معرفی و نقد فیلم فندق شکن و چهار قلمرو ۲۰۱۸ والت دیزنی

[ad id='39844']

فیلم The Nutcracker and the Four Realms

ژانر : ماجراجویی | خانوادگی | فانتزی

زبان : انگلیسی

زیرنویس فارسی : بزودی

کارگردانان : Lasse HallströmJoe Johnston

نویسندگان : E.T.A. Hoffmann, Ashleigh Powell

بازیگران : Keira KnightleyMorgan FreemanMackenzie Foy

خلاصه داستان : فیلم The Nutcracker and the Four Realms 2018 به کارگردانی مشترک لاسه هالستروم و جو جانستون محصولی دیگر از استودیو والت دیزنی است که بر اساس داستان فندق شکن و شاه موش‌ها نوشته ارنست هوفمان و همچنین باله فندق شکن اثر چایکوفسکی تولید گردیده است. داستان فیلم درباره دختر جوانی به نام کلارا می‌باشد که از طرف مادر مرحومش یک جعبه به ظاهر بی ارزش را بعنوان هدیه دریافت کرده و مسئول نگهداری از آن است اما حس کنجکاوی او به دنبال این است که در درون جعبه چه چیزی قرار دارد و از همین رو کلارا را وا می‌دارد تا بدنبال کلید این جعبه بگردد.

کلارا در تعطیلات سالگرد سالانه بر حسب اتفاق به آرزویش رسیده و کلید را می‌یابد اما بلافاصله بعد از باز کردن درب جعبه، به یک دنیای جادویی و عجیب منتقل می‌شود. او در این دنیا با یک سرباز به نام فیلیپ و ارتشی از موش‌ها مواجه می‌شود که بر سه سرزمین برف‌ها، گلها و شیرینی‌ها حاکم است. حال کلارا و فیلیپ باید به هم کمک کنند تا کلید را از قلمرو چهارم که سرزمین مادر زنجبیل ستمکار است به چنگ آورند تا با استفاده از آن هماهنگی را به جهان ناپایدار بازگردانند

اطلاعات فیلم

فیلمی که از روی داستان و رمان سال ۱۸۱۶ از ای.تی.ای هافمن E.T.A. Hoffmann به نام فندق‌شکن و موش شاه (The Nutcracker and the Mouse King) وآهنگ فندق‌شکن (The Nutcracker) از پیوتر ایلیچ چایکوفسکی Pyotr Ilyich Tchaikovsky ساخته شده است. مکنزی فوی نقش کلارا (Clara) را بازی می‌کند، دختری که کلید ورود به دنیایی موازی را پیدا کرده است. در آن دنیا با سربازانی از جنس نان مواجه می‌شود، ارتشی از موش‌ها را می‌بیند و با ستمگری که نقشش بر عهده‌ی هلن میرن است روبرو می‌شود. کیرا نایتلی در نقش پری شیرینی ظاهر می‌شود که در این راه به کمک کارلا می‌آید.
صدای فریمن را در کلیپ می‌شنویم که می‌گوید: عصر کریسمس است، زمانی رمزآلود و پر از انتظار، کسی نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد.
بالرین مشهور، میستی کوپلند (Misty Copeland) را هم در فیلم می‌بینیم که سردسته‌ی رقصندگان فیلم است و در لحظاتی از فیلم حضور دارد.
افسانه‌ها قسمت تاریک و تیره هم دارند! این چیزیست که آنونس به ما نشان می‌دهد تا با این ترفند روش و رویه‌ی جدید و مجرمانه و تاریکی از کارهای دیزنی را به ما نشان دهد که تابه‌حال کمتر شاهد آن بوده‌ایم.
این فیلم هم مانند چندی دیگر از ساخته‌های دیزنی، فیلمی ساخته شده از روی انیمیشن‌های مطرح این کمپانی ست. فیلم در ۲ نوامبر ۲۰۱۸ بر روی پرده سینماها خواهد رفت.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *