زمان پخش فصل دوم سریال لوک کیج از نتفلیکس

[ad id='39844']

فصل دوم سریال Luke Cage

تقریباً بیش از نیمی از فصل دوم سریال اکشن، درام، نئو وسترن و ابرقهرمانی Luke Cage (لوک کیج) بخش تلویزیونی مارول و شبکه نتفلیکس را زنان کارگردانی کرده‌اند. شخصیت لوک کیج پس از حضور در فصل اول سریال مستقل خود، در دیگر سریال مارول و نت‌فلیکس، یعنی سریال اکشن، درام و ابرقهرمانی The Defenders (دیفندرز) حضور پیدا کرد. وی در این سریال با شخصیت‌هایی همچون دنی رند/آیرون فیست (با نقش‌آفرینی فین جونز)، مت مرداک/دردویل (با نقش‌آفرینی چارلی کاکس) و جسیکا جونز (با نقش‌آفرینی کریستن ریتر)، در یک جبهه قرار داشت. آن‌ها قصد داشتند نیویورک را از خطری بزرگ نجات بدهند، اما برای رسیدن به این هدف نیاز بود با یکدیگر متحد شده و یک گروه تشکیل بدهند. این چهار شخصیت در طول سریال باید با چالش‌های زندگی شخصی خود نیز روبه‌رو می‌شدند. اکنون شخصیت لوک کیج پس از حضور در سریال The Defenders، باید بار دیگر به مجموعهٔ لوک کیج و محله هارلم بازگردد.

چندی پیش وب‌سایت اینترتیمنت ویکلی اعلام کرد آنابلا شورا، بازیگر سریال The Sopranos (سوپرانوز) و فیلم‌هایی چون فیلم The Hand That Rocks the Cradle، فیلم Jungle Fever (تب جنگل) و فیلم Internal Affairs (امور داخلی)، به جمع بازیگران فصل دوم سریال Luke Cage اضافه شده و قرار است نقش شخصیت شرور و منفی روزالی کاربونه را در ماجراجویی جدید شخصیت لوک کیج بازی کند. این شخصیت در اصل یکی از رهبران گروه‌های مافیایی دنیای کمیک شخصیت پانیشر (The Punisher) است. طبق توصیفات منتشر شده، کاربونه رهبری یکی از قدرتمندترین گروه‌هایی مافیایی در مرکز شهر را بر عهده دارد که به دنبال گسترش شبکه خود تا محله هارلم است. حال شخصیت لوک کیج در فصل جدید باید با شخصیت روزالی کاربونه مقابله کند. البته وی در این راه تنها نخواهد بود و شخصیت آیرون فیست نیز با اضافه شدن به فصل دوم این سریال، قرار است تا حدی کمک حال لوک کیج باشد. همچنین شخصیت میستی نایت (با نقش‌آفرینی سیمون میسیک) نیز دیگر همراه لوک کیج در فصل دوم است؛ طرفداران دنیای مارول شخصیت میستی نایت را با بازوی معروف مکانیکی وی می‌شناسند. در دنیای کتاب‌های کمیک، این بازوی مکانیکی توسط شرکت استارک ساخته شده است و قدرتی ابرانسانی برای میستی نایت به ارمغان می‌آورد. علاوه بر قدرت بسیار زیاد، این بازوی مکانیکی توانایی شلیک انواع موشک‌های آتشین را نیز دارا است. مصطفی شکیر در نقش جان مک‌ایور و گابریل دنیس در نقش تیلدا جانسون، دیگر بازیگرانی هستند که در فصل دوم سریال Luke Cage حضور دارند.

در کنار اضافه شدن بازیگران جدید به فصل دوم سریال Luke Cage، تغییراتی نیز در پشت دوربین رخ داده است. طبق گزارش سایت Blackfilm، نیمی از کارگردانان فصل دوم این سریال ابرقهرمانی، کارگردانان زن هستند. پیش‌تر اعلام شده بود که لوسی لیو کارگردانی قسمت ابتدایی فصل دوم سریال Luke Cage را بر عهده خواهد داشت. اما به نظر می‌رسد وی تنها کارگردان زن فصل دوم نیست و کارگردانان دیگری چون نیما بارنیته (کارگردان سریال Queen Sugar و سریال Being Mary Jane)، میلیسنت بی. شلدون (کارگردان سریال Jessica Jones و سریال Runaways)، کَسی لمونز (کارگردان سریال Shots Fired)، استف گرین (کارگردان سریال The Man in the High Castle) و سالی ریچاردسون ویتفیلد (کارگردان سریال Agents of S.H.I.E.L.D)، کارگردانی برخی قسمت‌های فصل دوم را بر عهده داشته‌اند.

نیما بارنیته، میلیسنت بی. شلدون، کَسی لمونز، استف گرین و سالی ریچاردسون ویتفیلد، کارگردانی برخی قسمت‌های فصل دوم سریال Luke Cage را بر عهده داشته‌اند

هیچ کارگردانی زنی در فصل اول سریال Luke Cage حضور نداشت، برخلاف فصل دوم سریال Jessica Jones که کارگردانی تمامی ۱۳ قسمت بر عهدهٔ کارگردان زن بود؛ کارگردانانی چون آنا فرستر (کارگردان قسمت اول)، مینکی اسپایرو (قسمت دوم)، مرضی الماس (قسمت سوم)، دبورا چو (قسمت چهارم)، ملیسنت شلتون (قسمت پنجم)، جت ویلکنسون (قسمت ششم)، جنیفر گتزینگر و چند کارگردان نه چندان معروف دیگر. ایوا دوورنی اولین کسی بود که برای سریال Queen Sugar، استخدام کارگردانان زن را جا انداخت و بعد از آن سریال، بقیه سازندگان نیز چنین راهی را در پیش گرفتند و حضور کارگردانان زن به امری عادی تبدیل شد و در اکثر موارد نیز زنان به‌خوبی از پس کار برآمدند. در مجموعه‌های دیگری چون Jane the Virgin و The Handmaid’s Tale (سرگذشت ندیمه) نیز تقریباً کارگردانی نیمی از قسمت‌ها، بر عهدهٔ کارگردانان زن بود.

در فصل اول سریال Luke Cage، مایک کولتر نقش اصلی را بر عهده داشت. وی اولین بار در سریال Jessica Jones در نقش لوک کیج معرفی شد. علاوه بر مایک کولتر، در فصل اول سریال Luke Cage بازیگرانی همچون ماهرشالا علی، الفره وودارد، سیمون میسیک، تئو روسی و فرانک ویلی نیز حضور داشتند.

فصل دوم سریال Luke Cage قرار است در تاریخ ۲۲ ماه ژوئن ۲۰۱۸ (۱ تیر ماه ۱۳۹۷) از شبکه Netflix پخش شود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *