معرفی کامل شخصیت گابلین قرمز : ابرشرورهای مارول

[ad id='39844']

ابرشرورهای مارول : گابلین قرمز

سایت اسپایدی – نورمن ازبورن/گرین گابلین بدون شک بزرگترین دشمن اسپایدرمن و یکی از برترین ویلن های تاریخ دنیای کمیکه. تا به حال بدترین بلاها را بر سر پیتر پارکر آورده است مثل کشتن گوئن استیسی و بن رایلی و …  چون کسی بوده که از همون اوایل از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر بوده است. البته بعد از وقایع داستان منفور One More Day او هم مثل خیلی های دیگه هویت مخفی اسپایدرمن را فراموش کرد. در داستان “ملت گابلین” متوحه شدیم که نورمن تصمیم گرفته هویت خودش رو پنهان کند و با جراحی پلاستیک هر دفعه با صورت تازه ای به جنگ اسپایدرمن میرود.

همچنین متوجه شدیم که فرمول گابلینی دیگر در وجود او نیست و او دیگر جنون ندارد . در پایان این داستان نورمن مدتی خودش را مخفی کرد تا اینکه در داستان “هویت آزبورن”  فهمیدیم که مدتیه در کشور سیمکاریا بوده و علیرغم اینکه از توانایی ها و قدرت های گابلین خودش جدا شده اما با درست کردن صورت های جدید برای خودش در این کشور به همراه «کنتس کارکوف» مشغول ساخت و فروش اسلحه و همچنین درست کردن ارتشی گابلینی بوده است.

اما خوشبختانه اسپایدرمن به کمک سیلور سیبل تونست جلوی نقشه های پلید او را بگیره.

در پایان داستان او پس از شکست خوردن از اسپایدرمن به این نتیجه رسید که برای نابودی او لازمه حتما دوباره به قابلیت ها و هویت گابلینی خودش برگرده:

سپس در شماره ۳۲ از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز دیدیم که نورمن میخواد هر طوری شده دوباره هویت گابلین خودش رو به دست بیاره و بنابراین به خاور دور و نزد کاهنان معبدی رفته تا بتونه از طریق روش های جادویی و عرفانی دوباره گرین گابلین بشه اما کاهنین دست رد به سینه او زدند چون متوجه شدند وجودش کاملا شیطانیه .

در پایان همین داستان نیز دیدیم که نورمن علیرغم ناراحتی ولی خوشحاله چون دیگه فهمیده راهی برای اینکه دوباره گابلین بشه وجود داره و همین سرنخ اصلی رو به من داد!

ببینید ظاهر گابلین قرمز خیلی شیطانیه (مخصوصا با اون دم بزرگش!). و چه کسی در دنیای ماروله که شیطانه و قرمزه و دم بزرگ داره؟ یه کمی فکر کنید .. اهان خودشه! مفیستو!

مفیستو در واقع شیطان در دنیای مارول محسوب میشه و از دشمنان اصلی گوست رایدره . او استاد اینه که با بقیه معامله کنه و در ازای چیزی که بهشون میده ازشون یه چیز خیلی مهمی رو بگیره. اتفاقا تو داستان های مرد عنکبوتی هم نقش داشته و او بود که باعث شد ازدواح مرد عنکبوتی در داستان One more day بهم بخوره. یعنی اسپایدرمن برای نجات جان زن عموی خودش که تیر خورده بود به مفیستو روی آورد و او هم در ازای نجات دادن زندگی انت می، ازدواج پیتر پارکر و مری جین رو بهم زد

ما حتی در همین اواخر و در یکی از شماره های اولیه کمیک مشترک اسپایدرمن/ددپول دیدیم که به این قضیه دوباره اشاره شد و مفیستو به پیتر گفت که وقتی عشقش رو ازش دزدیده دچار یک خلا درونی شده:

بنابراین بنده نتیجه میگیرم که گابلین قرمز همون نورمن ازبورن هستش که رفته پیش مفیستو تا دوباره گابلین بشه و او نورمن رو این شکلی کرده! اون ظاهر سرخ و دم شیطانی هم به خاطر مفیستو هستش. در واقع بعد از اینکه نورمن رفت پیش اون کاهنان معبد فهمید که از طریق جادو و روش های ماورایی میتونه دوباره گابلین بشه . بنابراین میره پیش مفیستو و این بلا سرش میاد. ضمن اینکه نورمن بارها نشون داده که به جادو و چیزهای ماورایی اعتقاد داره (مثلا در داستان The Gathering of Five   حالا سئوال اینجاست که مفیستو در ازای این که نورمن رو دوباره گابلین کنه ازش چی گرفته؟

راستش من برای این هم یک فرضیه دارم که شاید زیادی عجیب باشه ولی در هر حال فرضیه است  فرضیه من اینه که نورمن دوباره از هویت اسپایدرمن باخبر میشه و این بار میخواد که بزرگترین عشق پیتر رو بکشه (مثل همون کاری که با گوئن کرد) ولی میفهمه مری جین و پیتر از هم جداشدن . بنابراین از مفیستو میخواد در ازای اینکه گابلین میشه ازدواج اونا رو برگردونه تا بتونه با کشتن مری جین ضربه بزرگ دیگری به پیتر وارد کنه .

و حالا اگه نورمن گابلین قرمز نباشه چی؟ بازم به نظرم در این حالت پای مفیستو در میان است. یعنی حس میکنم او در ازای تبدیل کردن نورمن به گابلین مثلا یکی از اعضای خانواده اش رو به گابلین قرمز تبدیل کرده . ما در داستان های اخیر اسپایدرمن شگفت انگیز تمرکز زیادی رو روی خانواده ازبورن یعنی هری و همسرش لیز الن (رئیس الکمکس) شاهد بوده ایم. بچه های اونا هم هستند.

ضمن اینکه در شماره ۷۹۱ هم شاهد سرنخ جالبی درباره بچه های هری هستیم (پرستار بچه اونا یه کار عجیبی میکنه که من بهتون نمیگم چون هنوز ترجمه این شماره روی سایت ما قرار نگرفته و من نمیخوام اسپویل بشید). بنابراین اینا نشون میده اسلات برای اونا برنامه ای داره. احتمال میدم اگه نورمن رد گابلین نباشه پس یا هری هستش یا نورمی (نوه نورمن).

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *