای فوق بشری از نژاد انسان و Deviants هم موجودات دفرمه و زشتی هستند که آنها هم توسط  سلستیال ها از DNA میمون ساخته شدند). گفته میشه یک بار تصمیم گرفتند حیات را در کره زمین متوقف کنند ولی خدایان باستانی جلوشون را گرفتند. قدرت آنها تقریبا نامحدود است و میتونند سیارات را جا به جا کنند ، یونیورس جدید درست کنند یا نابودشان سازند.  

 

۶- امپراتوری اسکرال (The Skrull Empire)

خلق شده توسط: جک کربی، استن لی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره ۲ از کمیک Fantastic Four (ژانویه ۱۹۶۲)

وقتی به قهرمانان مارول بگویید که بیگانگان فضایی حمله کردن قطعا اولین گزینه ای که به ذهنشون میرسه ، «اسکرال» ها هستند. این نژاد متخاصم از بدو تولد دنیای مدرن مارول وجود داشته اند و قدمت آنها به شماره ۲ از کمیک Fantastic Four در ابتدای دهه ۶۰ میلادی میرسه. اسکرال ها پوست سبز و ظاهر زشتی دارند که گذشته شون به “کهکشان آندرومدا” برمیگرده. اونا اولش جنگجو یا متخاصم نبودند ولی یک میلیارد سال پیش  «سلستیال ها» روشون آزمایش کردند و سپس تبدیل شدند به موجوداتی جنگ طلب. اسکرال ها از نظر تکنولوژیکی بسیار پیشرفته هستند و توانایی منحصر به فردی دارند : تغییر ظاهر و جا زدن خود به جای دیگران (shape-shifting). یعنی یه چیزی مثل قدرت های «میستیک» در کمیک ها و فیلم های ایکس من. ضمن اینکه برخی از آنها به نام های Super Skrulls یا War Skrulls میتوانند نیروهای فوق بشری قهرمانان مارول را یک جا با هم داشته باشند! قطعا بدترین حمله آنها به زمین در قالب رویداد معروف Secret Invasion انجام شد و طی آن معلوم شد سالها نقشه کشیده بودند تا با نفوذ در بین قهرمانان و مقامات عالی رتبه دولتی کره زمین، زمینه را برای تصاحب سیاره ما آماده کنند. بعد از اینکه از قهرمانان مارول شکست خوردند از تعدادشان کاسته شده ولی هنوز هم یک تهدید بزرگ محسوب میشوند.

 

۵- بیاندر (Beyonder)

خلق شده توسط: جیم شوتر، مایک زک

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره ۱ از کمیک Secret Wars (می ۱۹۸۴)

اریجین «بیاندر» دستخوش تغییراتی شده ولی اصلش اینه: دانشمندی به نام  اوون ریس (Owen Reece) در آزمایشگاه خودش به دنیایی به نام Beyond-Realm دسترسی پیدا کرد. این دنیا همانطور که از اسمش معلومه ، “فراتر” از همه عالم ها در مالتی ورس است. بعدش انرژی این دنیا به اوون ریس اصابت کرد و به «مرد مولوکولی» تبدیل شد.  بقیه انرژی به جا مانده از  Beyond-Realm دارای عقل و هوش شد و بیاندر خلق شد. در اریجین دیگر او هم گفته شده که بیاندر از همون اولش در دنیای Beyond-Realm وجود داشته و وقتی اوون ریس دنیای او را پیدا کرد ، او هم متوجه وجود کره زمین شد. ولی در هر حال چون بیاندر موجودی است که خارج از مالتی ورس خلق شده پس قدرت هاش از کل مالتی ورس بیشتره! او شخصیت خبیث برخی از قسمت های رویداد بزرگ مارول موسوم به “جنگ های پنهان” (Secret Wars) بوده .

ابتدا چون مفهوم خیر و شر براش سرگرم کننده بود، سیاره ای ساخت به نام Battleworld و گروهی از قهرمانان و شخصیت های خبیث کره زمین را به انجا منتقل کرد تا مبارزه بین اونا رو تماشا کنه و لذت ببره. در نهایت هم فهمید که انسان ها شگفتی های زیادی در درون خود دارند. بنابراین تصمیم گرفت انسان بشه  و عشق و درد رو تجربه کنه. شاید به نظر برسه که زیاد خبیث نیست ولی با آزمون و خطاهایی  که برای کشف ماهیت انسان ها میکنه ، خرابی و رنج زیادی به وجود میاره.  

 

۴- دورمامو  (Dormammu)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره ۱۲۶ کمیک Strange Tales (نوامبر سال ۱۹۶۴)

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتکو

«دورمامو» که نام کاملش « دورماموی مخوف» (The Dread Dormammu) هستش، ارباب دنیای تاریکی است و البته خودش هم یک جادوگر اعظم به حساب میاد. او بدون شک یکی از قوی ترین شخصیت های خبیث دنیای ماروله که قدرتش با امثال ثانوس و گالاکتوس برابری میکنه (به همین دلیل شایعه شده که او احتمالا خبیث اصلی فاز بعدی فیلم های سینمایی ماروله) . او از نژاد فالتاین هستش که از انرژی خالص به وجود آمده اند. نهایتا یک جادوگر شد و زادگاه خودش را به کمک خواهرش اومار فتح کرد . سپس دنیاهای دیگری را نیز فتح کرد و بر قدرت جادویی خودش افزود. تا اینکه به سرش زد دنیای انسان ها را نیز فتح کنه ولی دکتر استرنج جوان بر سر راهش قرار گرفت و با ترفند و زیرکی خاصی شکستش داد.

دورمامو به شدت از «دکتر استرنج» متنفره چون تنها کسی که تونسته جلوش قد علم کنه، دکتر استرنج بوده. دورمامو اولین بار در شماره ۱۲۶ کمیک Strange Tales (آگوست ۱۹۶۳) خلق شد ولی جالب اینه که ۱۵ شماره قبل نام او توسط بارون موردو  در داستان های دکتر استرنج به زبان آورده میشد ! پس واقعا ببینید استن لی و استیو دیتکو (خالقین دکتر استرنج) چه نوابغی بودند که در دهه ۶۰ میلادی که کلا رسم نبود داستان های کمیک بیش از یک شماره طول بکشند ، از ۱۵ شماره قبل برای رونمایی از دورمامو برنامه داشتند!

 

۳- نیروی فونیکس (Phoenix Force)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره ۱۰۱ کمیک Uncanny X-men (اکتبر سال ۱۹۷۶)

خلق شده توسط: کریس کلرمانت، دیو کاکرام

در عالم مارول سمبل و مظهر “شور و اشتیاق” (passion) چیزی نیست جز نیرویی به شدت قدرتمند و بی انتها به نام «فونیکس فورس» . این نیروی کیهانی به سمت کسانی میرود که دارای قدرت های ذهنی بالایی هستند؛ کسانی مثل «جین گری»  نیروی فونیکس جادوانه،شکست ناپذیر و دارای ظاهری انتزاعی است. قدرت فونیکس غیر قابل تصور است. قادر است هر تکه از جهان را جابجا یا محو کند،یا آن را به طور کامل نابود سازد . در هر حال  این نیرو باعث خرابی تعداد زیادی از سیارات در عالم شده است و وقتی وارد وجود امثال جین گری، «سایکلاپس» یا «نیمور» شده، باعث شده تا خبیث شوند.  

 

۲- ثانوس (Thanos)

خلق شده توسط:  جیم استارلین

اولین حضور در عالم کمیک : شماره ۵۵ از کمیک Iron Man (فوریه ۱۹۷۳)

«ثانوس» توسط مارول خلق شد تا پاسخی به «دارک ساید» در انتشارات دی سی باشد ولی پس از مدتی ثابت کرد که میتواند از دارک ساید هم در خباث و تهدید آمیز بودن پیشی بگیرد (در واقع ثانوس همواره پای ثابت اکثر داستان های کیهانی/حماسی مارول بوده است) گفته میشه که ثانوس در سیاره “تایتان” به دنیا آمده و از نژاد ‌Eternals که توسط سلستیال ها خلق شدند. است نکته جالب این است که ثانوس در خودش ژن دیگر مخلوق سلستیال ها یعنی  Deviants را نیز دارد. به همین خاطر است که از همان بدو تولد  ظاهرش با همنوعان خودش فرق داشت و مادرش حتی سعی کرد او را بکشد. ثانوس در دوران مدرسه پسر آرام و صلحب طلبی بود ولی در دوران بلوغ به شدت به ایده های پوچ گرایی علاقمند شد و در نتیجه  دلباخته شخصیتی به نام «مرگ» شد. او سپس خانواده خودش را به قتل رساند  و هر کاری را میکرد تا دل مرگ را به دست بیاورد . بنابراین میتوان گفت که ثانوس زندگی اش را وقف مرگ کرده است! ثانوس بارها با «کاپیتان مارول» و «آدام وارلاک» جنگید و در نهایت در یکی از نبردهای خودش با آدام وارلاک کشته شد . ولی برگشت و این بار سعی کرد به وسیله ای بسیار نیرومند در عالم مارول به نام “دستکش بینهایت” (Infinity Gauntlet) دست یابد. او با دستیابی به این دستکش نیرومند دست به خرابی های بسیاری زد. از آن موقع هم همچنان مشغول خباث های بیشمار بوده است.

 

۱- گالاکتوس  (Galactus)

خلق شده توسط: استن لی ، جک کربی

اولین حضور در عالم کمیک: شماره ۴۸ کمیک چهار شگفت انگیز (مارس ۱۹۶۶)

گالاکتوس اولین بار در کمیک های “چهار شگفت انگیز” دیده شد .او فقط یک هدف داشت: میخواست کره زمین را بخورد!  ظاهرا کره زمین و قهرمانانش اولین کسانی بودند که در مقابل گالاکتوس مقاومت کردند. از آن زمان تا به حال اطلاعات ما درباره گالاکتوس و پیشینه او بیشتر شده است . الان دیگر میدانیم که رید ریچادرز میداند گالاکتوس در واقع بخشی ضروری در عالم کیهانی است. بنابراین گالاکتوس هنوز هم آن بیرون است و به تغذیه از سیاره ها ادامه میدهد … گفته میشه گالاکتوس تنها بازمانده از عالمی است که قبل از عالم کنونی وجود داشته. یعنی اریجین او اینطور بوده که وقتی “بیگ بنگ” (انفجار بزرگ) در شرف آغاز بود، با سفینه خودش به قلب بیگ بنگ رفت و با آن ترکیب شد. سپس وقتی عالم کنونی خلق شد، دوباره از خواب بیدار شد و حس کرد که گرسنه هستش و باید از انرژی دیگر سیارات تغدیه کنه. در هر حال در کمیک های مارول هر وقت قهرمان ها بخوان بگن که اوضاع خیلی بده و قراره همه چیز نابود بشه ، میگن: “اوضاع اونقدر بده در حد گالاکتوس”!

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *