معرفی و نقد فیلم ترسناک هالووین ۲۰۱۸ |Halloween

[ad id='39844']

معرفی فیلم ترسناک های هالیوودی

تاریخ اکران : ۲۰۱۸

ژانر : ترسناک

 

ستارگان : Judy Greer, Jamie Lee Curtis, Virginia Gardner, Miles Robbins

کارگردان : David Gordon Green

خلاصه ای از داستان : لری استروده به نهایی خود با مایکل مایرز می آید، شخصیت مخفی که او را از او دور است، زیرا او به اندازه کافی شبیه به قتل عام خود در شب هالووین چهار دهه پیش فرار کرده است

در فیلم سوم این مجموعه با عنوان Halloween III: Season of the Witch (هالووین ۳: فصل جادوگر)، کلاً شاهد روایت داستانی جدید بودیم و هدف از ساخت این فیلم ورود به مجموعه‌ داستانی تازه‌ای بود. لازم به گفتن نیست که این فیلم شکستی مفتضحانه در گیشه داشت و طرفداران نیز اصلاً روی خوبی به قسمت سوم نشان ندادند و این ایده در نطفه خفه شد. مایکل مایرز در قسمت‌های چهارم و پنجم این مجموعه بار دیگر به زندگی بازمی‌گردد. ولی خب این بار نوبت قسمت هفتم با عنوان Halloween H20: 20 Years Later (هالووین اچ۲۰: بیست سال بعد) می‌رسد و این فیلم به‌ گونه‌ای قسمت چهارم، پنجم و ششم را نادیده می‌گیرد که گاهی شک می‌کنیم اصلاً آن سه قسمت جزئی از این مجموعه بوده‌اند. باید گفت که این فیلم در واقع دنباله‌ای مستقیم بر قسمت اول و دوم بود و در گیشه نیز با فروش ۸۵ میلیون دلاری آنچنان هم بد کار نکرد. سرانجام در فیلم Halloween: Resurrection (هالووین: رستاخیز) بود که مایکل مایرز خواهر خود، لوری استراد را می‌کشد. بعد از آن در سال ۲۰۰۷ شاهد اکران ریبوتی از این مجموعه با کارگردانی راب زامبی بودیم. وی در سال ۲۰۰۹ قسمت دوم فیلم ابتدایی خود را نیز کارگردانی کرد. خب حداقل تا اینجا چهار روایت و بازه زمانی مختلف داشتیم، ولی گویا فیلم جدید قصد دارد تمام این گره‌های داستانی را باز کرده یا بهتر بگوییم از بیخ بریده و شاهد بازگشت به اصل این مجموعه باشیم.

بخش قابل توجهی از طرفداران از ساخت فیلم جدید و همکاری دوباره جان کارپنتر و جیمی لی کرتیس بسیار هیجان‌زده‌ هستند، البته نباید از نام کمپانی Blumhouse نیز غافل شویم؛ سهم زیادی از هیجان طرفداران برای تماشای فیلم جدید، به تهیه‌کنندگی این کمپانی خوش‌نام در ژانر وحشت بازمی‌گردد. مطمئناً برخی از طرفداران قدیمی مجموعه Halloween شاید چندان از این تصمیم راضی نباشند و پاک کردن تمام گذشته این مجموعه از نظر بسیاری بهترین ایده نباشد. داستان مجموعه Halloween طی سال‌ها پیچ‌وتاب عجیبی خورده است، به‌عنوان مثال شخصیت لوری استراد دوبار در فیلم‌های قبلی کشته شده است.

داستان مجموعه Halloween طی سال‌ها پیچ‌وتاب عجیبی خورده است، به‌عنوان مثال شخصیت لوری استراد دوبار در فیلم‌های قبلی کشته شده است  

هنوز عنوان رسمی فیلم جدید هالووین مشخص نشده است. دیوید گوردن گرین کارگردان این فیلم خواهد بود. وی در کنار دنی مک‌براید، نوشتن فیلمنامه این فیلم را نیز بر عهده داشت. جان کارپنتر، کارگردان و خالق اصلی مجموعه Halloween، در فیلم جدید به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی و مشاور حضور خواهد داشت. جان کارپنتر نزدیک ۳۵ است که در ساخت فیلمی از مجموعه هالووین دخالت نداشته است و آخرین همکاری وی با این مجموعه مربوط به قسمت سوم این فیلم می‌شود.

دیوید گوردن گرین سابقه کارگردانی فیلم‌های George Washington (جرج واشنگتن)، All the Real Girls (تمام دختران واقعی)، Snow Angels (فرشتگان برف)، Pineapple Express (پاین‌اَپل اکسپرس)، Manglehorn (منگلهورن) و Our Brand Is Crisis (بحران برند ما است) را در کارنامه خود دارد. وی کارگردانی فیلم Stronger (قوی‌تر) را نیز بر عهده دارد که در این فیلم جیک جیلنهال نقش‌آفرینی می‌کند.

پیش‌تر نیز در خبری متوجه شدیم که جودی گریر برای بازی در نقش دختر شخصیت لوری استراد در فیلم جدید Halloween با تهیه کنندگان این اثر وارد مذاکره شده است.

فیلم جدید مجموعه Halloween قرار است در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۸ (۹ آبان‌ماه ۱۳۹۷) اکران شود. گفتنی است هنوز به‌صورت رسمی این تاریخ تأیید نشده است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *